  • 31. Data: 2017-04-26 15:49:50
    Temat: Re: Prawa kotów v. prawa dzików [dzikie miasto Warszawa]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Marek <f...@f...com> pisze:

    > Prawo lokalne miejscowo nie może naruszać dokumentu wyższego rangą
    > jaką jest ustawa o ochronie zwierząt, a ta zabrania m.in. naruszania
    > dobrostanu zwierząt wolnożyjących jakimi są koty.

    Czy zgodnie z twoją "bardzo szeroką interpretacją" usuwanie (wywożenie)
    dzików biegających po Warszawie jest nielegalne?

    Są spore kawałki w granicach Warszawy gdzie mieszka sporo ludzi a dziki
    _mogłyby_ sobie błogo żyć gdyby "wredni" podwładni prezydent
    Gronkiewicz-Waltz (PO) im tylko dali. <ironia> Cóż to za zbrodniczy
    zamach na dobrostan dzików! </ironia>

    Prezydent Gronkiewicz-Waltz (PO) nie chce dzików w Warszawie.
    Spółdzielnia nie chce kotów _u siebie_ w spółdzielni, mogą sobie hasać
    "gdzie indziej". Napiszesz nam co ma robić *prawną* różnicę między tymi
    przypadkami?

    --
    A. Filip

  • 32. Data: 2017-04-26 18:23:25
    Temat: Re: Prawa kotów
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Apr 2017 12:42:36 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > "rozpierniczyli budki dla kotów i zabraniają dokarmiania."
    > Czyli jest nakaz budowania zwierzętom wolnożyjącym budek i ich
    dokarmiania?

    Kwestia interpretacji do czego doprowadza "rozpierniczyli budki dla
    kotów i zabraniają dokarmiania.". Jak już pisałem temat jest już
    opanowany przez prawników fundacji i nie ma o czym dyskutować, można
    jedynie współczuć administracji czohrania po sądach z własnej
    głupoty.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2017-04-26 18:35:23
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-04-17 o 12:24, Marek pisze:
> [...]
    64_1302267443175677_4138661193875059993_n.jpg?oh=afe
    5ae3f6a31c34365d8ccc83fd15eed&oe=598B7833

    > stanu
    >
    > Kot w Polsce jest zwierzęciem wolnożyjącym (nie ma czegos takIego jak
    > "bezdomny kot" ) i podlega specjalnej ochronie w świetle ustawy o
    > ochronie zwierząt, nie wolno ograniczać zasobów dostępnych dla takich
    > kotów z powodów sanitarnych (koty kontrolują populację szczurów).
    > Działanie wbrew tego dobrostanu jest łamaniem ustawy o ochronie
    > zwierząt. Próbuje się skontaktować z dowolną kocią fundacją, oni dadzą
    > namiar na prawników w Twoim terenie, którzy sobie już poradzą z.takimi
    > "zarządzeniami".

    I Twoim zdaniem budowanie budek, czy dokarmianie, to niby nie jest
    wpływanie na dobrostan?

  • 34. Data: 2017-04-26 18:37:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-04-17 o 18:23, Marek pisze:
> [...]
    > opanowany przez prawników fundacji i nie ma o czym dyskutować, można
    > jedynie współczuć administracji czohrania po sądach z własnej głupoty.

    Nie Marku! Gdyby koty same sobie wzniosły owe budki, to bym jeszcze się
    zastanowił, czy ewentualnie nie masz racji. Ale na budowę czegokolwiek
    musisz mieć zgodę na dysponowanie terenem i to, czy to budka dla kota,
    domek, czy wieżowiec ma tylko takie znaczenie, że w różne sposoby musisz
    zebrać dokumentację.

  • 35. Data: 2017-04-26 18:39:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-04-17 o 00:53, Smok Eustachy pisze:

    > Koty wolno żyjące to zwierzęta dzikie, które w myśl art. 21 ustawy z
    > dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (Dz. U. z 2003, Nr 106,
    > poz. 1002 z późn. zm.) stanowią dobro ogólnonarodowe i powinny mieć
    > zapewnione warunki rozwoju i swobodnego bytu. (...)
    OK! Ja im wolno żyć nie zabraniam. Ale co to ma wspólnego z budowaniem
    schroniska dla dzikich kotów na cudzym terenie wbrew woli jego właściciela?

  • 36. Data: 2017-04-26 19:42:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Apr 2017 18:35:23 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > I Twoim zdaniem budowanie budek, czy dokarmianie, to niby nie jest
    > wpływanie na dobrostan?

    Nigdzie nie napisałem, że nie jest. Mylisz mnie z kimś innym.

    --
    Marek

  • 37. Data: 2017-04-26 19:49:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-26 o 19:42, Marek pisze:

    > Nigdzie nie napisałem, że nie jest. Mylisz mnie z kimś innym.

    Żeby tak nie rozumieć, co się samemu pisze?

    Pisałeś przecież, że przywracanie dobrostanu do naturalnego jest rzekomo
    karalne.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2017-04-26 21:25:56
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /.../
> [...]
    > musisz mieć zgodę na dysponowanie terenem i to, czy to budka dla kota,
    > domek, czy wieżowiec ma tylko takie znaczenie, że w różne sposoby musisz

    Może jeszcze na karmnik dla pasa potrzebne jest zezwolenie? A jak
    sikorce wieszasz słoninę na sznurku?

    alt.pl.paranoja

  • 39. Data: 2017-04-26 21:28:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-04-26 o 21:25, Smok Eustachy pisze:
    > W dniu 26.04.2017 o 18:37, Robert Tomasik pisze:
    > /.../
    >>
    > Może jeszcze na karmnik dla pasa potrzebne jest zezwolenie? A jak
    > sikorce wieszasz słoninę na sznurku?

    Strzelasz argumentacją na chybił trafił jak ślepy kutas w kosmosie.
    Jeśli ktoś chciałby zrobić karmik u ciebie na oknie, to twoje pozwolenie
    oczywiście musiałby mieć.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2017-04-26 22:01:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-04-17 o 21:25, Smok Eustachy pisze:

    > Może jeszcze na karmnik dla pasa potrzebne jest zezwolenie? A jak
    > sikorce wieszasz słoninę na sznurku?

    Karmik teoretycznie jest obiektem małej architektury, choć oczywiście
    byłoby zboczeniem składanie wniosku do Starostwa. Tak, czy siak
    przyznasz, że dokąd stawiasz karmik na swojej działce, albo tam wieszasz
    słoninkę, to generalnie Twoja sprawa, ale stawiając na gruncie sąsiada
    możesz od niego dostać burę - i tu o to chodzi.