  • 21. Data: 2005-06-03 15:00:57
    Temat: Re: Prawo spółdzielcze - jak pozbawić kasy obcych?
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > No, ale chyba wiesz, czy budynek jest nowy, czy stary.

    89 lat.

    > To nie tak. Czy u was każdy ma idywidualne konto do wpłat czynszowych?

    Za mała spółdzielnia. Konto jest jedno.

    > Jeśli nie - wpłacającego identyfikuje się po nazwisku i lokalu. Nie
    > zgadza się - nie ma wpłaty, zalega.

    Zgadza się, wiemy które mieszkania zalegają. Ale nie wiemy jacy ludzie zalegają.
    W jednym mieszkaniu w ogóle nie wiadomo co się dzieje, bo pani
    która je kupiła zniknęła zaraz po dokonaniu tej transakcji (nie złożyła
    deklaracji). Rodzina przyniosła tylko kopię zgłoszenia zaginięcia z policji.
    Rozmawiać nie ma z kim.

    > To czego chcesz - udowodnić, że członek mieszka,

    Przecież wiemy, że nie mieszka...

    > czy czekasz, aż za
    > zastęp aniołów sfrunie z nieba i zrobi porządek. Od czegoś trzeba zacząć.

    Właśnie zacząłem. Jak pozbawi się pożytków tych "nowych" to złożą deklaracje
    przystąpienia do Spółdzielni, bo wpisowe i udziały są niewielkie.

    > To akurat jest sensowna zmiana. Jakbyś miał doczynienia z takimi
    > kombinatorami jak ja - wiedziałbyś dlaczego. Zwróć jednak uwagę, na
    > kwestię "własności". Żeby być właścicielem trzeba mieć wyodrębnioną
    > własność. Mają odrębną własność lokali?

    Nie.

    > Jak nie to właścicielem jest
    > nadal spółdzielnia.

    Tak, ale praktycznie niewiele to daje. Nawet przy bardziej "udolnym" Zarządzie
    od naszego.

    > PS. Na walne wpuście tylko członków.

    To wiadomo!

    Pozdrawiam