    From: "Piotr" <p...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawo pracy i karmiaca matka
    Date: Fri, 2 Jun 2006 19:36:25 +0200

    Witam
    Moja zona karmi dziecko i pracuje jako pielegniarka w przychodni. Pracodawca
    chce ja teraz przeniesc na duzury na szybach gorniczych. Angaz zona ma
    wlasnie na te szyby a nie do przychodni (zona zanim zaszla w ciaze pracowala
    na tych szybach a na okres ciazy i po ciazy do obecnego dnia zostala
    przeniesiona do przychodni). Wiaze sie to z dojazdami i wraz z praca bylaby
    10 godzin poza domem. Czy pracodawca ma prawo do tego? Czy zona moze odmowic
    takiego przeniesienia bez zadnych konsekwencji? W kodeksie pracy wyczytalem
    ze pracodawca musi dostosowac warunki pracy tak, aby umozliwic karmiacej
    matce mozliwosc wykorzystania przerw na karmienie. Jak to sie ma do
    opisywanej sytuacji? Bede wdzieczny za wszelkie porady.

    --
    pozdrawiam
    Piotr