  • 11. Data: 2009-09-23 13:37:54
    Temat: Re: Prawo drogowe - pas dla autobusów
    Od: "Robert \"Chomik\"" <c...@s...pl>

    jakże mi miło to słyszeć - Twój problem... nie, to nie jest tylko mój
    problem, w danej sytuacji jest to problem TYSIĘCY ludzi dojeżdżających
    samochodami - bo innego wyjścia nie mają z powodu braku jakiejkolwiek
    alternatywy - do pracy z okolicznych miejscowości... A czy ułatwia?
    Zapewne zdajesz sobie sprawę, że autobusy najpierw muszą dotrzeć do tego
    buspasa? Mam znajomą, która się tam właśnie porusza via MZA, jej czas
    dojazdu do pracy - uwaga uwaga - WYDŁUŻYŁ SIĘ!! o około 30 minut, więc
    mamy cudowny, najdłuższy w Polsce buspas i dłuższy dojazd do pracy? Ilu
    ludzi się przesiądzie z samochodu do autobus w związku z tym pasem? 5%?
    10%? niech będzie 20%, ale przepustowość trasy zmniejszyła się o 33%,
    więc i korki się ZWIĘKSZĄ co z kolei będzie powodował wydłużenie czasu
    dojazdu zarówno dla samochodów jak i dla autobusów... Więc czyj to jest
    problem? A teraz pomyśl - 20% ludzi przesiada się na autobusy, biorąc
    pod uwagę, że te autobusy już są zapchane, tak, że czasem trudno wejść
    to czy teraz będzie lepiej i łatwiej? Wydłużone korki to więcej spalonej
    benzyny, oleju napędowego czy gazu, większe zużycie pojazdów, więc
    automatycznie ekologia na tym ucierpi... Żebyśmy mieli jasność - ja nie
    jestem przeciwnikiem takich rozwiązań in spe, ale niech to będzie
    robione z głową, niech zaoferują mi jakąś alternatywę, żebym w miarę
    szybko i w miarę wygodnie dotarł do przedszkola, żłobka czy pracy, już
    nie mówie, że w 15 czy 20 minut, ale jeśli pokonanie autobusem
    POŚPIESZNYM (czerwona linia) odległości 14 kilometrów zajmuje mi 40
    minut to coś tu nie gra, nie sądzisz...?

  • 12. Data: 2009-09-23 13:38:29
    Od: "Robert \"Chomik\"" <c...@s...pl>

    biję się w me cherlawe piersi... masz rację, netykieta się kłania...

  • 13. Data: 2009-09-23 14:11:01
    Od: r...@m...com

    > oczywiście, Panie Robercie, zwłaszcza na przełomie - załóżmy - stycznia
    > i lutego dany środek transportu będzie się sprawdzał świetnie...

    Oczywiście ze tak, buspas napewno będzie odśnieżany.

  • 14. Data: 2009-09-23 16:18:53
    Od: r...@m...com

    > mam się przesiąść do żółto czerwonej puszki, gdzie
    > mogę dostać w ryj, albo zostać okradziony, pośród wyziewów niedomytych
    > współpasażerów? Niedawno miałem wątpliwą przyjemność korzystać z uroków
    > komunikacji miejskiej, wystarczyła mi jedna przejażdżka do pracy... O
    > godzinie 7 rano czułem smród przepoconych pach i wyziewy wczorajszej
    > gorzały

    Pociesz się że pół Warszawy jeździło i jeździ tymi żółto-czerwonymi "puszkami"
    i tak samo się wychowali i wychowali swoje dzieci, nawet nie mieli i nie mają
    prawa jazdy i jakoś sobie poradzili bez samochodu.

    Warszawa to miasto z rozwiniętą komunikacją publiczną, a nie jakaś zabita
    dechami wiocha, gdzie jezdzi jeden czy dwa PKS-y na dobę, a do najbliższego
    przystanku jest kilka kilometrów...

  • 15. Data: 2009-09-23 16:32:32
    Od: r...@m...com

> [...]
    > POŚPIESZNYM (czerwona linia) odległości 14 kilometrów zajmuje mi 40
    > minut to coś tu nie gra, nie sądzisz...?

    (14 * 60) / 40 = 21

    Średnia prędkość komunikacyjna tego autobusu na tej trasie to 21 km/h.
    Czyli w normie jak na dzienne miejskie autobusowe linie ZTM.

  • 16. Data: 2009-09-23 17:56:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Robert "Chomik"" <c...@s...pl> napisał w wiadomości

    > dojechać na 8 do pracy muszę zaliczyć - uwaga uwaga - CZTERY PRZESIADKI,

    > wiesz ile zajmuje mi w takiej sytuacji droga do pracy? PÓŁTOREJ GODZINY,

    Z ciekawosci sie zapytam. Z tymi czterema przesiadkami, to tez poltorej
    godziny bedzie?

> [...]
    > godzinie 7 rano czułem smród przepoconych pach i wyziewy wczorajszej
    > gorzały, na dokładkę jakiś kutas się spierdział, no zajebiście było, po

    Przy takim prztyzwyczajeniu do luksusu to moze czas pomyslec o zatrudnieniu
    niani - to jest dopiero luksus - w sam raz dla kogos, komu komunikacja
    miejska smierdzi.
    Po co prowadzac dzieciaczka do przedszkola? Zeby wachalo smrody innych
    dzieci?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2009-09-23 18:09:00
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości

    > Oto rozwiązanie Pańskich problemów:
    > http://www.chillride.pl/img/9/04909/main.jpg

    W sumie dla amilujacych luksus i przyjemne zapachy powinna byc mozliwosc
    wykupienia za jakas konkretna kase (typu 1-2 kPLN/m-c) - przeznaczana na
    rozwoj komunikacji miejskiej i/lub infrastruktury drogowej - miesiecznych
    przepustek na pasy.
    Posiadacz takiej przepustki moglby sobie jezdzic po pasach tak jak robia to
    taksowki (nie wiem, czy w Wawie taksowki jezdza po buspasach, ale w
    wieksozsci miast to standard)

    Pozdrawiam
    SDD