  • 1. Data: 2002-05-31 18:55:09
    Temat: Prawo prasowe (radiowe) -gdzie o tym poczytac a moze cos doradzicie
    Od: Marcin Mrowiecki <m...@f...pl>

    A wlasciwie chodzi nie tyle o prase co o radio.
    Czy to jest legalne i co mozna takiemu zrobic:
    Dziennikarz dzwoni do dyrektora pewnej instytucji
    Dyrektor nie komentuje pewnego faktu przez telefon zapraszajac
    dziennikarza na osobiste spotkanie w celu osobistego wyjasnienia
    juz dawno wyjasnionej sprawy.
    Dziennikarz nagrywa rozmowe telefoniczna, na spotkanie oczywiscie wogule
    sie nie umawia
    a nastepnie robi reportaz w ktorym umieszcza tylko wycinki rozmowy
    ktore oczywiscie sa tendencyjne i po mysli dziennikarza.

    Pytanie co dyrektor moze zrobic dziennikarzowi?
    Czy dyrektor musi isc do sadu i bronic prawa do dobrego imienia?
    Czy jego firma powinna z tym wystapic (chodzi nie personalnie o
    dyrektora
    a o dobre imie jego zakladu?)
    Czy legalne jest nagrywanie rozmowy telefonicznej i odtwarzanie jej
    bez wiedzy zainteresowanego?

    Sprawa jest autentyczna i dosc pilna.
    Dziennikarz rozgrzebuje temat ktory byl juz dawno wyjasniony
    w odpowiednich instytucjach i wlasciwie nie jest zadna sprawa.
    Wprowadza jedynie brzydki smaczek wobec pewnej szanowanej organizacji.

  • 2. Data: 2002-05-31 20:50:57
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Marcin Mrowiecki" <m...@f...pl> napisal w wiadomosci

    > Pytanie co dyrektor moze zrobic dziennikarzowi?

    To zalezy, czy jest silniejszy ;)

    > Czy dyrektor musi isc do sadu i bronic prawa do dobrego imienia?

    No nie musi. Ale moze.

    > Czy jego firma powinna z tym wystapic (chodzi nie personalnie o
    > dyrektora
    > a o dobre imie jego zakladu?)

    Sam sobie odpowiadasz - jesli naruszone zostalo dobre imie dyrektora, to
    wystapi on z powództwem w swoim imieniu. Jesli naruszenie dotyczy zakladu,
    to ten sam dyrektor wystapi jako organ tegoz zakladu.

    > Czy legalne jest nagrywanie rozmowy telefonicznej i odtwarzanie jej
    > bez wiedzy zainteresowanego?

    Jezeli wiedzial, ze rozmawia z dziennikarzem radiowym, to chyba tak. Prawo
    do informacji. Ale nie znam dokladnie uregulowan w tym zakresie.
    Cala reszta to zwykla sprawa o ochrone dóbr osobistych - 23, 24 ew 448 kc.

    Depi.

  • 3. Data: 2002-06-01 10:37:25
    Od: "empatia" <empathy@CUT_ITwp.pl>

    moze na www.dziennikarz.prv.pl znajdziesz cos dla siebie?

    --
    *empatia*

    glupstwo cale zycie, ktorego poczatku nie pamietamy
    a konca nie znamy - gdziez prawda?

  • 4. Data: 2002-06-01 10:59:04
    Od: "Artur Burzyński" <l...@s...pl>

    Z tego co mi przekazali starsi koledzy nagrywanie i emisja kogokolwiek bez
    jego wiedzy jest zabroniona - należy nagrać pozwolenie tej osoby, by w razie
    czego mieć czym się bronic.

  • 5. Data: 2002-06-01 21:24:19
    Od: Marcin Mrowiecki <m...@f...pl>

    Marcin Mrowiecki wrote:

> [...]
    > Dziennikarz dzwoni do dyrektora pewnej instytucji
    > Czy legalne jest nagrywanie rozmowy telefonicznej i odtwarzanie jej
    Na razie znalazlem cos takiego w prawie prasowym ?
    Pytanie tylko czy mozna sie na to powolac . Zdaje sie ze Kaczynski
    powuluje sie na
    to w aferze z TVP ?
    Art. 14.
    1. Publikowanie lub rozpowszechnianie w inny sposób informacji
    utrwalonych za pomoc?
    zapisów fonicznych i wizualnych wymaga zgody osób udzielaj?cych
    informacji.