  • 1. Data: 2002-05-31 21:04:58
    Temat: Aneks do umowy z operatorem internetowym - niejasności
    Od: "Kokosz" <k...@p...fm>

    podpisałem z końcem grudnia 2001 roku z lokalnym Operatorem umowę o
    świadczenie usług internetowy - umowa dotyczyła nieograniczonego w czasie i
    wielkości przesyłach danych dostepu do internetu. Dnia 31 maja 2002
    dostarczono mi do domu aneks do w/w umowy (podpisałem odebranie, jednak nie
    podpisałem samego aneksu) - problem w tym, że w znaczny sposób zmiania on
    dotychczasowe warunki umowy. Teraz mam do wyboru 2 warianty abonamentu,
    każdy z nich zawiera w sobie pewien limit danych, jakie mogę pobrać oraz
    wysłać, które jest wliczony w abonament (czas przebywania w sieci nadal jest
    nieograniczony). W związku z powyższym mam kilka pytań:

    a) Czas na przyjęcie w/w warunków mam 7 dni, czyli do 6 czerca br - czy jest
    to zgodne z literą prawa? Dodam ponadto, że na końcu Regulsminu Świadczonych
    Usług podano, iż regulamin wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2002 roku, a
    samo pisno dostałem dzień wcześniej (31.V.2002) - czy nie istnieje pewien
    limit czasowy, po którym dopiero zmieniona umowa wchodzi w życie?

    b) Jeśli nie przyjmę nowych warunków Operator wypowiada mi umowę począwszy
    od pierwszego dnia następnego miesiąca, czyli 1 lipca (tak jest napisane w
    aneksie do umowy)- jednak w umowie którą podpisałem okres wypowiedzenia
    wynosi 2 miesiące (nie podpisywałem aneksu do tejże umowy) - kto ma rację?

    c) W aneksie w regulaminie świadczonych usług jest:
    POSTANOWIENIA OGÓLNE
    1. Usługi internetowe oferowane przez Firmę Media Com S.A. (Koncesja Nr.
    K-488/99/I(1) 00 na świadczenie usług telekomunikacyjnych, wydana przez
    Ministra Łączności).
    2. Z usług Media Com (Operatora) może korzystać każdy podmiot, który zawarł
    umowę o świadczenie usłui teleinformatycznej polegającej na dostarczeniu
    stałego, nielimitowanego czasowo dostepu do sieci Internet, z wykorzystaniem
    sieci kablowej, zwanej Abonentem - zastanawia mnie formuła STAŁEGO,
    NIELIMITOWANEGO CZASOWO DOSTĘPU DO SIECI INTERNET (skoro mam płacić za
    przepływ danych, który przekroczy ilość wliczoną w abonament to chyba kłóci
    się ze z punktem trzecim ZOBOWIĄZAŃ OPERATORA, który brzmi "Operator
    świadczy usługę stałego dostępu do Internetu"