  • 1. Data: 2002-04-08 21:43:23
    Temat: Prawo do urlopu/zapłaty za urlop [PILNE]
    Od: "Marcin BACIK Koteras" <d...@p...onet.pl>

    Witam,

    Jest następująca sytuacja:
    rok 2001: styczeń - październik, pracuję w jednej firmie i wykorzystuję
    pełny urlop.
    Następnie przechodzę do innej firmy i tam pracuję:
    listopad 2001 - styczeń 2002: okres próbny
    luty - kwiecień: umowa na czas określony - właśnie trwa...

    zatem jak wygląda obecne moje prawo do urlopu, czy urlop rozlicza się
    niezależnie od pracodawcy, a tylko zależnie od roku kalendarzowego, czy też
    od roku kalendarzowego przepracowanego u danego pracodawcy?

    Zakładając, że teraz (po 30 kwietnia) zmienię pracę to czy mogę na przykład
    zacząć pracę u kolejnego pracodawcy od urlopu - pytam teoretycznie - ale
    chodzi mi właśnie o moje prawo do urlopu.
    Bo jeśli urlop liczy się w zależności od przepracowanego czasu łącznie, to
    taka sytuacja jest teoretycznie możliwa - tak mi się wydaje.
    I trochę z innej strony - czy mogę się domagać wypłaty za urlop którego
    jeszcze nie wziąłem, w dniu wygaśnięcia umowy czy też "odpowiedzialność" za
    urlop przechodzi na kolejnego pracodawcę? I jeśli mogę się domagać takiej
    wypłaty to czy tylko za okres od stycznia, czy też za cały okres
    zatrudnienia u obecnego pracodawcy.

    I druga sprawa z tego co wiem to przysługują mi dwa dni na szukanie nowej
    pracy, ale kiedy takie dni przysługują, czy są one tylko dla osób
    zatrudnionych na czas nieokreślony, a może w ogóle nie ma czegoś takiego?

    pozdrawiam,
    bacik