  • 1. Data: 2006-01-09 17:55:53
    Temat: Prasowka
    Od: lorunia <l...@w...pl>

    http://wiadomosci.onet.pl/1226340,11,item.html

    Co sądzicie o tym pomyśle ?

  • 2. Data: 2006-01-09 18:05:19
    Temat: Re: Prasowka
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    lorunia napisał(a):
    > http://wiadomosci.onet.pl/1226340,11,item.html
    >
    > Co sądzicie o tym pomyśle ?

    Ogólnie pomysł dobry ale... Taka procedura ma tyle miejsc, w któryc może
    się zawalić...
    Choć na przykład osądzenia sprawcy wypadku w takim trybie nie bardzo
    sobie wyobrażam.

    KG

  • 3. Data: 2006-01-09 18:23:05
    Od: Pav <n...@z...pl>

    kam napisał(a):

> [...]
    > się zawalić...
    > Choć na przykład osądzenia sprawcy wypadku w takim trybie nie bardzo

    "gdzie ciągle będzie dyżurował sędzia, prokurator i adwokat"
    Adwokat będzie pracownikiem sądu?Ciekawe:)
    Ma ktoś może dostęp do pełnego tekstu tego projektu?

  • 4. Data: 2006-01-09 19:25:00
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ogólnie pomysł dobry ale...

    zdarza sie ze zamykaja "cwaniakow" za cwaniaczenie pomimo iz danego
    przestepstwa nie popelnili,
    jezeli w ciagu 24 godzin sad ma ufac na wiare KAZDEMU policjantowi to ja
    dziekuje za taka sprawieldiwosc. Co innego jezlei czyn zostal np utrwalony
    na tasmie wideo.

    P.

  • 5. Data: 2006-01-09 19:29:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Przemek R... napisał(a):
    > jezeli w ciagu 24 godzin sad ma ufac na wiare KAZDEMU policjantowi to ja
    > dziekuje za taka sprawieldiwosc.

    Ale kto powiedział że ma dać? Natomiast dla ciągnięcia miesiącami
    postępowania (np w sprawie rozboju), w którym trzeba przesłuchać
    pokrzywdzonego i 1-2 świadków nie za bardzo można znaleźć usprawiedliwienie.

    KG

  • 6. Data: 2006-01-09 19:45:13
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ale kto powiedział że ma dać?

    no wiesz, trudno zebrac takiemu "gowniarzowi" - bo si enie oszukujmy, on ma
    zebrac dowod na niewinnosc bo pllicja jest 'nieskazitelna' przeciez -
    dowod na niewinnosc w ciagu 24 godzin gdzie bedzie siedziec przez ten okres
    pewnie w areszcie.
    P.

  • 7. Data: 2006-01-09 20:52:50
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dpu83s$rgu$1@atlantis.news.tpi.pl>, lorunia wrote:
    > http://wiadomosci.onet.pl/1226340,11,item.html
    >
    > Co sądzicie o tym pomyśle ?

    Sądzimy, że nie należy zamieszczać samych linków bez wyjaśnienia lub
    cytatu, a w temacie powinno się wpisywać temat, któremu ma
    być poświęcona dyskusja, a nie dowolne własne, często
    luźne skojarzenia.

    Renata

  • 8. Data: 2006-01-09 21:45:43
    Od: lorunia <l...@w...pl>

    Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Sądzimy, że nie należy zamieszczać samych linków bez wyjaśnienia lub
    > cytatu, a w temacie powinno się wpisywać temat, któremu ma
    > być poświęcona dyskusja, a nie dowolne własne, często
    > luźne skojarzenia.

    Dobrze powiedziane ! I poprawne politycznie: "sądzimy" :-)

    Pzdr.

  • 9. Data: 2006-01-09 22:00:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    lorunia [###l...@w...pl.###] napisał:
    > http://wiadomosci.onet.pl/1226340,11,item.html
    > Co sądzicie o tym pomyśle ?

    Bardzo sensowne rozwiązanie. Ja bym jeszcze dołożył do tego
    prowadzenie śledztwa zapiskowego oparte do ograniczenia do minimum
    protokołowania. protokoły zostawił w odniesieniu do czynności, które
    nie mogą zostać powtórzone na sali rozpraw (oględziny, eksperyment,
    zatrzymanie osoby, przeszukanie czy zatrzymanie rzeczy). W wyjątkowych
    wypadkach przesłuchanie świadka, gdy przykładowo ma na tej podstawie
    dojść do przeszukania.

  • 10. Data: 2006-01-09 22:14:50
    Od: scream <n...@p...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Bardzo sensowne rozwiązanie.

    Hm. Z tego co czytałem, to w Anglii opadł już ten entuzjazm i raczej
    chcieliby teraz wycofać się z sądów jednodniowych. A my skopiujemy ten
    wzorzec, i u nas bedzie to samo za pare lat :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl