  • 1. Data: 2012-06-24 15:39:04
    Temat: Prawa do zdjęcia ogrodu
    Od: Zenik <w...@o...pl>

    Zastanawia mnie kwestia: czy w przypadku wykonania przeze mnie zdjęcia
    czyjegoś ogrodu ( jest b.ładny ) bez zgody właściciela. Mogę je
    opublikować na swoim blogu ew. powielić w wydawnictwie papierowym ?

    Zenek

  • 2. Data: 2012-06-24 16:45:56
    Temat: Re: Prawa do zdjęcia ogrodu
    Od: bzdreg <b...@n...pl>

    W dniu 2012-06-24 15:39, Zenik pisze:
> [...]
    > czyjegoś ogrodu ( jest b.ładny ) bez zgody właściciela. Mogę je
    > opublikować na swoim blogu ew. powielić w wydawnictwie papierowym ?

    Jeśli nie korzystałeś z jego uprzejmości (wpuszczenia na teren posesji)
    żeby te zdjęcia zrobić - to może Ci nagwizdać. Nie wiem kto projektował
    Wawel, ale wyobrażasz sobie ile by kasy natłukł? ;)
    W przeciwnym wypadku - powinieneś (tak mi się wydaje, opinia niepoparta
    ekspertyzą prawną) uzyskać zgodę.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 3. Data: 2012-06-25 10:18:01
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2012 15:39:04 +0200, Zenik napisał(a):

    > Zastanawia mnie kwestia: czy w przypadku wykonania przeze mnie zdjęcia
    > czyjegoś ogrodu ( jest b.ładny ) bez zgody właściciela. Mogę je
    > opublikować na swoim blogu ew. powielić w wydawnictwie papierowym ?

    Publikować oczywiście że możesz. Ale właściciel może za to zażądać kasy.
    Więc lepiej mieć zgodę.
    I wbrew temu co twierdzą niektórzy nie ma znaczenia czy zostałeś wpuszczony
    do ogrodu czy robiłeś przez płot.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 4. Data: 2012-06-25 10:39:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2012 10:18, Henry(k) pisze:

    > Publikować oczywiście że możesz. Ale właściciel może za to zażądać kasy.

    Czyżby?

    Masz jakieś wsparcie?

  • 5. Data: 2012-06-25 10:49:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 24.06.2012 15:39, Zenik pisze:
    > Zastanawia mnie kwestia: czy w przypadku wykonania przeze mnie zdjęcia
    > czyjegoś ogrodu ( jest b.ładny ) bez zgody właściciela. Mogę je
    > opublikować na swoim blogu ew. powielić w wydawnictwie papierowym ?

    Art. 33 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych obywatel czytał? ;)

  • 6. Data: 2012-06-25 10:55:22
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-06-25 10:39, Andrzej Lawa pisze:

    > Czyżby?
    >
    > Masz jakieś wsparcie?

    No przecież każdy ma prawo zażądać kasy za cokolwiek... :)
    Nawet ja - od wątkotwórcy za posta w tym wątku.

    Ciekaw jestem dlaczego Heniek nie odniósł się do zdjęcia Wawelu
    zrobionego z prawego brzegu Wisły ;)

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2012-06-25 11:04:17
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 25 Jun 2012 10:39:26 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Masz jakieś wsparcie?

    Tak, PA :-)

    Skoro art 33 nie działa w tym przypadku, to zostaje art 17.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2012-06-25 11:04:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2012 10:55, maruda pisze:

    > No przecież każdy ma prawo zażądać kasy za cokolwiek... :)
    > Nawet ja - od wątkotwórcy za posta w tym wątku.

    Ach, w tym sensie to oczywiście ;)

  • 9. Data: 2012-06-25 11:06:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.06.2012 11:04, Henry(k) pisze:

    > Tak, PA :-)
    >
    > Skoro art 33 nie działa w tym przypadku,

    Bo?

  • 10. Data: 2012-06-25 11:09:12
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 25 Jun 2012 10:55:22 +0200, maruda napisał(a):

    > Ciekaw jestem dlaczego Heniek nie odniósł się do zdjęcia Wawelu
    > zrobionego z prawego brzegu Wisły ;)

    A co mam się odnosić do czegoś, co ktoś inny już opisał lepiej?
    http://prawo.vagla.pl/node/7376

    Henry