  • 1. Data: 2021-09-23 20:13:08
    Temat: Na jakiej podstawie prawnej Straż Graniczna publikuje zdjęcia z telefonów migrantów?
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    IMHO jak nie mają zgody na piśmie *na publikacje* to są (lub powinni być)
    narażeni na pozwy. Prawo do tego żeby "przejrzeć sami" powinni mieć ale
    publikacja to zupełnie inna para kaloszy IMHO.

    https://natemat.pl/375023,straz-graniczna-pokazala-z
    djecia-z-komorek-migrantow-zastanawiajace-kadry

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-09-23 20:30:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.09.2021 o 20:13, A. Filip pisze:
    > IMHO jak nie mają zgody na piśmie *na publikacje* to są (lub powinni być)
    > narażeni na pozwy.

    Ale na zdjęciach goście są wyblurowani, więc zgodę na publikację czego?
    Wizerunku?
    Policja też czasem umieszcza zdjęcia i filmy z telefonów czy różnych
    kamer/ek, i jakoś nikogo to nie dziwi.

  • 3. Data: 2021-09-23 20:43:09
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    nadir <n...@h...org> pisze:

    > Ale na zdjęciach goście są wyblurowani, więc zgodę na publikację
    > czego? Wizerunku?
    > Policja też czasem umieszcza zdjęcia i filmy z telefonów czy różnych
    > kamer/ek, i jakoś nikogo to nie dziwi.

    Zgodę choćby na użycie/wykorzystanie cudzej własności.

    Żeby nie było: Ja tego nie uważam za "zbrodnie przeciw ludzkości" ale
    najbardziej za wizerunkową głupotę. IMHO żeby "elastycznie interpretować"
    prawo tam gdzie to robi naprawdę różnicę lepiej się trzymać skrupulatnie
    litery i ducha prawa "gdzie indziej".

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2021-09-23 21:01:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 23.09.2021 o 20:43, A. Filip pisze:

    > Zgodę choćby na użycie/wykorzystanie cudzej własności.

    Może SG dostała zgodę? Szantażem albo torturami, ale jednak.

> [...]
    > prawo tam gdzie to robi naprawdę różnicę lepiej się trzymać skrupulatnie

    A jak cudza własność jest dowodem w sprawie, to taki dowód można
    publikować? Pytam bo nie wiem.