  • 1. Data: 2006-08-13 10:13:49
    Temat: Dotacje UE i pomoc de minimis
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Nie wiem, czy to właściwa grupa, ale żadna inna mi nie pasuje :)

    We wniosku o dotację z UE mam do wypełnienia pole 'Kwota pomocy de minimis
    uzyskanej przez Wnioskodawcę w ciągu ostatnich 3 lat'. Szukałem różnych
    wyjaśnień na ten temat, ale dalej nie jestem pewien - czy pomoc otrzymaną
    w ramach innych dotacji z UE należy liczyć jako pomoc de minimis?

    Jakiś czas temu uzyskałem dotację od PARP w ramach programu Phare 2002 SSG
    (Fundusz Dotacji Inwestycyjnych). Część budżetu tej dotacji (ok. 3/4)
    pochodziła ze środków UE, a część (ok. 1/4) z polskich środków publicznych.

    W różnych przykładach widziałem uwzględnianie pomocy od gmin, umorzeń od US
    i ZUS, itd. Znalazłem informację, że jeśli coś jest "progamem pomocowym" to
    nie powinno być uwzględniane. Ale potem znalazłem informację, że jakieś tam
    dotacje udzielane przez PARP muszą być uwzględniane jako pomoc de minimis.

    A zatem czy ta dotacja w ramach Phare jest pomocą de minimis? I czy należy
    brać pod uwagę całość dotacji, czy tylko 1/4 przypadającą na polskie środki
    publiczne?

    P.

  • 2. Data: 2006-08-13 11:02:28
    Temat: Re: Dotacje UE i pomoc de minimis
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Paszczak napisał(a):
> [...]
    > brać pod uwagę całość dotacji, czy tylko 1/4 przypadającą na polskie środki

    Szukaj na grupie podatki

    Michał