  • 1. Data: 2006-03-23 13:16:28
    Temat: Prawa autorskie i strona www
    Od: "Lynx" <L...@s...pl>

    Witam.

    Chcialbym sie dowiedziec czy lamie jakies przepisy jezeli umieszcze na
    stronie nie swoja prace magisterska?
    Rozumiem ze jezeli zrobie to w sposob ogolno dostepny to naruszam ustawe o
    prawach autorskich.
    A co jezeli umieszczony plik bedzie zabezpieczony haslem?
    Wydawalo mi sie, ze w takim sposob nie naruszam oficjalnie zadnych przepisow
    poniewaz plik nie jest ogolno dostepny.
    I co jezeli jakas osoba w tzw komentarzach do mojej strony podala haslo do
    tego pliku? Czy w ten sposob ja odpowiadam za jego zawartosc, pomimo ze ja
    ograniczylem do niego dostep?

    Pozdrawiam Lynx

  • 2. Data: 2006-03-23 21:23:32
    Temat: Re: Prawa autorskie i strona www
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Lynx wrote:
> [...]
    > prawach autorskich.
    > A co jezeli umieszczony plik bedzie zabezpieczony haslem? [...] ja

    Nie ograniczyłeś, wręcz przeciwnie. Zwielokrotniłeś utwór i go
    rozpowszechniłeś. Konsekwencje znajdziesz w przepisach karnych prawa
    autorskiego.

    -------------------+
    -------------------+

  • 3. Data: 2006-03-23 21:33:11
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Paweł Sakowski*
    wypowiedziała te słowa:

    > Nie ograniczyłeś, wręcz przeciwnie. Zwielokrotniłeś utwór i go
    > rozpowszechniłeś.

    Rozpowszechnianie w internecie ("w miejscu i czasie" kiedy ktoś sobie
    zażyczy pooglądać) nie jest zwielokrotnieniem - nie wytwarzasz w ten
    sposób żadnych dodatkowych egzemplarzy.
    Nie wiemy czy właściciel strony ma zgodę autora pracy magisterskiej, być
    może pytanie dotyczy ew. praw uczelni (szykowała się zmiana polegająca
    na nadaniu uczelni ustawowego prawa pierwodruku aczkolwiek naprawdę nie
    pamiętam czy ten przepis w końcu wszedł w życie czy nie).
    Wracając do meritum sprawy: mam wątpliwość czy rozpowszechnienie w taki
    sposób, że nikt nie może się zapoznać z utworem stanowi naruszenie
    prawa. To jest troszkę jak z kodowanym sygnałem telewizyjnym, który
    może odczytać tylko uprawniony odbiornik - reszta też go "czuje" ale
    nie "widzi".

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||

  • 4. Data: 2006-03-23 22:11:17
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Olgierd wrote:
    > Nie wiemy czy właściciel strony ma zgodę autora pracy magisterskiej,

    Z formy pytania wnioskuję, że nie ma.

    > (szykowała się zmiana polegająca
    > na nadaniu uczelni ustawowego prawa pierwodruku aczkolwiek naprawdę nie
    > pamiętam czy ten przepis w końcu wszedł w życie czy nie).

    Wszedł, pod numerem art. 15a.

    > Wracając do meritum sprawy: mam wątpliwość czy rozpowszechnienie w taki
    > sposób, że nikt nie może się zapoznać z utworem stanowi naruszenie
    > prawa.

    Jeśli nikt, to nie jest to rozpowszechnienie. Jeśli przynajmniej jedna
    osoba, owszem.

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-03-24 11:20:36
    Od: "Lynx" <L...@s...pl>

    >Z formy pytania wnioskuję, że nie ma.

    > (szykowała się zmiana polegająca
    > na nadaniu uczelni ustawowego prawa pierwodruku aczkolwiek naprawdę nie
    > pamiętam czy ten przepis w końcu wszedł w życie czy nie).

    No niestety niemam zgody. Ta praca w tym wypadku jest program komputerowy
    ktory ulatwia studentom
    obliczenia i oficjalnie nie maja oni prawa kozystac z niego w domu jedynie
    na komputerach na
    uczelni (ale jak wiadomo ktos nie mogl sie powstrzymac ;))

    Pozatym o ile dobrze sie orientuje wlascicielami prac magisterskich jest
    rownoczesnie uczelnia.

> [...]
    > prawa.

    >Jeśli nikt, to nie jest to rozpowszechnienie. Jeśli przynajmniej jedna

    Czyli rozumiem ze jezeli udostepnie taki program na stronie i bedzie on
    zabezpieczony haslem ktorego nikomu
    nie podam to wszystko jest ok?

  • 6. Data: 2006-03-24 19:46:08
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Lynx wrote:
    > Pozatym o ile dobrze sie orientuje wlascicielami prac magisterskich jest
    > rownoczesnie uczelnia.

    Źle się orientujesz.

    > Czyli rozumiem ze jezeli udostepnie taki program na stronie i bedzie on
    > zabezpieczony haslem ktorego nikomu
    > nie podam to wszystko jest ok?

    Tak, ale jaki jest sens takiego udostępniania bez udostępniania?