  • 11. Data: 2016-03-31 14:54:34
    Temat: Re: Pozew na kilkaset tysięcy PLN a opłata za dwokata
    Od: m <m...@g...com>

    On 31.03.2016 14:38, szerszen wrote:

    > No to jeszcze wyjaśnij nam tylko, co wspólnego z uczciwością ma
    > pobieranie wynagrodzenia, w zależności od wartości sporu, umowy itp,
    > skoro czas i czynności są identyczne? ;)

    To elementarne - wyższa wartość sporu, większa odpowiedzialność.

    p. m.

  • 12. Data: 2016-03-31 14:59:11
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 31 Mar 2016 14:54:34 +0200
    m <m...@g...com> wrote:

    > To elementarne - wyższa wartość sporu, większa odpowiedzialność.

    Oo poważnie?
    A jakąż to odpowiedzialność ponosi adwokat za przegraną sprawę, skoro inkasuje kasę
    niezależnie od wyniku sprawy?
    Jakąż odpowiedzialność poniesie notariusz, jak mnie ktoś wydutka przy kupnie
    mieszkania?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 13. Data: 2016-03-31 15:22:48
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 marca 2016 14:53:58 UTC+2 użytkownik m napisał:

    > To elementarne - wyższa wartość sporu, większa odpowiedzialność.
    Na sąsiedniej grupie jakiś czas temu kafelkarz tez pisał ze za okładanie drogich
    kafli kasuje drożnej jak za okładanie tanich kafli. Wtórował mu grupowy elektryk
    który twierdził ze za montaż drogiego osprzętu kasuje więcej jak za montaż tanich
    gniazdek.
    Moral z tego taki:
    jeleń bogaty to można strzyc więcej;)

  • 14. Data: 2016-03-31 15:33:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 marca 2016 03:51:27 UTC+2 użytkownik witek napisał:

    > Oczywiscie, ze mozesz probowac znalezc adwokata, ktory wezmie mniej. Ale
    > nie bedzie sie tym chwalil. A jak gdzies to wyplynie to grozi mu sad
    > "kapturowy" za robienie konkurencji kolegom.
    > Taka kilka nie do ruszenia. Szczegolnie w mniejszych miejscowosciach,
    > gdzie wszyscy znaja sie jak łyse konie.

    Nie wiem jak na dzisiaj ale jeszcze kilka lat temu u notariuszy było podobnie.
    Wynagrodzenie notariusza było w widełkach ale brali najwyższa stawkę. Oczywiście
    można było stargować ale notariusz w takim przypadku prosił aby się tym nie chwalic

  • 15. Data: 2016-03-31 16:19:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Wtórował mu grupowy elektryk który twierdził ze >za montaż drogiego
    >osprzętu kasuje więcej jak za montaż tanich gniazdek.

    To jedno, a drugie - odpowiedzialnosc kafelkarza czy elektryka rosnie.
    Ja juz takiego jednego widzialem, co robil usluge za 200zl, a strat
    spowodowal na 500.

    Ba - tez kiedys podlaczam wiatraczek w pececie, blysk, dysk twardy nie
    dziala.
    Wiatraczek wiatraczek mial wtedy dwie wtyczki, mozna bylo wpiac w
    zasilanie innego elementu, i sie okazalo, ze Chinczyki zle zmontowali
    wtyczki, zamienili +5 z +12V.
    I do twardziela poszlo 12 zamiast 5.

    J.

  • 16. Data: 2016-03-31 22:24:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    Wiatraczek wiatraczek mial wtedy dwie wtyczki, mozna bylo wpiac w
    zasilanie innego elementu, i sie okazalo, ze Chinczyki zle zmontowali
    ---
    I jakbyś miał większy wiatraczek oraz większy dysk to ... ?

  • 17. Data: 2016-04-01 01:13:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-31 o 14:38, szerszen pisze:

    > No to jeszcze wyjaśnij nam tylko, co wspólnego z uczciwością ma pobieranie
    wynagrodzenia, w zależności od wartości sporu, umowy itp, skoro czas i czynności są
    identyczne? ;)

    Chodzi o odpowiedzialność - jak się przerżnie z własnej winy sprawę za
    1000zł, to odszkodowanie będzie mniejsze niż w sprawie za milion.

    Wartość przedmiotu sporu ma chociażby przełożenie na cenę ubezpieczenia.

    Już o tym, że do większej sprawy warto zaangażować więcej czaso-środków
    już nie wspomnę.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2016-04-01 01:14:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-03-31 o 14:59, szerszen pisze:
    > Oo poważnie?
    > A jakąż to odpowiedzialność ponosi adwokat

    Pogooglaj sobie o głośnym wyroku na panią adwokat na 2 miliony złotych
    za błędnie wypełniony przez nią weksel. Ubezpieczenie miała tylko na
    milion :)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2016-04-01 11:09:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F."
> [...]
    >I do twardziela poszlo 12 zamiast 5.
    >---
    >I jakbyś miał większy wiatraczek oraz większy dysk to ... ?

    Wiatraczek niewazny - wazne, ze szkoda zalezy od wielkosci/ceny dysku.
    I w efekcie wypadaloby uzaleznic cene wymiany wiatraczka na procesorze
    od ceny HDD..

    J.

  • 20. Data: 2016-04-01 11:30:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-01 o 11:09, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Wiatraczek niewazny - wazne, ze szkoda zalezy od wielkosci/ceny dysku.
    > I w efekcie wypadaloby uzaleznic cene wymiany wiatraczka na procesorze

    Inny dobry przykład to naprawa do zegarmistrza. Sprężynka może zawsze
    kosztować 20zł, ale inna będzie cena wymiany w zegarku za 100zł, a inna
    w zegarku za 100 000 zł.

    --
    Liwiusz