  • 1. Data: 2007-10-09 22:30:04
    Temat: Pozwolenie na budowę a DG
    Od: "RM" <r...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich mam oto taki problem moze ktos z szanownych grupowiczow mi
    wyjasni
    Posiadam wlasna DG, jednoosobowa, vat+kpr. Zakupilem dzialke z budynkiem
    handlowym
    w aktcie notarialnym napisane ze prowadze dg i dzialka razem z budynkiem
    jest na dzialalnosc.
    I teraz przyszedl mi pomysl aby rozbudowac budynek i wystapilem o pozwolenie
    na budowe.
    Decyzja o war zab. jest na firme czyli nazwa firmy......+moje imie i
    nazwisko, projekt uzgodnienia tak samo
    a w ewidencji gruntow stoi jako tylko na mnie bez poczatkowej nazwy firmy.
    Urzednik w starostwie
    zakwestionowal papiery i projek bo dzialka nie jest na firmetylko na osobe
    prywatna. Mowi zebym podpisal
    jakas umowe cywilnopraw przed not. ze przenosze dzialke na firme. Dla mnie
    to jakas kpina przeciez
    prowadzac dzialalnosc gosp. i tak odpowiadam calym swoim majatkiem, na
    jakiej podstawie mam
    przekazywac sam sobie dzialke???? Czy ten kraj jest az tak chory??
    pzdr

  • 2. Data: 2007-10-10 07:10:12
    Temat: Re: Pozwolenie na budowę a DG
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 10 Oct 2007 00:30:04 +0200, RM napisał(a):

    > Urzednik w starostwie
    > zakwestionowal papiery i projek

    Co to znaczy zakwestionował? Ustnie czy wydał decyzję na piśmie. Jesli
    ustnie, to olać, jeśli jest decyzja to się odwołać.

  • 3. Data: 2007-10-10 07:51:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007, RM wrote:

    > Posiadam wlasna DG, jednoosobowa, vat+kpr.

    Witam :)
    Pewnie oberwę za czepianie się, ale cóż poradzić :)
    Spróbuję opisać, jakim p. widzenia opisać urzędnikowi gdzie nie
    ma racji.
    Idzie o to, że SAM opisujesz swój przypadek tak, jak usiłuje to zrobić
    ów urzędnik: właśnie (niesłusznie!) oddzielając DG od siebie samego.

    Co to ma być "posiadam"?
    Możesz mi ją sprzedać, włącznie ze swoim imieniem i nazwiskiem? :)
    Nie - DG się "ma". Tak jak kolor włosów (no, naturalny :)) czy powiedzmy
    wzrost, ale toto zbywalne nie jest, trudno mówić więc o "posiadaczu".

    > Decyzja o war zab. jest na firme czyli nazwa firmy

    Trawersując Ludwika bodaj XV: "firma to ja".
    "Oznaczenie plus imię i nazwisko" :) (protestuję przeciw "nazwa firmy"!)
    Ściślej - przepis stanowi, że firma to nazwa. Nazwa którą posługuje
    się przedsiębiorca (i przy OF zawiera ona imię i nazwisko).

    > Urzednik w starostwie
    > zakwestionowal papiery i projek bo dzialka nie jest na firmetylko na osobe
    > prywatna. Mowi zebym podpisal
    > jakas umowe cywilnopraw przed not. ze przenosze dzialke na firme.

    Oczywiście masz rację, że się nie da.
    Nie da się zawrzeć umowy "z samym sobą".
    A to że ew. *u siebie* w dokumentach się dokona "przekazania na cele DG"
    nic nie zmienia w stosunkach cywilnoprawnych (no, PRAWIE nic, bo są
    drobne niuanse w zakresie rozporządzania małżeńskim majątkiem wspólnym
    zapisane w kodeksie rodzinnym).

    > Dla mnie to jakas kpina przeciez

    Zgoda.

    > Czy ten kraj jest az tak chory??

    Nie, "wszyscy" (potocznie) rozdzielają przedsiębiorcę od firmy, a właśnie
    to jest postawione na głowie: firma określa przedsiębiorcę (osobę)
    a nie przedsiębiostwo (jego rzeczy), w tym rozdzieleniu domniemując jakoby
    przedsiębiorstwo miało (oddzielną) osobowość prawną.
    Ty zrobiłeś tak nieumyślnie, a ów urzędnik usiłuje zastosować taki
    manewr DOSŁOWNIE. Potraktować firmą jako coś inneo niż Ty.

    Jureq napisał i tak uczyń.
    Daj mu wyjaśnienie na piśmie (tylko unikaj "nazwy firmy", wrrrr! przecież
    "nazwa nazwiska i imienia" trochę bez sensu jest!) i poproś o potwierdzenie,
    jak odmówi to powierdzenie odmowy też :)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-10-10 08:27:37
    Od: "RM" <r...@p...onet.pl>

    Witam
    urzednik uparty i ma byc jak on chce i jak robil do tej pory (czyli
    wszystkie papiery przerobic zeby bylo tylko imie i nazwisko bez nazwania
    firmy) i niestety decyzji nie bedzie tyloko postanowienie na ktore nie
    przysluguje odwolanie. :(, Zastanawiam sie nad tym aby na oswiadczeniu o
    prawie do dysp nieruchomoscia wpisac nazwa firmy imie i nazwisko adres
    firmy...nie wiem. Wg mnie powinna mu wystarczyc wpis do dzialalnosci
    gospodarczej i oswiadczenie na imie i nazwisko osoby
    pzdr