  • 1. Data: 2009-09-15 15:58:55
    Temat: Praca czy służba ?
    Od: "Imiennika" <i...@v...pl>

    Jest sobie budynek mieszkalno-biurowy, jest sobie recepcja, siedzi człowiek w
    systemie 24/48 w mundurku agencji ochrony.
    Ale mam pytanie formalne, czy to jest praca ? czy służba ?
    Zeszyt zatytułowany jest "raport ze służby"

    pytam, bo czasem drobne biurokratyczne nieścisłości czy niedociągnięcia i
    jakieś nieprzyjemności mogą być.

    Dodam, że ów siedzący na portierni w mundurku nie posiada licencji z ustawy o
    ochronie osób i mienia

  • 2. Data: 2009-09-15 16:20:15
    Temat: Re: Praca czy służba ?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Imiennika wrote:
> [...]
    > jakieś nieprzyjemności mogą być.
    >
    > Dodam, że ów siedzący na portierni w mundurku nie posiada licencji z ustawy o

    praca, a nawet bardziej umowa zlecenie podejrzewam

  • 3. Data: 2009-09-15 17:21:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Imiennika pisze:
    > Jest sobie budynek mieszkalno-biurowy, jest sobie recepcja, siedzi człowiek w
    > systemie 24/48 w mundurku agencji ochrony.
    > Ale mam pytanie formalne, czy to jest praca ? czy służba ?

    Praca. Pewnie nawet zlecona.

    > Zeszyt zatytułowany jest "raport ze służby"

    No i?

    > pytam, bo czasem drobne biurokratyczne nieścisłości czy niedociągnięcia i
    > jakieś nieprzyjemności mogą być.

    ROTFL

    A jak ktoś będzie miał na notesie napisane "Zapiski z planów podboju
    świata"? ;->

    Trollujesz czy faktycznie tak źle z tobą? ;)

  • 4. Data: 2009-09-15 17:43:28
    Od: r...@m...com

    > praca, a nawet bardziej umowa zlecenie podejrzewam

    A niby czemu nie umowa o pracę?

  • 5. Data: 2009-09-15 17:55:34
    Od: piotrl <p...@g...com>

    Bo to duże koszty dla firmy, a emeryt i tak nie może za dużo dorobić,
    więc i jemu wygodniej na zleceniu

  • 6. Data: 2009-09-15 18:02:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    r...@m...com wrote:

    > A niby czemu nie umowa o pracę?

    Bo firma musiałaby pracownika całować po tyłku, a tak może nim pomiatać
    ile wlezie. ZUSu, USy, urlopy, zwolnienia lekarskie, okres
    wypowiedzenia, prawo pracy itp itd.

  • 7. Data: 2009-09-15 18:28:55
    Od: r...@m...com

    > Bo firma musiałaby pracownika całować po tyłku,  a tak może nim pomiatać
    > ile wlezie. ZUSu, USy, urlopy, zwolnienia lekarskie, okres
    > wypowiedzenia, prawo pracy itp itd.

    Tyle że to już podpada pod paragraf...

    Kodeks Pracy, art. 281 pkt. 1:

    Kto, będąc pracodawcą lub działając w jego imieniu zawiera umowę cywilnoprawną
    w warunkach, w których zgodnie z art. 22 § 1 powinna być zawarta umowa o
    pracę, podlega karze grzywny.

  • 8. Data: 2009-09-15 19:18:33
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości

    > Tyle że to już podpada pod paragraf...
    >
    > Kodeks Pracy, art. 281 pkt. 1:
    >
    > Kto, będąc pracodawcą lub działając w jego imieniu zawiera umowę cywilnoprawną

    To jest jeden z tych przepisów prawa, w których władza ludowa zakłada, że
    pracownik najemny jest upośledzoną umysłowo jednostką.
    I niestety władza ludowa ma w większości przypadków rację, bo ten pracownik
    najemny jest dumny z istnienia tego przepisu i zupełnie nie widzi sprzeczności w
    tym, że jednoczesnie robi na czarno, prosząc Boga, aby nikt nie doniósł, że
    dzieje mu się "krzywda".

    --
    andreas

  • 9. Data: 2009-09-15 21:54:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Imiennika" <i...@v...pl> wrote
    > Zeszyt zatytułowany jest "raport ze służby"

    Nie ma to żadnego znaczenia prawnego. Może być to nawet nazwa potoczna
    przyjeta do uzytku, tak jak: "obiegówka", "zwrotka", "wyjazd służbowy" itp.

    Wg mnie nie ma jednej definicji "służby". Na gruncie różnych przepisów
    różnie się to rozumie.
    A co powiesz na napis na kamizelkach "Służba porządkowa", a pod tym się
    kryje paru emerytów pilnujących pielgrzymki?

  • 10. Data: 2009-09-15 22:12:43
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

> [...]
    > widzi sprzeczności w tym, że jednoczesnie robi na czarno, prosząc Boga,
    > aby nikt nie doniósł, że dzieje mu się "krzywda".

    Krzywda? Tzn. krzywda większa niż wówczas, gdyby zamiast niego
    zatrudniono kogoś innego?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com