  • 21. Data: 2008-04-18 18:58:37
    Temat: Re: Prawo autorskie do aplikacji
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Paweł Marcisz pisze:
    > Dlaczego ciężar dowodu miałby obciążać stronę twierdzącą, że utwór
    > wykonano poza stosunkiem pracy?

    Ponieważ pracodawca posiada dowody, że powstał w ramach zawartej umowy o
    pracę, w zakresie normalnych obowiązków pracowniczych i pracownik został
    za to wynagrodzony. Podejrzewam także, że znajdą się świadkowie, którzy
    bez nakłaniania z całą swoją pewnością stwierdzą, że program został
    stworzony w ramach pracy etatowej, "bo ten pan tu pracował i nam program
    napisał".

    > PS Twoja sygnaturka jest o linijkę zbyt długa.

    Zwyczaj ma to do siebie, że nie zawsze jest najlepszym... ale co tam,
    umierać za wers nie będę. Skróciłem.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 22. Data: 2008-04-18 19:10:54
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Przemek Lipski pisze:
    > Daj spokój, bo jescze zamkną nam Bila Gatesa... :P

    Czemu? Bardzo fajny pomysł. Można by zatrzymać, zwołać konferencję "ten
    pan już nigdy nikomu nie napisze programu", zatrzymać dokumenty i je
    cichcem sprzedać konkurencji, zabezpieczyć majątek, zatrzymać kaucję na
    własnym niskooprocentowanym oprocentowanym rachunku zaprzyjaźnionego
    banku, aresztować przez miłego i dyspozycyjnego sędziego, potrzymać
    kilka lub kilkanaście miesięcy pod byle pretekstem... pfu... podejrzeniem...

    ...a fakt. Zapomniałem, że z tymi ugodowymi dającymi prowizje można
    robić dobre interesy.

  • 23. Data: 2008-04-18 19:33:33
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> writes:

    > Użytkownik ""Piotr Dembiński"" <p...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:87skxjawu0.fsf@heclap.domek...

    > Daj spokój, bo jescze zamkną nam Bila Gatesa... :P

    Za wytworzenie programu komputerowego zawierającego błędy można iść
    do więzienia na 3 lata.

  • 24. Data: 2008-04-18 19:57:20
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Zgadza się mam niepodzielną (na szczęście) kontrolę nad aplikacją i
    > jedyne co mogę zrobić to zaszyfrować (a właściwie "zagmatwać") kod przy
    > pomocy

    hm... skoro masz dostęp do programu to wprowadz do niego wurusa (kod
    programu który na pewną komendę skasuje pare rekordów z bazy danych) i w
    razie gdy pracodawca zechce cie wyrolować ty wywiniesz mu numer:O)

    i prawnikuf i koszty postępowania masz z głowy:O)

  • 25. Data: 2008-04-19 06:46:06
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    leki juz zaczales brac czy jezcze nie??

  • 26. Data: 2008-04-19 06:47:48
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    > Za wytworzenie programu komputerowego zawierającego błędy można iść
    > do więzienia na 3 lata.

    gowno prawda.
    Chyba ze dzialal by w takim zamiarze specjalnie przygtowouac dziure, wtedy
    mozna mowic o tworzeniu oprogramowania przystosowanego do..

    P.

  • 27. Data: 2008-04-19 10:51:39
    Od: "PeTe" <p...@t...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > specjalnie dla firmy.
    > To, że wykonywałeś go po godzinach w domu może jedynie mieć znaczenie
    > finansowe - na rozliczenie godzin nadliczbowych, które poświęciłeś na
    > pracę
    > (jeśli nie jesteś zatrudniony na stanowisku kierowniczym).
    > Nie jesteś jedyną osobą, która nadgania robotę pracując wieczorami w
    > domu....
    > Trudno chyba będzie dowieść, że program powstał niezależnie od
    > zatrudnienia w firmie.
    >
    > O wszystkim decyduje w kwestiach spornych to, kto przekona sędziego

    Program napisałem m.inn. dlatego że stary system był bardzo czasochłonny i
    nieelastyczny. Zadaniem mojego systemu było skrócenie analiz i obiegu
    informacji z kilku godzin a w wypadku analiz przekrojowych z dni do kilku
    minut. Mój zakres obowiązkow to niestety dziura bez dna. Firma bez
    ukonstytuowanego działu IT stara się wciskać w zakresy obowiązków
    informatyków wszystko co możliwe. Problem w tym że nie jestem osobą która
    lubi wykonywać w mojej ocenie bezsensowne czynności jeżeli ma świadomość że
    coś można zrobić lepiej i prościej - dlatego stworzyłem swoją aplikację. Nie
    mogę odmówić logiki stwierdzeniu że można to uznać za najbardziej sumienne
    wypełnianie obowiązków wypływających z zakresu. Raczej jestem przekonany że
    tu niczego nie zdziałam. Ale jak każdy kto kiedyś napisał jakąkolwiek
    aplikację po pewnym okresie użytkowania widzę pewne wąskie gardła,
    funkcjonalności które należy uwzględnić. Mam wszystko w głowie. Teraz tylko
    siadać i pisać. Pytanie czy warto. Czy nie strzelę sobie kolejnego gola, po
    którym zostanie jeszcze większy kac...

    Pozdrowienia
    PeTe

  • 28. Data: 2008-04-19 11:01:22
    Od: "PeTe" <p...@t...poczta.onet.pl>

> [...]
    > uszkodzić, usunąć lub zmienić jakiekolwiek dane. Innymi słowy,
    > że w tym programie komputerowym nie ma żadnych związanych

    :) Program posiada wszystkie zabezpieczenia jakie są możliwe do
    implementacji w tej klasy systemach. Posiada szyfrowany dostęp, system IDS,
    system haseł i uprawnień które powinny chronić dane przed nieautoryzowanym
    dostępem. Na studiach informatycznych uczono mnie że dla dobrego informatyka
    włamanie do systemu komputerowego jest funkcją dwóch zmiennych: czasu i
    samozaparcia. Jedynym zabezpieczeniem nie do przejścia jest wyłączenie
    komputera i zakopanie 2 metry pod ziemią :).

    A poważnie - co do aplikacji - w mojej ocenie żadna ameryka - ale przez
    kilka - kilkanaście lat nikt nie wpadł na to jak to ogarnąć. W kodzie
    źródłowym nie ma rewolucji - ale jest przemyślana funkcjonalność. Więc BG
    jak niżej przeczytałem nie byłem i nie będę :) Moim zadaniem nie jest pisać
    Vistę - mam sprawić że komputer zamiast być gadżetem albo dopustem bożym,
    odwalał za nas robotę.

    Pozdrowienia
    PeTe

  • 29. Data: 2008-04-19 18:18:49
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "gargamel" <s...@d...na> writes:

> [...]
    > programu który na pewną komendę skasuje pare rekordów z bazy danych)
    > i w razie gdy pracodawca zechce cie wyrolować ty wywiniesz mu

    To by było do 3 lat za wytworzenie wirusa komputerowego (art. 269b
    ust. 1 kk), do 3 lat za groźbę bezprawną utraty ważnych danych
    (art. 191 kk), ew. w przypadku uskutecznienia groźby do 5 lat za
    niszczenie danych (art. 268 ust. 2 lub 3, art. 268a ust. 1 lub 2 kk).
    Prawo komputerowe jest w naszym kraju wyjątkowo twarde.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 30. Data: 2008-04-19 18:30:08
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

> [...]

    > Mam wszystko w głowie. Teraz tylko siadać i pisać. Pytanie czy
    > warto. Czy nie strzelę sobie kolejnego gola, po którym zostanie

    Jeśli wcześniej przyjąłeś na siebie zobowiązanie co do utrzymania
    w tajemnicy kodu programu lub zastosowanych w tym programie rozwiązań.
    Z art. 266 Kodeksu karnego:

    § 1. Kto, wbrew przepisom ustawy lub przyjętemu na siebie
    zobowiązaniu, ujawnia lub wykorzystuje informację, z którą zapoznał
    się w związku z pełnioną funkcją, wykonywaną pracą, działalnością
    publiczną, społeczną, gospodarczą lub naukową,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    To by mogło być wykorzystanie informacji, z którą zapoznałeś się
    w związku z pełnioną pracą.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl