    From: Wenom <w...@g...pl.PleaseReplaceONEwith1>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa do utworu a prawa do jego czesci
    Date: Fri, 27 Aug 2004 13:29:14 +0200

    Dnia Fri, 27 Aug 2004 12:22:53 +0200, Jacek <j...@...pl> napisał:

    > Chodzi o taka sytuacje:
    >
    > Autor pisze dla wydawnictwa ksiazke, skladajaca sie z tekstu i z
    > wykonanych
    > przez niego zdjec.
    > W umowie ma nastepujaca klauzule:
    >
    > Autor przenosi na wydawce calosc autorskich praw majatkowych do utworu, w
    > tym do rozpowszechniania jego fragmentów w formie elektronicznej.
    >
    > Pytanie, czy przy takiej umowie autor nadal pozostaje wlascicielem praw
    > autorskich do zdjec. To znaczy czy moze je wykorzystywac na przyklad w
    > innych ksiazkach, udzielac innym podmiotom licencji na korzystanie z
> [...]

    Mysle ze jesli zdjecia wchodza w sklad utworu, za ktory autor pobiera
    honorarium to zbywa on wszystkie prawa do calosci. Co innego gdyby prawo
    autorskie obejmowalo oddzielnie tekst ksiazki i oddzielnie zdjecia wtedy
    musialby to zostac zaznaczone w umowie. Tak jest przynajmniej moim zdaniem
    gdyz prawnikiem nie jestem. Po przekazaniu praw autorskich nie bedzie mial
    prawa do korzysttania z ksiazki ani z jej fragmentow ani nie bedzie mial
    prawa udzielania licencji, gdyz prawa te bedzie mial tylko posiadacz prawa
    autorskiego czyli wydawnictwo na rzecz ktorego nastapilo zbycie praw
    autorskich.