  • 1. Data: 2003-07-09 18:08:43
    Temat: Prawa pokrewne utworu - czy złamane?
    Od: "Marg" <m...@s...pl>

    Proszę o interpretację tego punktu Ustawy o PAIPP (rozdział o prawach
    pokrewnych)

    "Art. 88. Prawo artysty wykonawcy nie narusza prawa autorskiego do
    wykonywanego utworu."

    Czy to znaczy, że mogę sobie zaśpiewać piosenkę ICH TROJE np. we własnym
    wykonaniu (wokal), ale z podkładem ICH TROJE, potem czerpać z niej korzyści
    materialne i sprzedawać, bez pytania ICH TROJE o zgodę?

    Ciekawi mnie to, gdyż wokaliści różnych zespołów m.in. Disco-polo robią tak
    nagminnie