  • 1. Data: 2009-01-28 22:16:47
    Temat: Pomówienie??
    Od: "shadik" <s...@p...onet.pl>

    Witam,mam pytanie wynikające z następującej sytuacji. Prowadzę sklep na osiedlu
    i pewnego dnia ktoś z klientów w ramach chyba złośliwości zgłosił na policję
    że moja pracownica obsługująca klientów znajduje się w stanie nietrzeźwości.
    Panowie przyjechali z alkomatem , poddali ją sprawdzeniu, wynik 0,0.
    Dla wyjaśnienia - kobieta pracuje u mnie 1,5 roku i nigdy nie miałem powodu do
    podejrzewania jakichś skłonności alkoholowych. W rozmowie z policjantami
    dowiedziałem się że jakieś dwie kobiety zgłosiły ten temat telefonicznie.

    I teraz pytanie: co mogę zrobić żeby zniechęcić następnych potencjalnych
    żartownisiów?
    Tego typu sytuacje nie wpływają dobrze ani na renomę sklepu ani na nerwy
    pracownic.
    Proszę o podpowiedzi jak ten temat zakończyć.

  • 2. Data: 2009-01-28 22:56:16
    Temat: Re: Pomówienie??
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    shadik wrote:
> [...]
    > że moja pracownica obsługująca klientów znajduje się w stanie nietrzeźwości.
    > Panowie przyjechali z alkomatem , poddali ją sprawdzeniu, wynik 0,0.

    A czy panowie podali jakąś podstawę prawną takiego badania?

    M.

  • 3. Data: 2009-01-28 22:59:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    shadik wrote:

> [...]
    > pracownic.
    > Proszę o podpowiedzi jak ten temat zakończyć.

    Dać sobie spokój. Narazie. Każdy może zgłosić. I w zasadzie dobrze, że może.
    Dopiero jak się to powtórzy to wtedy możesz coś z tym spróbować zrobić,
    szczególnie jeśli się okaże, że to te same osoby.
    Narazie odłóż ad acta informację, że coś takiego miało miejsce, numer
    notatki itp itd, żeby w razie czego policja za miesiąc np. mogła szybko
    odnależć tą sprawę i ustalić czy poprzednio też te same osoby dowcip
    sobie robiły.

  • 4. Data: 2009-01-29 10:18:51
    Od: "shadik" <s...@p...onet.pl>

    > A czy panowie podali jakąś podstawę prawną takiego badania?
    >

    > M.

    Nie.Podali tylko przyczynę interwencji i zapytali pracownicę czy wyraża zgodę.
    A swoją drogą ciekawe gdyby jej nie wyraziła? Zawieźliby na badanie?
    pozdr S.

  • 5. Data: 2009-01-29 16:11:09
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    shadik wrote:

    > Nie.Podali tylko przyczynę interwencji i zapytali pracownicę czy wyraża zgodę.

    To moim zdaniem, pracownica może słożyć skargę na działanie policji.
    Policja może "zaproponować" badanie na wniosek pracodawcy, a nie osób
    postronnych.

    > A swoją drogą ciekawe gdyby jej nie wyraziła? Zawieźliby na badanie?

    Nic by się nie stało. Natomiast jedynym, który mógłby wyciągnąć
    jakiekolwiek konsekwencje jesteś Ty, czyli pracodawca.

    M.

  • 6. Data: 2009-01-29 16:32:19
    Od: "Jan" <s...@o...pl>

> [...]
    > odnależć tą sprawę i ustalić czy poprzednio też te same osoby dowcip sobie
    To jest metoda na przejecie sklepu.
    Nauka Radziecka zna takie przypadki.
    Biznesmen.

  • 7. Data: 2009-01-29 16:37:05
    Od: "shadik" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Nic by się nie stało. Natomiast jedynym, który mógłby wyciągnąć
    > jakiekolwiek konsekwencje jesteś Ty, czyli pracodawca.

    hmmmm.... nie znam tematu z punktu widzenia prawa, ale z tego co piszesz to za
    moją aprobatą w sklepie może obsługiwać pijana w sztok sklepowa.....;)

    pozdr Shadik

  • 8. Data: 2009-01-29 18:11:57
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2009 17:37:05 +0100, shadik napisał(a) w

    > hmmmm.... nie znam tematu z punktu widzenia prawa, ale z tego co piszesz to za
    > moją aprobatą w sklepie może obsługiwać pijana w sztok sklepowa.....;)

    Oczywiście, chyba że prowadzisz aptekę albo sklep z bronią.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 9. Data: 2009-01-29 23:11:35
    Od: "shadik" <s...@p...onet.pl>

    W takim razie chyba odpuszczę (choć nie będę ukrywał że b.niechętnie;))
    Dzięki..