  • 1. Data: 2008-10-09 08:19:46
    Temat: Pożyczka
    Od: "slawek" <s...@g...pl>

    Koledzy mam pytanko czy jeśli pożyczę komuś 60.000 zł to muszę ten fakt
    zgłaszać w Urzędzie Skarbowym, czy jest od tego jakiś podatek i czy trzeba
    to rejestrować u notariusza ?? czy wystarczy w razie "czego" spisana umowa
    pomiędzy nami ?? żebym mógł dochodzić swoich roszczeń.

    --
    Slawek

  • 2. Data: 2008-10-09 08:23:38
    Temat: Re: Pożyczka
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    slawek pisze:
> [...]
    > to rejestrować u notariusza ?? czy wystarczy w razie "czego" spisana umowa
    > pomiędzy nami ?? żebym mógł dochodzić swoich roszczeń.

    Nie Ty, ale pożyczkobiorca musi uiścić 2% opłaty podatku od czynności
    cywilno-prawnych i złożyć deklarację na druku PCC-3.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-10-09 08:26:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    slawek pisze:
> [...]
    > to rejestrować u notariusza ?? czy wystarczy w razie "czego" spisana umowa
    > pomiędzy nami ?? żebym mógł dochodzić swoich roszczeń.

    I jeszcze odpowiedź na dalsze pytania: umowa nie musi być podpisywana
    przy udziale notariusza.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-10-09 09:22:45
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "slawek"
> [...]
    > to rejestrować u notariusza ?? czy wystarczy w razie "czego" spisana umowa
    > pomiędzy nami ?? żebym mógł dochodzić swoich roszczeń.

    Kup jego weksel po prostu.

    pzdr
    olo

  • 5. Data: 2008-10-09 09:41:34
    Od: "slawek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "olo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "slawek"
    > Kup jego weksel po prostu.

    A co sie z tym wiąże ?? jakie skutki itp. ?? jeśli mozesz kolego przyblizyć
    temat.

    --
    Slawek

  • 6. Data: 2008-10-09 09:42:23
    Od: "slawek" <s...@g...pl>

    > I jeszcze odpowiedź na dalsze pytania: umowa nie musi być podpisywana
    > przy udziale notariusza.

    Dzieki ;)

    --
    Slawek

  • 7. Data: 2008-10-09 09:44:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    slawek pisze:
    > Użytkownik "olo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > A co sie z tym wiąże ?? jakie skutki itp. ?? jeśli mozesz kolego przyblizyć
    > temat.

    Wiąże się to z tym, że wg niektórych opinii, nie trzeba płacić 2%
    PCC, ponieważ nie jest to umowa pożyczki, tylko zakup papieru wartościowego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-10-09 12:08:09
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "slawek"

    > A co sie z tym wiąże ?? jakie skutki itp. ?? jeśli mozesz kolego
    > przyblizyć temat.

    Poczytaj prawo wekslowe, ale po pierwsze brak PCC (kiedyś była zryczałtowana
    opłata 1 promil, ale już podobno nie obowiązuje) a po drugie w przypadku
    niespłacenia pożyczki (chociaż właściwsze będzie niewykupienia weksla w
    terminie) brak konieczności dochodzenia długu na drodze sądowej.

    pzdr
    olo

  • 9. Data: 2008-10-09 12:09:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    olo pisze:
> [...]
    > drugie w przypadku niespłacenia pożyczki (chociaż właściwsze będzie
    > niewykupienia weksla w terminie) brak konieczności dochodzenia długu na

    Uwaga, bzdura! Należności z weksla trzeba dochodzić na drodze
    sądowej, a jakże.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2008-10-09 13:34:13
    Od: "olo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Uwaga, bzdura! Należności z weksla trzeba dochodzić na drodze sądowej, a
    > jakże.

    Dokładnie to droga sądowa ale w trybie nakazowym. Więc bez rozprawy a nawet
    udziału stron i wystarczy do tego tylko pozew i oryginał weksla .Jeżeli
    weksel spełnia wszelkie wymogi formalne to efektem nakaz zapłaty należności
    i dłużnik musi w ciągu 2 tygodni wstrzymać jego wykonalność.

    pzdr
    olo