    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Subject: Re: Prawa autorskie i strona www
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 23 Mar 2006 22:33:11 +0100

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Paweł Sakowski*
    wypowiedziała te słowa:

    > Nie ograniczyłeś, wręcz przeciwnie. Zwielokrotniłeś utwór i go
    > rozpowszechniłeś.

    Rozpowszechnianie w internecie ("w miejscu i czasie" kiedy ktoś sobie
    zażyczy pooglądać) nie jest zwielokrotnieniem - nie wytwarzasz w ten
    sposób żadnych dodatkowych egzemplarzy.
    Nie wiemy czy właściciel strony ma zgodę autora pracy magisterskiej, być
    może pytanie dotyczy ew. praw uczelni (szykowała się zmiana polegająca
    na nadaniu uczelni ustawowego prawa pierwodruku aczkolwiek naprawdę nie
    pamiętam czy ten przepis w końcu wszedł w życie czy nie).
    Wracając do meritum sprawy: mam wątpliwość czy rozpowszechnienie w taki
    sposób, że nikt nie może się zapoznać z utworem stanowi naruszenie
    prawa. To jest troszkę jak z kodowanym sygnałem telewizyjnym, który
    może odczytać tylko uprawniony odbiornik - reszta też go "czuje" ale
    nie "widzi".

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    ||| gsm: +48502defunk ||| JID: o...@j...org |||