  • 1. Data: 2005-09-12 18:51:32
    Temat: Prawa konsumenta.
    Od: "Diablogm" <d...@p...onet.pl>

    Witam.

    Moj problem wyglada następująco:

    W listopadzie 2004 roku kupilem karte graficzna w sklepie komputerowym (24
    miesiace gwarancji). Karta dzialala bez zastrzezen do maja 2005 roku. 5 maja
    karta sie zepsula i moj komputer przestal dzialac. Natychmiast zglosilem sie do
    serwisu, przedstawilem problem i oddalem karte (w takim stanie w jakim ja
    dostalem tj. karta + plyta CD + kable + instrukcja obslugi w jezyku polskim) do
    naprawy. Dostalem tzw. zgloszenie reklamacyjne z data 10.06.2005r. Przyjechalem
    do serwisu w treminie podanym na zgloszeniu reklamacyjnym i okazalo sie ze karta
    zostala wyslana do dostawcy i jeszcze nie wrocila. Zglosilem sie ponownie po
    tygodniu i sie okazalo, ze karty nie dalo sie naprawic wiec wzamian dostalem
    nowa (w woreczku foliowym z pozdzieranymi numerami bez plyty CD i bez kabli i
    bez instrukcji obslugi). Poniewaz mi sie spieszylo bo potrzebowalem natychmiast
    komputer - wzialem te karte 17.06.2005r. i dostalem kolejne 24 miesiace
    gwarancji. Bylem zadowolony dopoki nie dojechalem do domu. W domu okazalo sie
    ze karta jest niesprawna. Natychmiast zglosilem to telefonicznie tego samego
    dnia popoludniu i dowiedzialem sie ze w zwiazku z sytuacja ktorej doswiadczylem
    moja usterka zostanie naprawiona w trybie priorytetowym, ktory mial trwac 5 dni
    od dnia dostarczenia do serwisu. Dostarczylem zepsuta karte 20.06.2005r. i jak
    sie okazalo dostalem zgloszenie reklamacyjne z data odbioru 19.07.2005r.
    Niestety nic nie dalo sie zalatwic wiec zgodzilem sie na taki termin. Po uplywie
    tego terminu postanowilem sie zglosic do serwisu. Na miejscu okazalo sie ze
    karty niestety nie da sie naprawic i zaoferowano mi nowa z 24 miesieczna
    gwarancja. Problem w tym ze nie bylo jej w magazynie i firma musiala ja
    sprowadzic i jak ja sprowadzi to poinformuje mnie o tym telefonicznie.
    Zostalem poinformowany dzisiaj tj 12.09.2005r. o godz. 13:00 ze moge odebrac
    karte w serwisie tylko problem w tym, ze karty ktora ja posiadalem niestety juz
    nie produkuja. Wiec zaoferowali mi nowa karte gorszej marki o podobnych
    parametrach lecz niestety z 12 miesieczna gwarancja.
    Czy musze odebrac ten towar, czy moge zazadac innego ktory by mnie zadowalal
    (posiadal 24 miesieczna gwarancje i jego rownowartosc cenowa bylaby taka sama
    jaka zaplacilem w listopadzie 2004r.)?
    Czy moglbym zazadac zwrotu pieniedzy za karte?
    Czekalem na karte ponad 4 miesiace (od poczatku maja 2005r. do 12.09.2005r.),
    czy moge domagac sie jakiegos odszkodowania z tytulu niedotrzymania terminow?
    Na jakie przepisy moge sie powolac?

    Prosze o pilna pomoc.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-09-12 20:40:48
    Temat: Re: Prawa konsumenta.
    Od: Paweł <p...@p...onet.pl>

    jeśli chodzi o wymiane karty to jeżeli jej nie produkują mają obowiązek
    wymienić na taką samą lub lepszą. Truno tutaj powiedzieć czy obejmuje to
    krótszą gwarancje- bo w końcu to nie parametr karty.
    A warunki zwrotu pieniedzy są napisane w karcie gwarancyjnej.

  • 3. Data: 2005-09-12 22:10:05
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <dg4p46$2js$1@news.onet.pl>, Paweł wrote:
> [...]
    > krótszą gwarancje- bo w końcu to nie parametr karty.
    > A warunki zwrotu pieniedzy są napisane w karcie gwarancyjnej.

    Takoż powinny być warunki przedłużania okresu gwarancyjnego w przypadku
    wymiany karty i wszelkie inne zobowiazania wynikające z gwarancji.

    --
    Marcin