  • 1. Data: 2006-06-14 13:56:24
    Temat: zwrot towaru - niezgodność z umową
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    Sytuacja: reklamowałem towar (wartość 460 PLN) na podstawie niezgodności z
    umową. Reklamacja została uznana i towar odesłany (30 maja). Dzisiaj, 15
    czerwca, sprzedawca stwierdza że niezadowala go stan w jakim towar został
    zwrócony i zapowiada, że odesle mi go z powrotem.

    Oczywiście nie pytam, kto ma racje w sprawie stanu towaru (ja mam sumienie
    absolutnie czyste - zwróciłem w stanie jak nowy); żadna ze stron nie jest w
    stanie udowodnić drugiej, że w tym względzie ma rację. Natomiast interesuje
    mnie prawny aspekt sprawy - czy sprzedawca ma prawo po 2 tygodniach zmienic
    zdanie? Jak sie powinienem zachowac?

    Bardzo prosze o sugestie, o ile możliwe z podstawą prawną. Dziękuję i
    pozdrawiam Grupę

    Piotr

  • 2. Data: 2006-06-14 15:10:28
    Temat: Re: zwrot towaru - niezgodność z umową
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czerwca, sprzedawca stwierdza że niezadowala go stan w jakim towar został
    > zwrócony i zapowiada, że odesle mi go z powrotem.

    sprzedawca ma 14 dni na uznanie lub nie Twojej reklamacji - dziś jest 14 czerwca
    a nie 15

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-06-14 15:33:15
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    "gasper" <g...@p...comp> wrote in message
    > Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > sprzedawca ma 14 dni na uznanie lub nie Twojej reklamacji - dziś jest 14
    > czerwca a nie 15
    >
    > Pozdrawiam
    Sprzedawca uznał reklamację znacznie wcześniej, jeszcze przed odesłaniem 30
    maja, a dzisiaj (rzeczywiście 14, nie 15 maja - ale to i tak 14 dni) napisał
    e-maila, że odsyła bo nie podoba mu się stan towaru. Raz jeszcze pytam: od
    strony formalnej, ma do tego prawo?

  • 4. Data: 2006-06-14 15:58:06
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

> [...]
    > e-maila, że odsyła bo nie podoba mu się stan towaru. Raz jeszcze pytam: od

    reklamowałeś pisemnie? uznał reklamacje bez oglądania towaru?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-06-14 16:04:22
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    > Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > reklamowałeś pisemnie? uznał reklamacje bez oglądania towaru?
    >
    > Pozdrawiam

    Wykazałem jednoznacznie niezgodność, uznana została przez sprzedawce oraz
    importera. Polecono mi odeslac towar
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2006-06-14 16:56:05
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > Wykazałem jednoznacznie niezgodność

    ale czy niezgodność zgłosiłeś pisemnie?
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2006-06-14 17:08:18
    Od: "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl>

    > Użytkownik "Piotr Wozniacki" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ale czy niezgodność zgłosiłeś pisemnie?
    > Pozdrawiam

    Oczywiście - ale nie rozumiem, dlaczego dopytujesz o tryb uznania
    niezgodności, zamiast sprobowac odpowiedziec mi na pytanie: czy sprzedawca
    moze po ponad 14 dniach zmienic zdanie i odmowic zwrotu pieniedzy, do
    ktorego sie zobowiazal? N.B, chcac nie byc nazbyt uciaazliwym klientem,
    zamierzalem kupic u niego inny, znacznie drozszy towar - tak wiec nawet nie
    musialby wyplacac owej kwoty 460, tylko odjac ja od ceny nowego zakupu.
    Nagla zmiana zdania po dwoch tygodniach?!!

  • 8. Data: 2006-06-14 17:21:59
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > Oczywiście - ale nie rozumiem, dlaczego dopytujesz o tryb uznania niezgodności

    nie chodzi o tryb uznania tylko zgłoszenia

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2006-06-15 11:21:21
    Od: franek <f...@w...pl>

    Piotr Wozniacki napisał(a):
> [...]
    > zdanie? Jak sie powinienem zachowac?
    >
    > Bardzo prosze o sugestie, o ile możliwe z podstawą prawną. Dziękuję i

    Zwróć się do rzecznika spraw konsumenta . Siedziba jest w każdym
    Starostwie w powiecie .Ma obowiązek ustawowym jest Ci pomóc.

    F.Z