  • 1. Data: 2012-01-08 17:07:39
    Temat: Prawo autorskie
    Od: Biały <z...@g...com>

    Witam wszystkich!
    Chciałbym zapytać o jedną nurtującą mnie sprawę. Otóż, zastanawiam
    się, czy firmy produkujące ubrania z logemi jakiegoś zespołu
    muzycznego, albo z grafiką z jej płyty czy grafiką filmową, muszą
    starać się o jakieś zgody, pozwolenia, czy korzystają z tego co po
    prostu znajdą w internecie?

    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    Patryk Ziemba

  • 2. Data: 2012-01-08 17:29:46
    Temat: Re: Prawo autorskie
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-08 18:07, Biały pisze:
> [...]
    > muzycznego, albo z grafiką z jej płyty czy grafiką filmową, muszą
    > starać się o jakieś zgody, pozwolenia, czy korzystają z tego co po

    naiwniak...
    Za to się płaci.

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 3. Data: 2012-01-08 17:46:56
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

> [...]
    > muzycznego, albo z grafiką z jej płyty czy grafiką filmową, muszą
    > starać się o jakieś zgody, pozwolenia, czy korzystają z tego co po

    znajdą w internecie.. hehe..

    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8016144,Amerykan
    ka_oskarza_Reserved_o_kradziez_zdjecia.html

  • 4. Data: 2012-01-09 13:00:41
    Od: Biały <z...@g...com>

    On 8 Sty, 18:46, arturs <n...@m...mnie.tu> wrote:
    > W dniu 2012-01-08 18:07, Biały pisze:> Witam wszystkich!

    > znajdą w internecie.. hehe..
    >
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,8016144,Amerykan
    ka_oskarza_Reserv...

    Hmm... szczerze liczyłem na jakieś konkretniejsze odpowiedzi.
    Po prostu każdy z nas dobrze wie ile jest koszulek z nadrukami
    metallici, iron maiden czy podobnymi. I szczerze mówiąc, wątpię aby
    wszystkie babcie sprzedające te ubrania na straganach miały jakieś
    pozwolenie na wykorzystanie tych materiałów. Oczywiście wiem, że
    nadruki robią wielkie firmy, tylko czy one muszą się ubiegać o jakieś
    prawa autorskie? Pozwolenia? Ile to kosztuje? Gdzie się to załatwia?
    Chciałbym aby odpowiedz była jakaś konkretniejsza niż powyższe...

    Pozdrawiam, Patryk Ziemba

  • 5. Data: 2012-01-09 13:14:27
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Chciałbym aby odpowiedz była jakaś konkretniejsza niż powyższe...

    Krótko i w uproszczeniu: nie masz prawa do korzystania w celach
    zarobkowych z żadnych takich materiałów.
    Jak chcesz korzystać, to musisz uzyskać zgodę właściciela grafiki (i
    zapewne zapłacić). Właścicielem może być zespół, wytwórnia muzyczna lub
    fotograf. Do ustalenia indywidualnie w konkretnym przypadku.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2012-01-09 20:10:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Biały wrote:

> [...]
    > prawa autorskie? Pozwolenia? Ile to kosztuje? Gdzie się to załatwia?
    > Chciałbym aby odpowiedz była jakaś konkretniejsza niż powyższe...

    są w dużej części nielegalem, czasem sciga sie producentów czy sprzedawców.

    co do ksoztów licencji napisz kilka maili do właścicieli znaków to sie
    dowiesz ile to kosztuje.