  • 1. Data: 2006-06-14 13:51:11
    Temat: Prawo jazdy - wymiana
    Od: "Michal" <n...@n...pl>

    Witam,
    W zwiazku z praca nie moglem wczesniej zlozyc wniosku o wymiane prawa jazdy,
    uczynilem to w dniu dzisiejszym.. uslyszalem ze moge czekac nawet miesiac na
    nowy dokument. W lipcu przez 2 tyg. nie bede sie mogl poruszac samochodem...
    czy z urzedu nie moge dostac jakiegos zaswiadczenia uprawniajacego
    (urzedniczka powiedziala, ze nie ma takiej mozliwosci)... przede mna w
    kolejce byl pan, ktoremu ukradli dokument, i rowniez musi czekac miesiac
    (pracuje jako przedsawiciel handlowy).. istnieje jakies wyjscie z tejze
    sytuacji?

    --
    Pozdrawiam,
    Michal

  • 2. Data: 2006-06-14 14:05:23
    Temat: Re: Prawo jazdy - wymiana
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Michal porozsypywal nastepujace haczki:
    > W zwiazku z praca nie moglem wczesniej zlozyc wniosku o wymiane prawa jazdy,
    Szczerze watpie
    > W lipcu przez 2 tyg. nie bede sie mogl poruszac samochodem...
    > istnieje jakies wyjscie z tejze sytuacji?
    Nie. Trudno sie mowi, ale nie ma wyjscia.
    Zal moze byc tylko goscia, ktoremu skradziono prawko - to bylo od niego
    niezalezne.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2006-06-14 14:10:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Michal" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przedsawiciel handlowy).. istnieje jakies wyjscie z tejze sytuacji?

    A jakie miało być te zaświadczenie? Wydrukowane na igłówce?

  • 4. Data: 2006-06-14 19:56:23
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Michal wrote:
> [...]
    > czy z urzedu nie moge dostac jakiegos zaswiadczenia uprawniajacego
    > (urzedniczka powiedziala, ze nie ma takiej mozliwosci)...

    Ja Ci mogę wystawić zaświadczenie, że dzisiaj złożyłeś wniosek, jeśli
    Cię to uszczęśliwi. Ale dokumentem uprawniającym do kierowania pojazdami
    jest prawo jazdy, a nie zaświadczenie (moje czy dowolnego urzędnika).

    > istnieje jakies wyjscie z tejze sytuacji?

    Zdobyć jakieś zagraniczne prawo jazdy i trzymać w rezerwie na wypadek
    utraty polskiego. Też uprawnia do kierowania.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-06-15 00:47:36
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Paweł Sakowski wrote:

    > Zdobyć jakieś zagraniczne prawo jazdy i trzymać w rezerwie na wypadek
    > utraty polskiego. Też uprawnia do kierowania.

    A czy moge sie dopytac na jakiej podstawie? Slyszalem o przypadku
    klopotow osoby (obywatelu RP, nierezydentowi) jezdzacej po Polsce na
    niepolskim prawie jazdy, ktora miala kolizje. Zatem mozna czy nie mozna?

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 6. Data: 2006-06-15 01:21:15
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jasek wrote:

    > A czy moge sie dopytac na jakiej podstawie? Slyszalem o przypadku
    > klopotow osoby (obywatelu RP, nierezydentowi) jezdzacej po Polsce na
    > niepolskim prawie jazdy, ktora miala kolizje. Zatem mozna czy nie mozna?

    Nie można mieć dwóch (przynajmniej teoretycznie).
    Można jeździć na zagranicznym. Przynajmniej przez jakiś czas. 6 miesięcy
    albo cos koło tego.

  • 7. Data: 2006-06-15 10:33:22
    Od: Gribik <g...@o...pl>

    Michal napisał(a):
> [...]
    > kolejce byl pan, ktoremu ukradli dokument, i rowniez musi czekac miesiac
    > (pracuje jako przedsawiciel handlowy).. istnieje jakies wyjscie z tejze

    A czym sie przejmujesz? Co masz napisane w PJ? BEZTERMINOWO...
    Wiec w czym problem?

  • 8. Data: 2006-06-15 11:47:43
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Gribik napisał(a):

    > A czym sie przejmujesz? Co masz napisane w PJ? BEZTERMINOWO...
    > Wiec w czym problem?

    Tylko że to ,,bezterminowo'' dotyczy uprawnienia, a nie dokumentu.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 9. Data: 2006-06-15 18:53:20
    Od: Gribik <g...@o...pl>

    Piotr Kubiak napisał(a):

    > Tylko że to ,,bezterminowo'' dotyczy uprawnienia, a nie dokumentu.

    A gdzie to jest napisane???

  • 10. Data: 2006-06-15 20:10:14
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Gribik napisał(a):

    > A gdzie to jest napisane???

    W nowym jest ,,data ważności uprawnienia'', w starym było "ważne do". W
    domyśle ,,prawo jazdy ważne do''.