  • 1. Data: 2008-03-26 20:32:18
    Temat: Znowu abonament - ale zupełnie inaczej
    Od: "Zuzia" <k...@o...pl>

    Witam.

    Jestem, co rzadko się zdarza, zwolenniczką płacenia abonamentu (bywają takie
    egzemplarze :). Jednak bardzo nie podoba mi się przechowywanie i obracanie
    moimi danymi osobowymi przez jakąś instytucję. Tzn. docelowo przez każdą
    instytucję :), ale oczywiście całkowitego utajnienia danych zrealizować się nie
    da ze zrozumiałych względów. Nie mam po prostu zaufania do Poczty Polskiej
    która pośredniczy w ściąganiu opłat, powiem nawet wprost: mam podstawy
    przypuszczać, że oni handlują tymi danymi. Obecnie mieszkam w nowo zasiedlonym
    budynku. Nikt tu nie rejestruje odbiorników, żadne kablówki jeszcze się nie
    podłączyły, ale niebawem pewnie to nastąpi. Czy jest jakiś sposób na płacenie
    abonamentu anonimowo? Tzn. bez wyrabiania książeczki, po prostu żeby wysyłać
    pieniądze przelewem bezpośrednio na konto. Jeśli anonimowo, to oczywiście
    przelew z poczty. Próbowałam ustalić to konto, ale bardzo nieprzyjemna pani na
    poczcie nie chciała pomóc, chciała za to moich danych osobowych. Nie zna ktoś
    zgodnego z prawem pomysłu na przekazywanie pieniędzy za abonament ale tak, abym
    pozostała całkowicie anonimowa?

  • 2. Data: 2008-03-26 21:17:57
    Temat: Re: Znowu abonament - ale zupełnie inaczej
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Zuzia pisze:

> [...]
    > zgodnego z prawem pomysłu na przekazywanie pieniędzy za abonament ale tak, abym

    Jeżeli z numerem konta nie ma większego problemu, to zarejestrowania
    (czytaj książeczki) ominąć nie można.

    Art. 5. ust. 1 Ustawy o opłatach abonamentowych mówi: "Odbiorniki
    radiofoniczne i telewizyjne podlegają, dla celów pobierania opłat
    abonamentowych za ich używanie, zarejestrowaniu w placówkach operatora
    publicznego".

    M.

  • 3. Data: 2008-03-27 07:19:53
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Zuzia napisał(a):

    > Jestem, co rzadko się zdarza, zwolenniczką płacenia abonamentu (bywają takie
    > egzemplarze :).

    Masz na mysli abonament za co?

    j.

  • 4. Data: 2008-03-27 09:20:40
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Zuzia"
> [...]
    > wysyłać
    > pieniądze przelewem bezpośrednio na konto.

    Ci ktorzy sie przeprowadzili z innego miejsca mogą miec ksiązeczki RTV i
    nic nie muszą rejestrować - płacą jak dawniej (ja podalem w opisie nowy
    adres).
    A obecnosc / brak kablowki nie ma nic wspolnego z abonamentem.

    Niestety anonimowo sie nie da - jak ktos raz sie zarejestrowal to jest
    potem kontrolowany a zarejestrowac sie trzeba.
    *** blad ***

  • 5. Data: 2008-03-27 10:32:26
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Masz na mysli abonament za co?

    jak przeczytasz caly jej tekst, a nie pierwsze zdanie, to sie dowiesz

  • 6. Data: 2008-03-27 10:55:09
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik blad napisał:

    > Niestety anonimowo sie nie da - jak ktos raz sie zarejestrowal to jest
    > potem kontrolowany a zarejestrowac sie trzeba.

    A jak ktoś nie lubi telewizji to też trzeba? :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 7. Data: 2008-03-27 11:21:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    szerszen napisał(a):

    > jak przeczytasz caly jej tekst, a nie pierwsze zdanie, to sie dowiesz

    Nie prawda bo z tego tekstu mogę co najwyżej domyślać się, że chodzi o
    tzw ABONAMENT RTV. Ale pewnym być nie mogę :)

    j.

  • 8. Data: 2008-03-27 15:14:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Ale pewnym być nie mogę :)

    jak przeczytasz ze zrozumieniem, to mozesz :)

  • 9. Data: 2008-03-27 21:51:47
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:5d71.00000083.47eab2d2@newsgate.onet.pl Zuzia
    <k...@o...pl> pisze:

> [...]
    > danych osobowych. Nie zna ktoś zgodnego z prawem pomysłu na
    > przekazywanie pieniędzy za abonament ale tak, abym pozostała całkowicie
    Fajny masz odpał... ;)
    Abonamentu nie można płacić anonimowo, bo są ustalone ustawowo reguły jego
    uiszczania.
    Ale nie jesteś bez szans - istnieje sposób zaspokojenia twoich - dość
    dziwacznych, szczerze mówiąc - potrzeb.
    Możesz oto dokonywać całkowicie anonimowych i w dowolnej wysokości darowizn
    na rzecz TVP.

    Ośrodek Administracji TVP S.A
    BPH S.A. nr 52 1060 0076 0000 3200 0043 6075

    Możesz także spróbować skorzystać z wyszukiwarki na stronie
    http://ww2.tvp.pl/3379,20080314676634.strona
    podając tylko kod pocztowy.

    No i jeszcze jest infolinia: 0 801 333 444

    --
    Jotte