  • 21. Data: 2008-02-11 21:24:30
    Temat: Re: Prawo jazdy a stwierdzenie tożsamości
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Mon, 11 Feb 2008 12:21:35 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Przed notariuszem tożsamość poświadcza tylko dokument tożsamości,
    > czyli DO lub paszport, a nie prawo jazdy.

    dokumentem tożsamości jest jeszcze książka żeglarska wydana przez Urząd
    Morski w Szczecinie, Slupsku lub Gdyni

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    rozkoduj mój @ na tiny.pl: http://tiny.pl/p7bb
    http://grupy.3mam.net

  • 22. Data: 2008-02-11 21:36:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Feb 2008, leon wrote:

    > o to sie zdziwilem - odkad prawo jazdy jest wystawiane przez wytwornie
    > papierow wartosciowych
    > dla mnie jest pelnowartosciowym dowodem tozsamosci.

    Hm... samo wystawienie przez WPW to mało, ja mam trochę biletów
    NBP (też tam wydanych) i wylegitymować się nimi nie mogę ;)

    > to mam tam moge dane osobowe, PESEL itp - zdjecie oraz narodowosc.

    Doceniam ideę, żeby nie było :), ale dura lex...

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2008-02-12 07:44:53
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    > Czyli do kierowania pojazdami Prawo Jazdy nie jest wystarczającym
    > dokumentem. Przecież na jego podstawie nikt nie stwierdzi, czy to Twoje
    > prawo jazdy, bo nie może za jego pomocą ustalić twej tożsamości.

    Nikt nie powiedział, że nie można ustalić tożsamości. Tożsamość można
    czasami ustalić na podstawie wielu innych rzeczy, tyle, że nie ma obowiązku
    traktowania ich jako dokumenty stwierdzające tożsamość.

    W sumie uprawnienia do kierowania to nie jest taka ważna sprawa, choć ustawa
    Prawo o ruchu drogowym mówi co trzeba mieć przy sobie w samochodzie jako
    kierowca. Zauważ, że jak sprawa zrobi się poważniejsza - np. kolizja ze
    szkodami materialnymi czy wypadek z rannymi, policjant oprócz PJ poprosi o
    dokument tożsamości zwykle.

  • 24. Data: 2008-02-12 13:52:56
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:

    > dokumentem tożsamości jest jeszcze książka żeglarska wydana przez Urząd
    > Morski w Szczecinie, Slupsku lub Gdyni

    ...a do tego książeczka żeglarska posiada pewne funkcje paszportowe.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 25. Data: 2008-02-12 14:13:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@z...pl>
    napisał
    > dokumentem tożsamości jest jeszcze książka żeglarska wydana przez Urząd
    > Morski w Szczecinie, Slupsku lub Gdyni

    Pamiętasz może z czego to wynika?

  • 26. Data: 2008-02-12 15:11:09
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > Pamiętasz może z czego to wynika?

    Z ustawy o pracy na morskich statkach handlowych.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 27. Data: 2008-02-12 15:13:30
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 11-02-2008 o 22:36:08 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Hm... samo wystawienie przez WPW to mało, ja mam trochę biletów
    > NBP (też tam wydanych) i wylegitymować się nimi nie mogę ;)
    bilety NBP czyli srodki platnicze ?

    > Doceniam ideę, żeby nie było :), ale dura lex...

    niby tak, ale przepisy okreslaja nam co jest DO, KW i paszportem.
    pytanie jest czy na podstawie prawo jazdy mozna ustalic tozsamosc.
    na podstawie nowego PJ tak i to jak najbarzdziej.
    nawet w przepisach dotyczacych DO mam:

    "3. Dowód osobisty jest dokumentem:
    1) stwierdzającym tożsamość osoby;
    2) poświadczającym obywatelstwo polskie;
    [..]"
    oraz jescze Art 37
    na podstawie powyzszego moge stwirdzic, ze PJ tez jest dokumentem
    tozsamosci na podstwie ktorego mozna
    dana osobe bezblednie zidentyfikowac. od DO rozni sie brakiem imion
    rodzicow oraz wzrostem i kolorem oczu
    [choc to w przypadku instnienia kolorowych soczewek powinno byc wpisywane]

    Obecny wzor PJ jest opracowany na standardzie UE. jest uznawany prze inne
    panstwa jako dowod tozsamosci - to
    dlaczego u nas mialoby byc inaczej.

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 28. Data: 2008-02-12 21:47:28
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    leon pisze:
    "
    > oraz jescze Art 37
    > na podstawie powyzszego moge stwirdzic, ze PJ tez jest dokumentem
    > tozsamosci na podstwie ktorego mozna

    IMO nie bo na podstawie PJ nie masz mozliwosci stwierdzenia czy
    posiadacz jest obywatelem Polski.

    Jacek

  • 29. Data: 2008-02-12 23:05:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Feb 2008, leon wrote:

    > bilety NBP czyli srodki platnicze ?

    Tak, to dowcip miał być jakby co, ale skoro uznałeś że "wydanie
    przez PWP" może być argumentem... (w sumie nawet nie wiem, czy
    akurat PWP wygrała przetargi na drukowanie "biletów" :))

    > niby tak, ale przepisy okreslaja nam co jest DO, KW i paszportem.
    > pytanie jest czy na podstawie prawo jazdy mozna ustalic tozsamosc.

    Nawet, jeśli można, to nie znaczy że "można w świetle prawa".
    W zakresie umowy prywatnej (ktoś powołał się na przykład banku) można
    sobie ustalać co się chce, w zakresie "przepisowym" nie bardzo.

    > Obecny wzor PJ jest opracowany na standardzie UE. jest uznawany prze inne
    > panstwa jako dowod tozsamosci

    Tak z ciekawości: przez WSZYSTKIE inne państwa?

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2008-02-12 23:24:58
    Od: causa1980 <p...@g...com>

> [...]
    > dokumentem. Przecież na jego podstawie nikt nie stwierdzi, czy to Twoje
    > prawo jazdy, bo nie może za jego pomocą ustalić twej tożsamości.

    Odpowiem delikatnie: prawo jazdy stwierdza uprawnienie do kierowania
    pojazdem określonej kategorii określonej osoby, zgodnie z przepisami
    ustawy o ruchu drogowym. Ustawa - Kodeks drogowy w żadnym przepisie
    nie stwierdza, iż prawo jazdy stwierdza tożsamość osoby go
    posiadającej.

    Dokumentem stwierdzającym tożsamość jest tylko ten dokumentu, który ma
    taki przymiot określony w ustawie w sposób wyraźny.

    Idąc Twoim tokiem rozumowania, całkowicie błędnym, legitymacja szkolna
    lub karta wędkarska miałaby stwierdzać tożsamość osób je
    posiadających, Musisz przyznać, iż to absurd:)