  • 1. Data: 2004-03-14 22:15:11
    Temat: Parkowanie na trawie
    Od: "Ajgor" <N...@...pl>

    Witam.
    Mam takie pytanko:
    Kilka razy widzialem, jak straz miejska (w kilku miastach!!) "wlepiala"
    kierowcom mandaty za to, ze na parkingu nieopatrznie wjechali jednym lub
    dwoma kolami na trawe. Chcial bym sie dowiedziec, jaka jest podstawa prawna
    do takiego mandatu. Przeciez kodeks drogowy nie zabrania parkowania na
    trawie.

  • 2. Data: 2004-03-14 22:46:35
    Temat: Re: Parkowanie na trawie
    Od: "TJ" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    prawna
    > do takiego mandatu. Przeciez kodeks drogowy nie zabrania parkowania na

    to pewnie zależy od tego czy trawa jest miejscem przeznaczonym do parkowania
    czy nie. W większości cywilizowanych miast nie jest... ;P

    Tom

  • 3. Data: 2004-03-14 23:00:40
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Ajgor wrote:
> [...]
    > do takiego mandatu. Przeciez kodeks drogowy nie zabrania parkowania na

    niszczenie trawnika, gdzieś w kodeksie wykroczeń

    KG

  • 4. Data: 2004-03-15 09:28:31
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Ajgor" <N...@...pl> napisał:

    >Przeciez kodeks drogowy nie zabrania parkowania na trawie.
    Nie zabrania też sikania do umywalki ;-)

    KW art. 144. § 1. Kto na terenach przeznaczonych do użytku publicznego
    niszczy lub uszkadza roślinność albo depcze trawnik lub zieleniec lub
    też dopuszcza do niszczenia ich przez zwierzęta znajdujące się pod
    jego nadzorem,
    - podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-03-15 10:07:33
    Od: "Kamil" <p...@n...to.konto>

    też sikania do umywalki ;-)

> [...]
    > jego nadzorem,
    > - podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.

    Nie wiesz gdzie można znaleźć wzmiankę w przepisach,
    w jakim okresie roku trawnik jest zielony?
    Nie wiem czy dalej mogę sobie podjeżdżać pod samą klatkę;)

    pozdr

  • 6. Data: 2004-03-15 13:33:04
    Od: "Bogdan iBogdan" <b...@w...pl>

    > w jakim okresie roku trawnik jest zielony?

    z teco co kojarze, to trawa jest zielona caly rok...

  • 7. Data: 2004-03-15 14:58:29
    Od: "Ajgor" <N...@...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" napisał w wiadomości

    > Nie zabrania też sikania do umywalki ;-)

    Nigdy nie widzialem, zeby ktos placil mandat za sikanie do umywalki :)

> [...]
    > jego nadzorem,
    > - podlega karze grzywny do 1.000 złotych albo karze nagany.

    Hmm.. W jednym miejscu kierowca jednym kolem na trawniku jest przestepca i
    trzeba mu dowalic, a kilkanascie metrow dalej dzieciaki grajace na tym samym
    trawniku w pilke juz nie draznia delikatnych oczek pseudo strozow prawa?
    Jakies wybiorcze to prawo. Dotyka tylko tych, ktorzy moga zaplacic. A
    widzialem juz taki widoczek, ze straznik wlepial mandat wlasnie kierowcy na
    trawniku, a ze 30 metrow dalej jakis gowniarz szalal po skrzyzowaniach
    samochodem z piskiem opon. Pan mundurowy nawet nie
    zwrocil na to uwagi, mimo, ze to wlasnie tamten stwarzal ewidentne
    zagrozenie.
    Cos mam wrazenie, ze straz miejska nie jest nastawiona na pilnowanie
    porzadku i ladu, tylko na latwy szybki zysk.

  • 8. Data: 2004-03-15 16:40:25
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Ajgor wrote:
> [...]
    > trawniku w pilke juz nie draznia delikatnych oczek pseudo strozow prawa?

    A dzieciaki odpowiadają za wykroczenia?
    Pomijając już skalę zniszczenia trawnika...

    KG

  • 9. Data: 2004-03-15 16:52:10
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Ajgor" <N...@...pl> napisał:

    >Nigdy nie widzialem, zeby ktos placil mandat za sikanie do umywalki :)
    A kto stwierdził, że za to płaci się mandat (zwłaszcza so własnej
    umywalki) ?

    >W jednym miejscu kierowca jednym kolem na trawniku jest przestepca
    1. Nie 'przestępca' tylko popełnijący wykroczenie
    2. Od czegoś należy zacząć ;-)

    >ze straznik wlepial mandat wlasnie kierowcy na trawniku,
    >a ze 30 metrow dalej jakis gowniarz szalal po skrzyzowaniach
    Trzeba ci wiedzieć, że w drugim przypadku SM nie posiada uprawnień do
    zatrzymywania i "wlepiania". Natomisat TY jako obywatel powinieneś
    powiadomić Policję - zrobiłeś to ?

    Artur Golański

  • 10. Data: 2004-03-15 17:03:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ajgor wrote:

> [...]
    > trawniku w pilke juz nie draznia delikatnych oczek pseudo strozow prawa?

    A znasz dzieci z naciskiem na grunt rzędu 300 kg na nogę?