  • 11. Data: 2004-03-16 14:47:20
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: "Jarosław Mężyk" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c357ig$ckf$11@news.onet.pl...

    > Co do usuwania lub nie jakiś tam opcji, to wydaje mi się, że pracodawca
    ma
    > on prawo do wpływu na kształt i funkcjonalność tego programu i nie
    możesz
    > tego lekcewarzyć. W końcu za to płaci i dobrze by było, by był
    zadowolony.

    Niestety, nie zrozumiałeś mnie chyba.
    Chodzi o to, że pracodawca oczekuje odemnie, że z wersji "uczelnianej"
    usunę część funkcji, tak aby była to wersja "okrojona". Wszystkie funkcje
    systemu są wprowadzone na życzenie pracodawcy - praktycznie nie mam czasu
    na wprowadzanie niepotrzebnych (a fajnie wyglądających) funkcji.

    > Jedynym zagrożeniem była by obawa przed oskarżeniem o plagiat, bo
    > oczywiście można dowieść, że ten program, to ten sam, co tamten, tylko
    coś
    > tam zmieniono, ale sam siebie przecież nie będziesz ścigał.

    Dlaczego nie? Jeżeli będzie okazja zarobienia trochę grosza, to nie widzę
    przeszkód :D

    Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam
    Jarosław Mężyk

  • 12. Data: 2004-03-16 16:34:31
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Jarosław Mężyk" <d...@o...pl> wrote in message

    > Gdybyś zechciał dokładnie przeczytać mój post, wiedziałbyś, że pracę
    > wykonuję (za zgodą promotora) pod nadzorem pracodawcy (który dokładnie
    > określa, jak ma system działać).
    Nie ma to znaczenia, Stroną jest uczelnia w imieniu której występuje
    promotor
    Jesto to umowa pomiędzy uczelnią a pracodawcą. Ty tutaj nie jesteś stroną.
    Pracodawca mógłby ustalić, że za taki nadzór chce pieniądze, jeżeli ustalił,
    że w zamian za to dostanie program do własnego użytku to ok. Ale dalej
    wszelkie ustalenia są pomiędzy uczelnią a pracodawcą, a nie tobą.
    Nie obiecuj pracodawcy, że dasz mu program, który nie należy do Ciebie. Ty
    występujsze jako autor i tego uczelni nie wolno zmienić, ale pracujesz na
    rachunke uczelni, a nie swój.

    >Co więcej, praca jest wykonywana na
    > prywatnym komputerze, przy użyciu darmowego oprogramowania.

    A jakie to ma znaczenie. Uczelnia udostępnia ci sprzęt i oprogramowanie, a
    że ty wybrałeś inny to twój biznes.
    Czy masz od uczelni odpowiedź, że nie jest ci w stanie udostępnić sprzętu,
    który wymagany jest do wykonania pracy.
    Dostarczenie wszystkich narzędzi do wykonanaia pracy leży w obowiązkach
    uczelni i zapewne z tych obowiązków się wywiązała.

  • 13. Data: 2004-03-16 20:52:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jarosław Mężyk" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Niestety, nie zrozumiałeś mnie chyba.

    A to faktycznie Cię na opak zrozumiałem. W takim razie nie ma do tego
    prawa, no chyba, że pozostawienie tych funkcji jakoś żywotnie by w jego
    interesy godziło. Nie wiem jak, może na przykład poprzez ujawnienie
    tajemnicy firmy. No wówczas powinieneś jakiś zamiennik faktycznie wstawić.
    Ale to jedyny sensowny argument z jego strony.