  • 11. Data: 2004-09-21 12:52:13
    Temat: Re: Prawo autorskie.
    Od: "Michal Domaradzki" <m...@S...onet.pl>

    rezist.com wrote:
    > A co to za wydawnictwo? Napisz mi na priv jesli nie chcesz publicznie.

    Nie chcialbym o tym mówic, bo caly czas licze, ze uda mi sie jakos dogadac.
    Jak nie dam rady, to sie odezwe i powiem Ci ze szczególami. Na razie musze
    wiedziec na czym stoje, czy oni maja prawo publikowac moje artykuly, a potem
    mi za to placic jak chce, czy powinno byc odwrotnie - to znaczy najpierw
    ustalamy ile ja chce za artykul, spisujemy umowe i dopiero maja legalenie
    zalatwiona sprzedaz praw autorskich.

    --
    pozdro,
    Michal Domaradzki

  • 12. Data: 2004-09-21 20:40:05
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 21 Sep 2004 11:00:20 +0200, "Michał Domaradzki"
    <m...@S...onet.pl> wrote:

    >nie zabronił Pan
    >opublikowania tych artykułów przed ich publikacją,
    ROTFL :))

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 13. Data: 2004-09-22 04:40:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cip2cj$cs9$1@news.onet.pl>, Michał Domaradzki wrote:
> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Dlaczego? W e-mailu przesyłam im materiały, wiec jest to jednoznaczne, że
    > zgadzam się na publikacę, ale wprost o tym nie piszę, bo to chyba oczywiste.

    Sory, ale mam mętlik, to w końcu wyraziłeś zgodę w sposób wyraźny czy tez
    przesłałeś tylko materiały? I co ma być oczywiste, ze jak ślesz coś do
    redakcji to bezwarunkowo zgadzasz się na publikacje tych materiałów? Z
    jakiej niby racji?

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2004-09-22 05:28:25
    Od: "Michał Domaradzki" <m...@S...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
> [...]
    > tez przesłałeś tylko materiały? I co ma być oczywiste, ze jak ślesz
    > coś do redakcji to bezwarunkowo zgadzasz się na publikacje tych

    Nigdzie nie napisałem, ani nie powiedziałem, że wyrażam zgodę, ale wysłałem
    materiały. Otrzymałem złożone do druku artykuły celem zatwierdzenia.
    Naniosłem kilka poprawek, bo coś pokręcili i znów odesłałem, więc chyba w
    ten sposób wyraziłem zgodę na publikację. Tak mi się wydaje.

    Ale to, że wydrukowali to OK. O to nie mam pretensji. Po to przecież to
    pisałem. Problem polega na tym, że facet mi wmawia, że po wydrukowaniu nie
    mogę już nic zrobić, bo w domniemaniu przelałem na nich autorskie prawa
    majątkowe, czyli że to oni wyceniają materiał. Z dotychczasowych odpowiedzi,
    wnioskuję, że to raczej nieprawda, ale nie wiem, od jakiego pułapu zacząć
    negocjacje.

    Wiem, że jeśli nie podpiszę umowy na śmiesznym poziomie, który mi teraz
    proponują, to na pewno nie opublikują moich pozostałych artykułów, które
    zamówili, w e-mailu, więc kilka miesięcy mojej pracy pójdzie na marne.
    Oczywiście mają prawo do niepublikowania, ale nie mają natomiast podstaw
    merytorycznych, bo artykuły zostały zamówione w e-mailu są ok, a jedynym
    powodem ich niepublikowanie, będzie chęć "ukarania" krnąbrnego autora.

    Wiem, że gdybym odpowiednio poprowadził negocjacje, to udałoby się
    przywrócić wszystko do normy, to znaczy opublikowaliby moje wszystkie
    artykuły po zwyczajowej stawce, która wynosi X zł za stronę. Pytanie, które
    bardzo by mi pomogło, to ile mogę zażądać, jak autor, jeśli zwyczajowa
    stawka wynosi X. Aby wyjść na swoje, przy ich zagraniu nie fair musiałbym
    zażądać pięciokrotnej stawki zwyczajowej. Wtedy publikacja dwóch artykułów
    spośród 10 zamówionych załatwiłaby sprawę. Myślę, że do tego by nie doszło,
    bo wtedy oni, by się cofnęli i wszystko poszłoby ustalonym trybem. Pytanie,
    czy mam do tego prawo, czyli, czy mogę zażądać pięciokrotnej stawki za
    stronę i czy jest szansa, żebym to przeforsował przed sądem. Jak duża jest
    to szansa.

    --
    pozdro,
    Michał Domaradzki

    , podstaw merytorycznych nie, bo artykuły są dokładnie takie jak mają być

  • 15. Data: 2004-09-22 06:07:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cir2h3$2k8$1@news.onet.pl>, Michał Domaradzki wrote:
> [...]
    > Naniosłem kilka poprawek, bo coś pokręcili i znów odesłałem, więc chyba w
    > ten sposób wyraziłem zgodę na publikację. Tak mi się wydaje.

    No to nie wiem. Jakby to było na etapie przesłania im pierwszej wersji to
    MZ nie byłoby to równoznaczne ze zgodą (przesłałeś do zatwierdzenia, do w
    celu ustalenia stawki etc), ale jeśli to juz zaszło tak daleko to nie mam
    pojęcia jak ewentualnie odniesie się do tego np. sąd. Natomiast nawet przy
    tym wszystkim nie nastąpiło MZ przeniesienie praw majatkowych.

    > Ale to, że wydrukowali to OK. O to nie mam pretensji. Po to przecież to

    W tych pytaniach chodzi o to, że nie dysponujesz żadnym biczem na wydawce
    za wyjątkiem tego o co się dopytuję. Jeśli nie miał prawa tego wydrukować
    to masz punkt wyjściowy do negocjacji. Jeśli miał to bardzo cienko to
    niestety widzę.

> [...]
    > wnioskuję, że to raczej nieprawda, ale nie wiem, od jakiego pułapu zacząć

    Co innego cesja praw majatkowych co innego zgoda na publikacje (MZ).

    --
    Marcin