  • 11. Data: 2018-01-26 17:28:44
    Temat: Re: Prawo w praktyce: Cytowanie nie usenecie artykułów z portali prasowych/medialnych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-01-18 o 15:02, witek pisze:

    > Art. 4. Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego
    > 4) proste informacje prasowe.

    Prota informacja prasowa, to informacja, że Prezydent Duda był w Starym
    Sączu i odwiedził cmentarz. Opis cmentarza, wywiad z Prezydentem, to już
    nie są "proste informacje prasowe". Po za tym prosta informacja prasowa
    nie polega na tym, że możesz sobie cudzy tekst ją zawierający skopiować.

    Nie można Cię ścigać za to, że po przeczytaniu
    https://sport.onet.pl/alpinizm/tomasz-mackiewicz-jes
    t-ogarniety-obsesja-nanga-parbat/ccev34g
    napiszesz, że nawet bez podania źródła, że Tomasz Mackiewicz i Elisabeth
    Revol mają problem z wejściem na Nanga Parbat.

  • 12. Data: 2018-01-26 23:36:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-26, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > To pytanie praktyczne:
    > 1) od którego momentu nie mam "prostej informacji prasowej"?

    Nikt Ci tego nie zdefiniuje ale zwykle chodzi, o maks kilkuzdaniowy
    tekst, którego celem jest po prostu przekazanie właśnie prostej
    informacji. Ktoś gdzies był, zrobił coś, wyjechał, zabił, włamał się,
    spalił się wóz drabiniasty. Zresztą, taki tekst najczęściej nie jest
    ani twórczy ani indywidualny.

    > [ Co z tego że sformułowania krótkie jak interpretacja (raczej) długa?]

    Czyja interpretacja? Jeśli autora razem z tekstem, to juz nie będzie to
    prosta informacja prasowa.

    > 2) co chroni prawnie "depesze PAP"?

    Na ogół nie są to proste informacje pasowe. Oczywiście nadal można
    cytować ich fragmenty, jeśli będzie to uzasadnione kontekstem/formą Twojego
    tekstu.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2018-01-27 04:05:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Apropos Usenetu to jest jeszcze jeden intereseujący aspekt: czy
    cytowanie gołych fragmentów tekstu (z podaniem odnośnika/autora) jest
    dopuszczalne w kontekscie wątku dyskusji. Inaczej mówiąc, czy należy
    wątek (dyskusja n-osób) postrzegać jako całość, czy też jako zbiór
    indywidualnych postów (przyjmijmy, że spełniają kryteria utworu).

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2018-01-27 21:10:11
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 1/26/2018 10:28 AM, Robert Tomasik wrote:
    > Po za tym prosta informacja prasowa
    > nie polega na tym, że możesz sobie cudzy tekst ją zawierający skopiować.

    BO?

  • 15. Data: 2018-01-27 22:00:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27-01-18 o 21:10, witek pisze:
    > BO?

    Bo ... o ile prosta informacja ochroną prawa autorskiego nie jest
    objęta, to tekst już tak. Artykuł, to jest prosta informacja prasowa +
    tekst.