    From: "PeTe" <p...@t...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie do aplikacji
    Date: Sat, 19 Apr 2008 12:51:39 +0200

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:fuaiq0$ki6$1@news.onet.pl...
    > Z tego co teraz tu piszesz to wynika jednoznacznie, że program jednak
    > napisałeś
    > ściśle w związku z pracą i z twoim zakresem obowiązków w pracy i
    > specjalnie dla firmy.
    > To, że wykonywałeś go po godzinach w domu może jedynie mieć znaczenie
    > finansowe - na rozliczenie godzin nadliczbowych, które poświęciłeś na
    > pracę
    > (jeśli nie jesteś zatrudniony na stanowisku kierowniczym).
    > Nie jesteś jedyną osobą, która nadgania robotę pracując wieczorami w
    > domu....
> [...]
    Program napisałem m.inn. dlatego że stary system był bardzo czasochłonny i
    nieelastyczny. Zadaniem mojego systemu było skrócenie analiz i obiegu
    informacji z kilku godzin a w wypadku analiz przekrojowych z dni do kilku
    minut. Mój zakres obowiązkow to niestety dziura bez dna. Firma bez
    ukonstytuowanego działu IT stara się wciskać w zakresy obowiązków
    informatyków wszystko co możliwe. Problem w tym że nie jestem osobą która
    lubi wykonywać w mojej ocenie bezsensowne czynności jeżeli ma świadomość że
    coś można zrobić lepiej i prościej - dlatego stworzyłem swoją aplikację. Nie
    mogę odmówić logiki stwierdzeniu że można to uznać za najbardziej sumienne
    wypełnianie obowiązków wypływających z zakresu. Raczej jestem przekonany że
    tu niczego nie zdziałam. Ale jak każdy kto kiedyś napisał jakąkolwiek
    aplikację po pewnym okresie użytkowania widzę pewne wąskie gardła,
    funkcjonalności które należy uwzględnić. Mam wszystko w głowie. Teraz tylko
    siadać i pisać. Pytanie czy warto. Czy nie strzelę sobie kolejnego gola, po
    którym zostanie jeszcze większy kac...

    Pozdrowienia
    PeTe