  • 1. Data: 2009-07-10 13:27:38
    Temat: Jak zostać rolnikiem?
    Od: Pastor Wredman <w...@g...pl>

    Witam!

    Jak zostać rolnikiem? Zamierzam kupić 4ha gospodarstwo, ale podobnież
    to jeszcze nie wystarcza. Czy gdzieś są jakieś przepisy na ten temat?

    --
    wredman

  • 2. Data: 2009-07-10 14:52:44
    Temat: Re: Jak zostać rolnikiem?
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 10 Lip, 15:27, Pastor Wredman <w...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jak zostać rolnikiem? Zamierzam kupić 4ha gospodarstwo, ale podobnież
    > to jeszcze nie wystarcza. Czy gdzieś są jakieś przepisy na ten temat?

    Tu cos na ten temat

    http://195.205.152.139/helpdesk/index.php?option=com
    _content&task=view&id=2105&Itemid=2

  • 3. Data: 2009-07-10 16:33:04
    Od: Pastor Wredman <w...@g...pl>

    On 2009-07-10 16:52:44 +0200, VoyteG <V...@h...com> said:

    > Tu cos na ten temat
    >
    > http://195.205.152.139/helpdesk/index.php?option=com
    _content&task=view&
    > id=2105&Itemid=2

    Dzięki! Ciekawe. Czyli istotne jest to od kogo się kupuje. Tego bym nie
    podejrzewał.

    --
    wredman

  • 4. Data: 2009-07-10 19:37:49
    Od: "Marcin D" <j...@W...gazeta.pl>

    Pastor Wredman <w...@g...pl> napisał(a):

    > Dzięki! Ciekawe. Czyli istotne jest to od kogo się kupuje. Tego bym nie
    > podejrzewał.

    Rolnikiem zostaniesz gdy tylko kupisz hektar przeliczeniowy ziemi rolnej i
    zaczniesz ją uprawiać. Nic poza ziemia nie jest ci do tego celu potrzebne.
    Wykształcenie rolnicze ma znaczenie tylko jesli zamierzasz wystąpić o jakąś
    formę dofinansowania (z wyjątkiem dopłat bezpośrednich) - wtedy musisz mieć
    wykształcenie rolnicze, choćby tylko zawodowe. Ponadto, jesli chcesz być w
    krusie to praktycznie nie możesz pracowac poza gospodarstwem (nie wierz w te
    mity o taksówkarzach-krusowcach, to bajki z innej epoki)

  • 5. Data: 2009-07-10 21:13:01
    Od: Pastor Wredman <w...@g...pl>

    Witaj!

    On 2009-07-10 21:37:49 +0200, "Marcin D" <j...@W...gazeta.pl> said:

    > Rolnikiem zostaniesz gdy tylko kupisz hektar przeliczeniowy ziemi rolnej i
    > zaczniesz ją uprawiać. Nic poza ziemia nie jest ci do tego celu potrzebne.

    Pytanie co to znaczy uprawiać. W tych 4ha, które mam na oku jest
    większość łąk, ziemi ornej niewiele no i nieco lasu. Dobre miejsce
    raczej na pasiekę, jakiś drobny wypas, być może winorośl gdyby się
    jeszcze globalne ocieplenie posunęło - ale raczej nie na "twarde"
    rolnictwo w sensie zboża na polu.

    Innymi słowy: jak się prawnie definiuje "uprawianie"?

    > Wykształcenie rolnicze ma znaczenie tylko jesli zamierzasz wystąpić o jakąś
    > formę dofinansowania (z wyjątkiem dopłat bezpośrednich) - wtedy musisz mieć
    > wykształcenie rolnicze, choćby tylko zawodowe.

    Ciekawe czy już ktoś organizuje kursy on-line. ;)

    > Ponadto, jesli chcesz być w
    > krusie to praktycznie nie możesz pracowac poza gospodarstwem (nie wierz w te
    > mity o taksówkarzach-krusowcach, to bajki z innej epoki)

    Praca na etat to nie. Ale jak potraktować np. posiadanie udziałów w
    spółce albo udział w posiedzeniach zarządu? To też praca? :)

    --
    wredman

  • 6. Data: 2009-07-11 08:33:15
    Od: "Marcin D" <j...@W...gazeta.pl>

> [...]

    > raczej na pasiekę, jakiś drobny wypas, być może winorośl gdyby się
    > jeszcze globalne ocieplenie posunęło - ale raczej nie na "twarde"

    Pasieki to zdaje się tzw działy specjalne produkcji rolnej, tez podlegają
    pod krus natomiast podatek płaci sie na normalnych (prawie) zasadach.
    Reszta to też rolnictwo, bez obaw. Ważne tylko by tych łąk i lasu nie było
    za dużo, bo musisz mieć co najmniej hektar przeliczeniowy (masz to wyliczone
    na kwicie podatku rolnego)

    > Innymi słowy: jak się prawnie definiuje "uprawianie"?

    Nie wiem czy prawo definiuje sprawy całkowicie oczywiste leksykalnie. Uprawa
    to uprawa. Zboże, owoce, warzywa, krowy, strusie, palmy, pszczoły...
    wszystko co wyrasta z ziemi albo sie tym co wyrasta odżywia.

    > Ciekawe czy już ktoś organizuje kursy on-line. ;)

    Takie przyśpieszone kursy w ODW niewiele więcej wysiłku wymagają.

    > Praca na etat to nie. Ale jak potraktować np. posiadanie udziałów w
    > spółce albo udział w posiedzeniach zarządu? To też praca? :)

    Jeśli z racji takiej pracy wynika obowiązek opłacania zus, to krusowcem nie
    zostaniesz. Jeśli nie wynika, to poprzez przejście na krus nic nie zyskasz -
    zamiast nie płacić zadnej składki płacisz (niską, ale płacisz).

  • 7. Data: 2009-07-11 13:54:26
    Temat: Re: Re: Jak zostać rolnikiem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Jul 2009, Pastor Wredman wrote:

> [...]
    > polu.
    >
    > Innymi słowy: jak się prawnie definiuje "uprawianie"?

    Oprócz "uprawiania" jest jeszcze "hodowla".
    Pamiętam że kiedyś padło pytanie czy hodowla 2 (słownie: dwu) *sztuk*
    pszczół łapie się pod "hodowlę", ale nie pamiętam odpowiedzi :|

    > Praca na etat to nie. Ale jak potraktować np. posiadanie udziałów w spółce
    > albo udział w posiedzeniach zarządu? To też praca? :)

    Nie.
    Ale poprzednik nie tyle zagłębiał się w klasyfikację form czynności, co
    pod to czy podlegają one pod ZUS.

    pzdr, Gotfryd