  • 1. Data: 2005-12-03 06:43:24
    Temat: mandaty kredytowe PKP....:(((
    Od: poncheck<p...@o...pl>

    Witam wszystkich. Mam pewnien niemiły problem dotyczący PKP i chciałam poznać
    waszą opinię na ten temat. Jakieś 3 miesiące temu, a właściwie w połowie
    września tego roku, wsiadłam do dość zatłoczonego pociągu żeby odwiedzić
    rodzinkę w Kotlinie Kłodzkiej. Wsiadłam w ostatniej chwili, załadowana po uszy
    bagażami, ponieważ kolejki przy kasach były nieskończenie długie,więc doszłam do
    wniosku, że bilet kupię w pociągu i trochę najwyżej dopłacę. Kiedy pojawił się
    konduktor, uprzejmie poprosiłam o bilet ze zniżką 37%. Pani poprosiła mnie więc o
    legitymację i w momencie, kiedy ją otrzymała, poinformowała mnie że za brak
    biletu wystawi mi mandat!!! Jakież było moje zdziwienie, gdyż byłam święcie
    przekonana, że będę mogła bez problemu kupić bilet,przecież miałam pieniądze i
    chciałam za niego zapłacić ( parę razy zdarzyła mi się już taka sytuacja i nie było
    żadnych problemów z kupnem). Pani powiedziała mi, że wystawia mi mandat,gdyż
    nie zgłosiłam obsłudze pociągu że nie mam biletu!To jakiś absurd! Kiedy niby
    miałam to zgłosić,kiedy prawie biegłam za pociągiem i do tego z plecakiem
    podróżnym!?
    Pani spisała więc moje dane,gdyż moje prośby i starania do niej nie docierały( i
    miała niestety podstępnie wyłudzoną ode mnie legitymację).Wypisała mandat
    kredytowy,lecz nie zgodziłam się na podpisanie go,więc powiedziała,że prześlą mi
    go do domu. Tak więc w połowie listopada otrzymałam love letter od PKP z
    wypełnionym już druczkiem do zapłaty ( ok.160zł). Nie dość,że list nie był wysłany
    listem poleconym(był zakamuflowany) to nie otrzymałam żadnego mandatu,
    żadnej podstawy potwierdzającej wykroczenie, żadniusieńkiej kopii w nim nie
    było.Niedawno orzymałam kolejny list,w którym napisano, że jeśli nie zapłacę w
    ciągu 7 dni to zostanę obciążona kosztami postępowania windykacyjnego w
    wysokości 400zł....Teraz pytanie: czy przypadkiem nie było tak,że to pani
    &#8220;miła&#8221;
    konduktor nie podpisała za mnie tego mandatu i dlatego mi go nie przesłali, czy
    może czekają na głupiego i myślą że zapłaci?? Zastanawiam się teraz czy pisać
    odwołanie i zagrać głupka że nie jechałam tym pociągiem ( przeciez nie mają
    żadnego potwierdzenia że nim jechałam) i poprosić o przesłanie mi dokumentu,na
    podstawie którego wystawiono mi ten mandat...Nie wiem czy są jakiekolwiek
    szanse , żeby wygrać z PKP,ale miałam szczere chęci żeby kupić ten bilet a
    potraktowano mnie jak złodzieja...no cóż, konduktorów się nie wybiera:).Jeśli
    macie jakieś sugestie na tan temat,to będę wdzięczna.Pozdrawiam.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-12-03 13:05:35
    Temat: Re: mandaty kredytowe PKP....:(((
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@g...pl>

    > Teraz pytanie: czy przypadkiem nie było tak,że to pani &#822;
    > 0;miła&#8221;
    > konduktor nie podpisała za mnie tego mandatu i dlatego mi go nie przesłali

    Nikt nie ma obowiązku wysyłać gapowiczowi mandatu, jeśli nie odebrał to jego
    zmartwienie, gdyż bez podpisu pasażera jest on tak samo ważny. Samą opłatę
    nałożono zgodnie z przepisami, gdyż obowiązkiem podróznego jest zgłosić się
    do obsługi z żądaniem wydania biletu a nie czekać czy się uda czy nie.

    > Zastanawiam się teraz czy pisać
    > odwołanie i zagrać głupka że nie jechałam tym pociągiem

    Możesz pisać. Nic to kompletnie nie da, ale pisać zawsze można.
    Biuro Windykacji Należności Przewozowych PKP PR
    62-210 Gniezno, ul. Lecha 10.

    > Jeśli
    > macie jakieś sugestie na tan temat,to będę wdzięczna.

    Mam sugestię żeby na przyszłość odbierać wezwanie i wnosić odwołania w
    ustawowym terminie. W tej chwili jakiekolwiek pismo odwoławcze jest
    zasadniczo bezprzedmiotowe.

    pdr
    Olo

  • 3. Data: 2005-12-05 12:23:24
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Aleksander Kwaśniak napisał(a):

    > ustawowym terminie. W tej chwili jakiekolwiek pismo odwoławcze jest
    > zasadniczo bezprzedmiotowe.

    ROTFL.

    --
    |______ Stasio Podróżnik