  • 1. Data: 2013-05-08 12:05:23
    Temat: Pozyczka a zabezpieczenie
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Chciałbym pożyczyć od znajomego pewną kwote pieniędzy.
    Czas: maksymalnie rok, może krócej.

    Zabezpieczenie: mieszkanie.

    Jak spisac taką umowę aby odbyło się to bezkosztowo i było zabezpieczenie
    kapitału. Jakas umowa sprzedazy mieszkania z możliwością odkupienia po
    konkretnej cenie?
    Jakas umowa wstepna z wpłatą zadatku/zaliczki?

    Znajomy jest osobą zaprzyjażnioną, więc miałoby to być zrobione "na wszelki
    wypadek" stąd nie chcem mnożyć kosztów, bo notariusz pewnie policzy jak za
    zboże.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 2. Data: 2013-05-08 12:07:38
    Temat: Re: Pozyczka a zabezpieczenie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-08 12:05, Budzik pisze:
    > Zabezpieczenie: mieszkanie.
    >
    > Jak spisac taką umowę aby odbyło się to bezkosztowo

    Nie da się.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2013-05-08 12:41:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Nie da się.

    :(
    Dlaczego?
    Wszystkie tego typu umowy muszą być u notariusza?
    (pamietam, ze umowe wstepna spisywałem bez udziału notariusza)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stwierdzono, że demokracja jest najgorszą formą rządu, jeśli nie

  • 4. Data: 2013-05-08 12:44:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-05-08 12:41, Budzik pisze:
> [...]
    > Wszystkie tego typu umowy muszą być u notariusza?
    > (pamietam, ze umowe wstepna spisywałem bez udziału notariusza)

    Umowa wstępna podpisana bez notariusza nadaje się jako papier toaletowy
    - nie wymusisz jej wyegzekwowania.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2013-05-08 12:58:51
    Od: Maruda <m...@n...com>

> [...]
    > wypadek" stąd nie chcem mnożyć kosztów, bo notariusz pewnie policzy jak za

    a weksel? (koszta znikome, a wszystko koszernie)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2013-05-08 15:40:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maruda wrote:

    > a weksel? (koszta znikome, a wszystko koszernie)

    jak ktos nie bedzie mial kasy to weksel tak samo jak i kazde inne
    zabezpieczenie jest warte tyle co papier na ktorym zostalo to spisane.

  • 7. Data: 2013-05-08 16:29:42
    Od: m <m...@g...com>

    On 05/08/2013 03:40 PM, witek wrote:

    > jak ktos nie bedzie mial kasy to weksel tak samo jak i kazde inne
    > zabezpieczenie jest warte tyle co papier na ktorym zostalo to spisane.

    No nie, poddanie się egzekucji z nieruchomości jest zabezpieczeniem
    znacznie więcej wartym niż papier, nawet jak dłużnik nie ma kasy.

    p. m.

  • 8. Data: 2013-05-08 16:30:27
    Od: m <m...@g...com>

    On 05/08/2013 12:41 PM, Budzik wrote:
> [...]
    >>
    > :(
    > Dlaczego?
    > Wszystkie tego typu umowy muszą być u notariusza?

    Dla Ciebie korzystnie jest nie u notariusza. Ale dla dłużnika -
    niekoniecznie.

    Bo rozumiem że mowa jest o wysokich kwotach, skoro mieszkanie ma być
    zabezpieczeniem.

    p. m.

  • 9. Data: 2013-05-08 16:51:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m wrote:

    > No nie, poddanie się egzekucji z nieruchomości jest zabezpieczeniem
    > znacznie więcej wartym niż papier, nawet jak dłużnik nie ma kasy.

    Najpierw musze ja jeszcze miec.

  • 10. Data: 2013-05-08 17:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > jak ktos nie bedzie mial kasy to weksel tak samo jak i kazde inne
    > zabezpieczenie jest warte tyle co papier na ktorym zostalo to spisane.

    Tak jak pisałem - mam mieszkanie więc w razie czego jest z czego spłacac
    (mieszkanie wartości kilkukrotnie większej niż kwota pozyczki)
    Myśląc o zabezpieczeniu mam na mysli przede wszystkim taką sytuację, że
    zginę w jakimś nieszczęśliwym wypadku i wtedy żeby pożyczkodawca miał w
    miare bezproblemową możliwośc odzyskania pieniędzy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,