  • 1. Data: 2005-12-03 09:40:35
    Temat: Prawo do zachowku
    Od: "Maria" <k...@p...onet.pl>

    Jest nas dwoje rodzeństwa. Nasza mama zmarła w marcu br. Mój brat na mocy
    testamentu odziedziczył spadek, w skład którego wchodzi mieszkanie (reszta
    rzeczy jako małowartościowa się nie liczy). Wiem, że należy mi się zachowek,
    lecz nie wiem jak go wyegzekwować, ponieważ brat nie ma żadnych pieniędzy.
    Obawiam się, że może sprzedać to mieszkanie bez mojej wiedzy, no bo jest teraz
    jego własnością.
    Jak się starać o ten zachowek i zabezpieczyć swoje prawo do niego?

    Pozdrawiam
    Maria.

  • 2. Data: 2005-12-03 12:47:56
    Temat: Re: Prawo do zachowku
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Maria napisał(a):
> [...]
    > jego własnością.
    > Jak się starać o ten zachowek i zabezpieczyć swoje prawo do niego?

    pozew o zachowek z wnioskiem o zabezpieczenie roszczenia - na przykład
    przez wpis hipoteki

    KG