  • 1. Data: 2007-10-09 21:50:09
    Temat: Uszkodzenie samochodu powierzonego przez klienta
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Witam,

    Mechanik (osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą) przyjął
    samochód do modyfikacji (spisana umowa o dzieło) a następnie poważnie go
    uszkodził (kolizja drogowa z jego winy).

    Ponieważ w kolizji brał udział inny samochód, zaś szkody były znaczne to
    na miejscu była policja i został spisany protokół oraz mechanik został
    ukarany mandatem karnym, który przyjął.

    Jak na razie mechanik poczuwa się do winy i deklaruje zwrot wszelkich
    poniesionych kosztów łącznie z opcją odkupienia samochodu.
    Niestety nie jest w stanie sprawy załatwić "od ręki".

    Jak powinienem się ubezpieczyć przed konsekwencjami ewentualnej zmiany
    decyzji przez tegoż mechanika?

    Niby zawsze pozostanie mi opcja likwidacji szkody z polisy AC ale
    podejrzewam, że niestety w takim przypadku poniosę stratę finansową.

    Co doradzacie?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Piotrek

  • 2. Data: 2007-10-09 21:58:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Piotrek pisze:

    > Niby zawsze pozostanie mi opcja likwidacji szkody z polisy AC ale
    > podejrzewam, że niestety w takim przypadku poniosę stratę finansową.
    >
    > Co doradzacie?

    Iść do ubezpieczyciela, powiedzieć jak było i dowiedzieć się o opcje
    typu: oni Ci dają gotówkę i przejmują zobowiązanie mechanika do
    naprawienia samochodu i sobie z niego już odszkodowanie ściągają.

    Wiem że działa przy ciągnących się sprawach o odszkodowanie OC. Sytuacja
    więc inna, ale może i zadziała w Twojej sytuacji. Nie zaszkodzi się zapytać.

    --
    PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++