  • 1. Data: 2008-02-10 23:25:26
    Temat: Zwolnienie z pracy
    Od: " maxi" <m...@g...pl>

    Witam,

    mój siostrzeniec został zwolniony z pracy bez podania przyczyny...

    Umowę o pracę na czas określony /na 2 lata ,od listopada 2007do listopada
    2009r - 3/4 etatu/ zawarto z nim po wcześniejszym 3-miesięcznym okresie
    próbnym.

    Wczoraj, w trakcie godzin pracy został wezwany do dyrektora, gdzie wręczono
    mu wypowiedzenie, bez podania przyczyny :(
    Ma 2 tygodnie na wykorzystanie urlopu, ale swoje rzeczy z pracy kazano mu
    zabrać w trybie natychmiastowym.
    Wymuszono na nim podpisanie wypowiedzenia ,oraz tzw.porozumienie...
    To spokojny facet, z tego,co wiem - nic nie ukradł i z nikim nie miał
    zatargu. To jego pierwsza praca, nie spóżniał się i nie opuszczał pracy.
    W tej firmie jest duża rotacja kadr...
    Czy pracodawca postąpił zgodnie z prawem ? Czy pomoże tu sąd pracy ?

    Proszę o poradę.

  • 2. Data: 2008-02-10 23:37:15
    Temat: Re: Zwolnienie z pracy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " maxi" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    Skoro podpisał porozumienie stron, to ciężko będzie dochodzić roszczeń.

  • 3. Data: 2008-02-10 23:54:32
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    maxi pisze:

    > Wymuszono na nim podpisanie wypowiedzenia ,oraz tzw.porozumienie...

    Wymuszono?? Wiesz może w jaki sposób??

  • 4. Data: 2008-02-11 00:02:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    maxi wrote:
> [...]
    > W tej firmie jest duża rotacja kadr...
    > Czy pracodawca postąpił zgodnie z prawem ? Czy pomoże tu sąd pracy ?

    Wygląda na to, że go nie zwolniono, tylko sam się zwolnił. Przynajmniej
    taki papierek ma dyrektor w aktach, bo tak wynika z tego opisu.

  • 5. Data: 2008-02-11 05:37:38
    Od: " maxi" <m...@g...pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > Wygląda na to, że go nie zwolniono, tylko sam się zwolnił. Przynajmniej
    > taki papierek ma dyrektor w aktach, bo tak wynika z tego opisu.

    Witam,

    czytałam te dokumenty - on dostał wypowiedzenie z pracy, z zachowaniem 2-
    tygodniowego wypowiedzenia i w tym czasie ma wykorzystać urlop /dostanie za
    to pensję/
    A co do "porozumienia" to podsunięto mu to do podpisu - a przyprowadził go
    do dyrektora ochroniarz...
    To młody chłopak,nie zna jeszcze przepisów :(
    Czy terminową umowę można wypowiedzieć ? W umowie miał zagwarantowaną pracę
    do 2009 r.
    pozdr

  • 6. Data: 2008-02-11 06:13:35
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    maxi pisze:
    > Czy terminową umowę można wypowiedzieć ?

    jeśli była w niej przewidziana możliwość wypowiedzenia

    KG

  • 7. Data: 2008-02-11 10:20:15
    Od: "Paweł Marcisz" <p...@g...com>

    On 11 Lut, 07:13, kam <x#k...@w...pl#x> wrote:

    > jeśli była w niej przewidziana możliwość wypowiedzenia

    Może strony wprowadziły ją w owym porozumieniu :-) AFAIR SN
    stwierdził, że można wprowadzić później niż przy zawieraniu umowy.

  • 8. Data: 2008-02-11 11:07:08
    Od: " maxi" <m...@g...pl>

    =?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3_Marcisz?= <p...@g...com> napisał(a):

    > Mo=BFe strony wprowadzi=B3y j=B1 w owym porozumieniu :-) AFAIR SN
    > stwierdzi=B3, =BFe mo=BFna wprowadzi=E6 p=F3=BCniej ni=BF przy zawieraniu
    umowy.

    Opcja terminu wypowiedzenia była zawarta w umowie o pracę - mnie chodzi tu
    to,że potraktowano go jak smiecia wyrzucając z pracy bez podania przyczyny...
    Czy coś da złożenie pozwu w sądzie pracy ?

    Pozdr

  • 9. Data: 2008-02-11 13:11:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 11 Feb 2008 11:07:08 +0000, maxi napisał(a):

    > Opcja terminu wypowiedzenia była zawarta w umowie o pracę - mnie chodzi tu
    > to,że potraktowano go jak smiecia wyrzucając z pracy bez podania przyczyny...
    > Czy coś da złożenie pozwu w sądzie pracy ?

    Raczej nic nie da. Umowy na czas określony mają tę cechę, że można je
    wypowiedzieć bez podania przyczyny. Ewentualnie można próbować coś z
    dziedziny dyskryminacji - dlaczego zwolniono jego a nie kogoś innego na
    takim samym stanowisku.

    Poza tym jak chcesz ścisłych odpowiedzi, to napisz dokładnie czego
    dotyczyło to "porozumienie".

  • 10. Data: 2008-02-11 13:16:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 11 Feb 2008 13:11:55 +0000, jureq napisał(a):

> [...]
    > wypowiedzieć bez podania przyczyny. Ewentualnie można próbować coś z
    > dziedziny dyskryminacji - dlaczego zwolniono jego a nie kogoś innego na

    Nie, dyskryminacja nie podpasuje, ponieważ pracodawca nie ma obowiązku
    wskazać przyczyny wypowiedzenia.
    Co innego gdyby długość okresu związania przemawiała za uznaniem jej za
    zawartą na czas nieokreślony, ale 2 lata to za mało.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytaj Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie