  • 1. Data: 2008-02-11 11:01:49
    Temat: Prawo jazdy a stwierdzenie tożsamości
    Od: Reseller <R...@g...com>

    Witam,
    czy ktoś mógłby podesłać podstawę prawną do stwierdzenia, że tylko
    Dowód Osobisty i Paszport są dokumentami potwierdzającym tożsamość
    osoby, a Prawo Jazdy tylko dokumentem potwierdzającym uprawnienia do
    kierowania pojazdami mechanicznymi.

  • 2. Data: 2008-02-11 11:15:40
    Temat: Re: Prawo jazdy a stwierdzenie tożsamości
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Reseller" <R...@g...com> napisał w
> [...]
    >Dowód Osobisty i Paszport są dokumentami potwierdzającym tożsamość
    >osoby, a Prawo Jazdy tylko dokumentem potwierdzającym uprawnienia do

    1. Zależy przed kim? Np. przed Policją, zobacz rozporządzenie na stronie
    www.policja.pl w dziale prawo.
    2. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych stanowi, że DO
    potwierdza tożsamość. Myślę, że ustawa, na podstawie której wydawane są
    paszporty również, z resztą taki wpis jest w paszporcie.
    Natomiast Prawa jazdy wydawane są na podst. Ustawy Prawo o rcuhu drogowym,
    tam nie ma nic takiego, że prawo jazdy poświadcza tożsamość.
    3.Tak więc PJ czasem może poświadczyć, choć nie musi.

  • 3. Data: 2008-02-11 11:21:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > tam nie ma nic takiego, że prawo jazdy poświadcza tożsamość.
    > 3.Tak więc PJ czasem może poświadczyć, choć nie musi.

    Przed notariuszem tożsamość poświadcza tylko dokument tożsamości,
    czyli DO lub paszport, a nie prawo jazdy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-02-11 11:21:53
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
    > Przed notariuszem tożsamość poświadcza tylko dokument tożsamości, czyli
    > DO lub paszport, a nie prawo jazdy.

    Ciekawe jak to jest przed notariuszem w krajach, gdzie nie ma dowodów:)?

  • 5. Data: 2008-02-11 11:24:37
    Od: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>

    > Przed notariuszem tożsamość poświadcza tylko dokument tożsamości, czyli
    > DO lub paszport, a nie prawo jazdy.
    A jak bank wymaga do udzielenia kredytu dwóch dokumentów tożsamości to MUSZĄ
    to być KONIECZNIE dowód osobisty i paszport? Czy może być książeczka
    wojskowa lub jakaś legitymacja?

  • 6. Data: 2008-02-11 11:25:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    jaQbek [z pracy] pisze:
> [...]
    > A jak bank wymaga do udzielenia kredytu dwóch dokumentów tożsamości to MUSZĄ
    > to być KONIECZNIE dowód osobisty i paszport? Czy może być książeczka

    To może być cokolwiek co bank uzna za możliwe. Zazwyczaj jest
    informacja o tym jaki dokument może być (np. kiedyś było: sam nowy
    dowód, lub dowód stary + prawo jazdy lub paszport itp. itd).

  • 7. Data: 2008-02-11 12:03:39
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Feb 11, 12:21 pm, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>
    wrote:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Ciekawe jak to jest przed notariuszem w krajach, gdzie nie ma dowodów:)?

    prawo jazdy lub paszport.

  • 8. Data: 2008-02-11 12:26:49
    Od: Reseller <R...@g...com>

    On 11 Lut, 13:03, SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    wrote:

    > prawo jazdy lub paszport.

    Chodzi mi o wydanie ze szpitala dokumentacji medycznej.
    W przepisach jest wyraźnie, że musi to być "dokument stwierdzający
    tożsamość".
    Stąd moje pytanie - gdzie jest napisane co jest "dokumentem
    stwierdzającym tożsamość" a co nim nie jest.

  • 9. Data: 2008-02-11 12:32:54
    Od: Sarpedon <f...@b...cy>

    Reseller pisze:

> [...]
    > tożsamość".
    > Stąd moje pytanie - gdzie jest napisane co jest "dokumentem
    > stwierdzającym tożsamość" a co nim nie jest.

    zapytaj sie czy ISIC/Euro<26 moga byc :)

  • 10. Data: 2008-02-11 12:34:38
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@_WYTNIJ_o2.pl>

    Użytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisał

    >prawo jazdy lub paszport.

    Tzn. jak ktoś nie prowadzi i nie podróżuje za granicę to nieruchomości nie
    kupi...? ;)