  • 1. Data: 2005-11-24 23:49:34
    Temat: Prawo do obywatelskiego nieposłuszeństwa
    Od: Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl>

    Wczoraj w debacie TV red. Durczoka jeden z dyżurnych ekspertów
    telewizyjnych - socjolog I. Krzemiński w ten sposób uzasadnił
    stwierdzenie, że zboczeńcy mieli prawo do demonstracji
    swej odmienności w Poznaniu:
    a) w klasycznej teorii prawa istnieje pojęcie "obywatelskiego
    nieposłuszeństwa"
    b) ci, ktorym odmówiono prawa do demonstracji
    mają prawo do takiego nieposłuszeństwa.

    Moim zdaniem tą wypowiedzią I. Krzemiński tą wypowiedzią
    dołączyłdo grona "wybitnych autorytetów" prawa.
    Jeśli bowiem nieposłuszeństwo obywatelskie
    jest złamaniem obowiązującego prawa
    (http://www.zb.eco.pl/bzb/29/czesc1.htm),
    to według Wielkiego Autorytetu (wielkiego z powodu
    częstej obecności w TV) prawo zawiera reguły jego łamiania.
    Super.

    Jurek

  • 2. Data: 2005-11-25 01:36:08
    Temat: Re: Prawo do obywatelskiego nieposłuszeństwa
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 24.11.2005 Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl> napisał/a:

> [...]
    > to według Wielkiego Autorytetu (wielkiego z powodu
    > częstej obecności w TV) prawo zawiera reguły jego łamiania.

    Czym mogę nie płacić ZUS-u na zasadzie "obywatelskiego nieposłuszeństwa"?

    Powód: zmuszanie mnie do niekorzystnego rozporządzenia moją własnością jest
    - o ile mi wiadomo - ścigane z urzędu...
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 3. Data: 2005-11-25 07:58:05
    Od: "rafal" <r...@w...pl>

    "Jurek Wawro" <j...@W...tenar.pl> wrote in message
> [...]
    > to według Wielkiego Autorytetu (wielkiego z powodu
    > częstej obecności w TV) prawo zawiera reguły jego łamiania.

    Moim zdaniem nie rozumiesz jak działa obywatelskie
    nieposłuszeństwo.
    To że człowiek ma do niego prawo,nie oznacza że ma być
    nie karany.Wręcz przeciwnie!
    Ludzie którzy przyjdą np. na demonstracje,mają być
    pałowani, polewani wodą, aresztowani.Wszystkie dziłania
    policji oczywiście w granicach prawa.
    Im ostrzej zareaguje władza, im bardziej niewspólmiernie
    do czynu, tym gorzej dla władzy.

    rafal.

  • 4. Data: 2005-11-25 09:29:09
    Od: Jurek Wawro <j...@t...pl>

> [...]
    > policji oczywiście w granicach prawa.
    > Im ostrzej zareaguje władza, im bardziej niewspólmiernie

    Chyba mylnie wybrałeś adresata swej wypowiedzi.
    Ja doskonale rozumiem, jak działa obywatelskie nieposłuszeństwo.
    I dlatego irytują mnie bzdury wypowiadane przez prof. Krzemienia.
    J.

  • 5. Data: 2005-11-25 09:31:31
    Od: Jurek Wawro <j...@t...pl>

    Zbigniew B. napisał(a):

    > Czym mogę nie płacić ZUS-u na zasadzie "obywatelskiego nieposłuszeństwa"?
    >
    > Powód: zmuszanie mnie do niekorzystnego rozporządzenia moją własnością jest
    > - o ile mi wiadomo - ścigane z urzędu...

    Oczywiście, że możesz nie płacić - ale to nie znaczy, że masz do tego
    prawo (głupota Krzemienia polega właśnie na tym, że tego nie rozróżnia).
    ZUS naśle Ci komornika, który zlicytuje Ci np. telewizor.
    Gdyby taka akcja (nie płacenia) przybrała powszechny charakter -
    to zapewne władza musiałaby zrobić coś więcej, niż sięgać po aparat
    represji.

    Jurek

  • 6. Data: 2005-11-25 10:00:32
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Jurek Wawro wrote:

    > Oczywiście, że możesz nie płacić - ale to nie znaczy, że masz do tego
    > prawo (głupota Krzemienia polega właśnie na tym, że tego nie rozróżnia).
    > ZUS naśle Ci komornika, który zlicytuje Ci np. telewizor.

    A jakby zrobic tak: nie przyjeli mnie u lekarza "bo nie ma funduszy" -
    wiec po klotni dostalem od kierownika osrodka na pismie, ze mnie nie
    przyjeli, bo nie mieli juz funduszy. Poszedlem zatem prywatnie, mam
    rachunek i informacje, ze to bylo konieczne. Teraz pisze do ZUSu
    pisemko, ze ja, taki a taki, wplacam skladki (tutaj kserokopie wplat za
    ostatnie 2 lata) i przytrafila mi sie taka sytuacja, ze potrzebowalem
    pomocy,a le mi jej w ramach nfz nie udzielono (tutaj pismo z przychodni)
    w zwiazku z czym uwazam, ze nieslusznie potrocano mi te skladki, przez
    ostatnie dwa lata. Ale ze jestem ugodowy, to niniekjsza kwote (rachunek
    za lecznie) odbije sobie w przyszlych wplatach na rzez zdrowotnego -
    czyli przez kolejne pol roku bede oplacal pol skladki. Otrzymuja: ZUS,
    Rzecznik Praw Pacjenta, NFZ.

    I co sie dzieje dalej? Nasla na mnie komornika? Najpierw bedziemy
    prowadzic korespondencje zazarta, ze oni sie nei zgadzaja a ja nalegam?

    > Gdyby taka akcja (nie płacenia) przybrała powszechny charakter -
    > to zapewne władza musiałaby zrobić coś więcej, niż sięgać po aparat
    > represji.

    W dalszym wiec dzialaniu naglasniam sprawe w mediach. Ludzie zaczynaja
    reagowac podobnie. Przychodnie dostaja przykaz z NFZ ze maja jednak
    przyjmowac pieniaczy, jednoczenie nie placac za te uslugi. Nagle
    wszystko robi pierdut. Zamykane sa przychodnie, szopitale. Pozostaje
    sluzba prywatna. Nikt jzu nie placi skladek do ZUS. Powstaja
    ubecpieczalnie prywatne. Dokonalo sie.

    Pozdr

    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl
    ________________
    Deszcze Niespokojne - sf, opowiadania .......... http://tiny.pl/xxr1

  • 7. Data: 2005-11-25 11:59:16
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 25.11.2005 Jurek Wawro <j...@t...pl> napisał/a:

    > Oczywiście, że możesz nie płacić - ale to nie znaczy, że masz do tego
    > prawo

    Czy to znaczy, że nie mam prawa korzystać ze swego prawa do bycia
    niezmuszanym do niekorzystnego rozporządzenia swoją własnością?
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 8. Data: 2005-11-25 13:19:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Jurek Wawro napisał(a):
    > Oczywiście, że możesz nie płacić - ale to nie znaczy, że masz do tego
    > prawo (głupota Krzemienia polega właśnie na tym, że tego nie rozróżnia).

    Nie może nie płacić. Proponuję poczytać o obywatelskim
    nieposłuszeństwie. Nie dotyczy ono dobra jednostki, nie dotyczy ono
    uchylania się od płacenia podatków. Powinni Cię nauczyć tego w liceum.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2005-11-25 13:27:07
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 25.11.2005 scream <n...@p...pl> napisał/a:

    > Nie może nie płacić. Proponuję poczytać o obywatelskim
    > nieposłuszeństwie. Nie dotyczy ono dobra jednostki, nie dotyczy ono
    > uchylania się od płacenia podatków. Powinni Cię nauczyć tego w liceum.

    Chciałbym zwrócić uwagę, iż tzw. składka ZUS - jak dotąd - NIE JEST żadnym
    podatkiem. Określa się to właśnie jako "składkę".

    A składki winny być dobrowolne, nieprawdaż?
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 10. Data: 2005-11-25 13:58:44
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl>

    On 2005-11-25 00:49, Jurek Wawro wrote:

    > stwierdzenie, że zboczeńcy mieli prawo do demonstracji
    > swej odmienności w Poznaniu:

    Odróżniasz tolerancję od zboczeńia? Czy z automatu przyklejasz etykietkę
    i szufladkujesz wszystkich "innych" do jednego wora?

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAM-plug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor