  • 1. Data: 2003-05-26 21:57:39
    Temat: Prawo pracy - wypowiedzenie zmieniające
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    Witam

    Proszę o poradę lub chociaż opinię w następującej kwestii:
    Kobieta w 2006 ma prawo przejść na wcześniejszą emeryturę w 2006 roku.
    Pracuje w
    instytucji budżetowej (szkoła) jako sekretarka. Dziś (26.05.2003) otrzymała
    trzymiesięczne wypowiedzenie zmieniające warunki pracy (inne stanowisko),
    oczywiście na gorsze. Ma połowę tego okresu na wyrażenie zgody lub nie.
    Twierdzi, że obecnie prawo chroni ją przed zwykłym wypowiedzeniem umowy o
    pracę jako, że jest w okresie przedemerytalnym (nie wiem, co to za przepis i
    czy to prawda).
    Zwróciła się do mnie o poradę (jestem członkiem Zw. Zaw., ona - nie).
    Moim zdaniem jeśli faktycznie jest chroniona przed "zwykłym"
    wypowiedzeniem, to najprościej odmówić przyjęcia nowych warunków, wówczas
    wypowiedzenie zmieniające stanie sie wypowiedzeniem umowy o pracę w ogóle, a
    przed tym jest chroniona.
    Czy mam rację? Co można w jej sprawie zrobić?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-05-27 05:58:22
    Temat: Re: Prawo pracy - wypowiedzenie zmieniające
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 26 May 2003 23:57:39 +0200, "JarekT" <t...@w...pl>
    zakodował:

    >Czy mam rację? Co można w jej sprawie zrobić?

    Masz rację. Ale tej kobiecie jeszcze trochę brakuje:
    KP

    Art. 39. Pracodawca nie może wypowiedzieć umowy o pracę pracownikowi,
    któremu brakuje nie więcej niż 2 lata do osi?gnięcia wieku
    emerytalnego, jeżeli okres zatrudnienia umożliwia mu uzyskanie prawa
    do emerytury z osi?gnięciem tego wieku.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-05-27 19:03:53
    Od: "JarekT" <t...@w...pl>

    > Masz rację. Ale tej kobiecie jeszcze trochę brakuje:
    > KP Art. 39.

    Cóż, trudno. Dzięki wielkie

    Pozdrawiam
    Jarek