  • 1. Data: 2007-08-26 11:56:38
    Temat: Pożyczenie samochodu - jakieś konsekwencje?
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie do Was: jestem właścicielem auta i opłacam OC.
    Pożyczam samochód drugiej osobie (prawo jazdy posiada). Powoduje lub
    bierze ona udział w wypadku/kolizji. Zostaje "złapana" na fotoradar za
    jakieś przewinienie.

    Jakie konsekwencje z tego powodu mogę ponieść? Czy będę musiał
    udowadniać że to nie ja jestem na fotce z radaru? Na pewno zwiększy mi
    się składka OC w przypadku rozbicia komuś auta. Czy coś jeszcze?

    --
    michal

  • 2. Data: 2007-08-26 14:18:20
    Temat: Re: Pożyczenie samochodu - jakieś konsekwencje?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał wrote:
> [...]
    > udowadniać że to nie ja jestem na fotce z radaru? Na pewno zwiększy mi
    > się składka OC w przypadku rozbicia komuś auta. Czy coś jeszcze?

    A AC masz?
    Bo możesz zostać bez samochodu jak ona go rozbije.
    Udowadniać, że to nei ty na fotce musił nie będziesz, ale będziesz
    musiał wskazać komu dałeś samochód w tym czasie.
    Dobrze jest mieć takie pożyczenie samochodu na papierze, w razie czego
    jakby się ta osoba później wypierała, że oddała ci samochód dzień wczesniej.

  • 3. Data: 2007-08-27 06:43:46
    Od: "wsm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mam takie pytanie do Was: jestem właścicielem auta i opłacam OC. Pożyczam
    > samochód drugiej osobie (prawo jazdy posiada). Powoduje lub bierze ona
    > udział w wypadku/kolizji.

    Płaciłem ubezpieczenie ze zmniejszoną bonifikatą (także na pozostałe
    samochody) przez kilka lat za szkody poczynione moim samochodem (kolizje)
    przez osobę, której pojazdu użyczałem (własność prywatna, nie DG).
    WSm