  • 1. Data: 2006-01-09 14:59:29
    Temat: ściąganie należności od wierzyciela
    Od: odi <o...@o...pl>

    Zalegam pewnej firmie pieniądze za wykonanie
    usługi. Początkowo była to kwota 240 zł, wpłaciłem
    część pieniędzy i teraz jest to 170 zł (doliczono
    odsetki, było mniej do spłaty). Sprawa została
    przekazana do firmy windykacyjnej. Otrzymałem informację,
    od tejże firmy, że nie odnotowano spłaty i sprawa trafi
    do sądu. Powiedziano mi też, że zostanę obciążony kosztami
    postępowania. Nie pobieram żadnych dochodów, nie uczę się,
    nie pracuję. Jeżeli przynajmniej raz w miesiącu wpłacam
    10-15 zł na konto firmy, której zalegam to czy sprawa
    dojdzie do skutku i czy zostanę obciążony dodatkowymi
    kosztami? Czy ożeczenie sądu dojdzie pocztą, czy będę
    musiał wstawić się osobiście?

    --
    odi

  • 2. Data: 2006-01-09 23:13:43
    Temat: Re: ściąganie należności od wierzyciela
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    odi [###o...@o...pl.###] napisał:

    > nie pracuję. Jeżeli przynajmniej raz w miesiącu wpłacam
    > 10-15 zł na konto firmy, której zalegam to czy sprawa
    > dojdzie do skutku i czy zostanę obciążony dodatkowymi
    > kosztami?

    Tak. nie mają obowiązku czekać, aż im to dobrowolnie wpłacisz. Inna
    sprawa, czy przy tej kwocie ma to sen. Przedawnienie nie biegnie, bo
    płacisz. Odsetki od 170 zł, to miesięcznie coś koło 2 zł, więc sług
    się zmniejsza. Ja na ich miejscu bym czekał.

    > Czy orzeczenie sądu dojdzie pocztą?

    Jeśli to nadaje się do nakazu zapłaty (a pewnie tak), to przyjdzie
    pocztą.

    > Czy będę musiał wstawić się osobiście?

    Z żalu, ze dostałeś wyrok? Możesz się w stawić w towarzystwie kolegów.
    Zawsze to raźniej. A jeśli ci chodziło o _stawienie_ się przed sądem,
    to nie będzie ono konieczne, o ile nie wniesiesz sprzeciwu.