  • 1. Data: 2002-05-31 15:17:20
    Temat: Odroczenie od wojska
    Od: "Pecado" <p...@s...pl>

    Witam wszystkich
    Mam powazny problem dotyczacy zasadniczej sluzby wojskowej. Mianowicie mam
    22 lata i w tym momecie wojsko na glowie, poniewaz nie moge isc na studia.
    Dzisiaj bylem z wizyta w WKO gdyz dostalem papierek na zgloszenie sie w celu
    ustalenia mojego poboru. Mam powazne powody zeby nie isc do wojska. Sytuacja
    finansowa w moiej rodzinie nie jest zaciekawa, mieszkam jedynie z mama ktora
    jest chora na serce i ma problemy z cisnieniem. Powiedzialem o tym w WKO.
    Pan oczywiscie sie zaczal zastanawiac i powiedzial ze w tej sprawie pisze
    sie
    podanie do Komendanta i prawdopodobnie dolacza sie zaswiadczenie od lekarza
    o stanie zdrowotnym matki ktora potrzebuje stalej opieki i o tym ze jestem
    jej jedynym opiekunem. Zastanawia mnie to czy uda mi sie dzieki temu uzyskac
    odroczenie chocby na rok. Dodam jeszcze ze mama moja pracuje i nie jest
    obloznie chora ale to chyba nie ma znaczenia.
    Jak sadzicie jakie mam szanse w tej sprawie ? Czy wystarczy zaswiadczenie od
    lekarza u ktorego sie leczy ? Czy oczywiscie wojsko i tam zacznie wkladac
    swoje lapska ? Mozna walczyc o kategorie "D" ?
    Prosze o szybka rade gdyz nie mam za wiele czasu.
    Pozdr.
    p...@s...pld

  • 2. Data: 2002-05-31 15:18:40
    Temat: Re: Odroczenie od wojska
    Od: "Pecado" <p...@s...pl>

    Sorry pomylilem maila.
    Oczywiscie
    p...@s...pl
    Pozdr.

  • 3. Data: 2002-05-31 18:30:20
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Zgodnie z art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym
    obowiązku obrony RP (Dz. U. z 2002 r. Nr 21, poz. 205), odroczenie
    zasadniczej służby wojskowej może udzielić wojskowy komendant uzupełnień na
    wniosek poborowego ze względu na ważne sprawy osobiste lub rodzinne.
    Komendant może udzielić, ale nie musi.
    Ważne jest to, że odroczenie to, zgodnie z art. 39 ust. 5 tejże ustawy,
    udziela się tylko raz w życiu na okres od trzech do dwunastu miesięcy.
    Poborowy składając wniosek winien napisać na jaki okres chce to odroczenia.
    Wojskowi komendanci najczęściej przychylają się do prośby, ponieważ
    najpóźniej za rok nie będzie już "zmiłuj się".
    Proponuję skorzystać z tej możliwości, a jak dostaniesz się na studia
    będziesz mógł uzyskać odroczenie na studia.
    ______
    Jupraw