    From: "Wojtek S" <w...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pracodawca zmienia umowy o prace!
    Date: Tue, 29 Oct 2002 11:34:45 +0100

    Witam,
    moj pracodawca zmienia umowy mnie i kolegom z pracy umowy.
    Mam kilka pytan do niektorych podpunktow, prosilbym o wyjasnienie lud
    odeslanie do konkretnych ustaw.
    1. Przechodzimy na zadaniowy czas pracy - co to znaczy i co mnie chroni?
    przeciez moj przelozony moze mnie w tym trybie trzymac 34575lat w robocie,
    bo zawsze jest cos do zrobienia..:-) Co nas w tym przypadku chroni? Jaka
    ustawa itp.
    2. Jesli pracownik nie podpisze nowej umowy, to (wg roznych "znajacych sie
    na tym") jest to tak, jakby pracownik sam wypowiedzial prace pracodawcy. Na
    logike, to przeciez pracownik nie wypowiada pracodawcy umowy, bo jej nie
    podpisal, wiec to pracodawca za kare niepodpisania nowej umowy moze zwolnic
    pracownika. Ale wtedy trace prawo do zasilku.
    3. Prawa autorskie. Poniewaz pracuje w agencji reklamy jako projektant,
    pracodawca zada w umowie, aby pracownik wyzekl sie wszystkich prac na
    korzysc pracodawcy (nawet prac, ktore nie zostaly zaakceptowane przez
    klienta). Z tego co wiem, prawa autorskie sa niezbywalne, wiec moge za to
    zarzadac bardzo duzo pieniedzy.

    Prosze o pomoc, najlepiej z kopia odpowiedzi do mnie na priv.
    Wszystkim dziekuje za jakiekolwiek opinie.
    Pozdrawiam
    WS