  • 1. Data: 2006-10-20 09:15:07
    Temat: Prawo pracy - minimalny metraż
    Od: "Zentorsja" <z...@p...wp.pl>

    Witam serdecznie.
    Mam delikatny problem z pracodawcą , który chce "uszczęśliwić mnie" nowym
    miejscem wykonywania pracy.
    Chodzi konkretnie o obsługę urządzeń telekomunikacyjnych w bardzo małym
    pomieszczeniu.
    Pomieszczenie to ma znajdować się 6m pod ziemią na terenie jednego z centr
    handlowych, ma mieć wymiary 3metry x 3metry i nie posiadać okien.
    Oczywiście dochodzą do tego nie małych rozmiarów urządzenia
    telekomunikacyjne, klimatyzacja i biurko.

    I tu prośba.
    Proszę o informację ,gdzie mogę znaleźć odpowiedni akt prawny, który będzie
    argumentem w moich dłoniach do rozmowy z szefem.

    Bardzo proszę o konkretne informacje.

    Pozdrawiam serdecznie
    Krzysztof Adamski

    (Próbowałem coś WYGOOGLAĆ, ale to żmudna robota, jeśli nie zna się
    terminologii.)

  • 2. Data: 2006-10-20 10:18:49
    Temat: Re: Prawo pracy - minimalny metraż
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Zentorsja napisał(a):
    > Witam serdecznie.
    > Mam delikatny problem z pracodawcą , który chce "uszczęśliwić mnie" nowym
    > miejscem wykonywania pracy.

    1.Sprawdź rozporządzenia wydane na podstawie kodeksu pracy. Na stronie
    Sejmu znajdź kodeks pracy a następnie wybierz "akty wykonawcze".
    2.To nie to o co pytałeś ale też może się przyda:
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRÓW PRACY, PŁAC I SPRAW SOCJALNYCH ORAZ ZDROWIA I OPIEKI
    SPOŁECZNEJ z dnia 19 lutego 1977 r.
    w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy stosowaniu urządzeń
    wytwarzających pola elektromagnetyczne w zakresie od 0,1 MHz do 300 MHz.
    (Dz. U. z dnia 19 marca 1977 r.)
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-10-20 10:30:33
    Od: "Koola" <n...@m...pl>

> [...]
    będzie
    > argumentem w moich dłoniach do rozmowy z szefem.

    Te sprawy reguluja przepisy BHP - ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I
    POLITYKI SOCJALNEJ z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów
    bezpieczeństwa i higieny pracy. (tekst jednolity - z. U. z 2003 r. Nr 169,
    poz. 1650)

    Dział III Pomieszczenia pracy - Rozdział 1 Przepisy ogólne

    § 18. 1. Pomieszczenia stałej pracy nie powinny być lokalizowane poniżej
    poziomu otaczającego terenu, z wyjątkiem pomieszczeń, o których mowa w ust.
    2, oraz jeżeli wymaga tego rodzaj produkcji (w chłodniach, rozlewniach win
    itp.).
    2. Poniżej poziomu otaczającego terenu mogą znajdować się pomieszczenia
    pracy w garażu, kotłowni i warsztatach podręcznych, pomieszczenia handlowe,
    usługowe i gastronomiczne w ulicznych przejściach podziemnych, w podziemnych
    stacjach komunikacyjnych i tunelach, w domach handlowych i hotelach oraz w
    obiektach zabytkowych, pod warunkiem zachowania wymagań przepisów
    techniczno-budowlanych i po uzyskaniu zgody właściwego państwowego
    wojewódzkiego inspektora sanitarnego, wydanej w porozumieniu z okręgowym
    inspektorem pracy.
    3. Na warunkach określonych w ust. 2 i w przypadku zapewnienia oświetlenia
    dziennego, pomieszczenia stałej pracy mogą znajdować się w suterenach lub
    piwnicach.

    § 19. 1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń pracy powinny zapewniać
    spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju
    wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania
    pracowników w tych pomieszczeniach.
    2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach
    stałej pracy powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości
    pomieszczenia oraz co najmniej 2 m2 wolnej powierzchni podłogi (niezajętej
    przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.).

    § 20. 1. Wysokość pomieszczenia stałej pracy nie może być mniejsza niż:
    1) 3 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki
    szkodliwe dla zdrowia;
    2) 3,3 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace
    powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.
    2. Wysokość pomieszczeń, o których mowa w ust. 1, może być obniżona w
    przypadku zastosowania klimatyzacji - pod warunkiem uzyskania zgody
    państwowego wojewódzkiego inspektora sanitarnego.
    3. Wysokość określona w ust. 1 pkt 1 może być zmniejszona do:
    1) 2,5 m w świetle:
    a) jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4
    pracowników, a na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m3 wolnej
    objętości pomieszczenia lub
    b) w pomieszczeniu usługowym lub produkcyjnym drobnej wytwórczości
    mieszczącym się w budynku mieszkalnym, jeżeli przy wykonywanych pracach nie
    występują pyły lub substancje szkodliwe dla zdrowia, hałas nie przekracza
    dopuszczalnych wartości poziomu dźwięku w budynkach mieszkalnych,
    określonych w Polskich Normach, a na jednego pracownika przypada co najmniej
    15 m3 wolnej objętości pomieszczenia;
    2) 2,2 m w świetle - w dyżurce, portierni, kantorze, kiosku ulicznym,
    dworcowym i innym oraz w pomieszczeniu usytuowanym na antresoli otwartej do
    większego pomieszczenia.
    4. Wysokość pomieszczenia czasowej pracy nie może być mniejsza niż:
    1) 2,2 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki
    szkodliwe dla zdrowia;
    2) 2,5 m w świetle - jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace
    powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia.
    5. W pomieszczeniu o stropie pochyłym wymagania określone w ust. 1, 3 i 4
    stosuje się do średniej wysokości pomieszczenia, przy czym w najniższym
    miejscu wysokość pomieszczenia nie może być mniejsza w świetle niż 1,9 m
    (licząc od poziomu podłogi do najniżej położonej części konstrukcyjnej
    sufitu).

    itp.

    pozdr.