  • 1. Data: 2004-02-16 13:11:28
    Temat: Powtorne pytanie.
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Poniewaz poprzedni post ulegl niejako zapomnieniu, prosze o odpowiedz na
    nastepujacy problem.
    Pracownik dostaje wymowienie z miesiecznym wypowiedzeniem (zgodnie z KP).
    Okazuje sie, ze jego zalegle i obecne urlopy oraz nadgodziny przewyzszaja
    okres wypowiedzenia, a wiec proacownik zostaje skierowany na urlop, zas
    nadmiar urlopu dostaje jako ekwiwalent pieniezny (zgodnie z KP i za zgoda
    pracownika). Przy miesiecznym wypowiedzeniu pracownikowi (zgodnie z KP)
    przysluguja 2 dni na poszukiwanie pracy.
    Pytanie: Czy pracownikowi, ktory jest na urlopie w okresie wypowiedzenia te
    2 dni rowniez przysluguja? Pracodwaca twierdzi, ze nie argumentujac to tym,
    ze i tak jestem na urlopie i moge spokojnie szukac pracy. Slusznie, czy nie
    z punktu widzenia KP?

    Dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
    Michal Zurawski

  • 2. Data: 2004-02-16 15:23:23
    Temat: Re: Powtorne pytanie.
    Od: "Funia" <e...@k...pl>

> [...]
    tym,
    > ze i tak jestem na urlopie i moge spokojnie szukac pracy. Slusznie, czy

    Jeżeli pracodawca wypowiedział Ci umowę o pracę, to należą ci się dni na
    poszukiwanie pracy, niezależnie od tego czy masz jeszcze urlop czy nie.

    A jeśli by się okazało, ze urlopu masz "za dużo" to niech ci wypłąci
    ekwialent, ale te dni ci sie należą i koniec.

    Funia

  • 3. Data: 2004-02-16 19:00:02
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Funia" <e...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A jeśli by się okazało, ze urlopu masz "za dużo" to niech ci wypłąci
    > ekwialent, ale te dni ci sie należą i koniec.

    Dzieki za odpowiedz. Czy w takim razie czy moge prosic o podstawe prawna
    celem przedlozenia jej pracodawcy?

    Pozdrawiam
    Michal Zurawski

  • 4. Data: 2004-02-16 21:07:03
    Od: "Funia" <e...@k...pl>

    > Dzieki za odpowiedz. Czy w takim razie czy moge prosic o podstawe prawna
    > celem przedlozenia jej pracodawcy?
    >
    > Pozdrawiam
    > Michal Zurawski

    Art. 37 kp

    Funia

  • 5. Data: 2004-02-16 21:37:14
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    > Art. 37 kp
    >
    > Funia

    Funia, ale artykul 37 nie mowi nic o tym, ze naleza mi sie te dwa dni, jesli
    jestem na urlopie, tudziez zamiany ich na ekwiwalent pieniezny. Jesli powiem
    / napisze pracodwacy, ze na podstawei art37, to dostane odpowiedz, z
    eprzeciez jestem na urlopie, wiec te 2 dni mi nie przysluguja....

    Michal

  • 6. Data: 2004-02-16 21:58:16
    Od: "Funia" <e...@k...pl>

> [...]
    > / napisze pracodwacy, ze na podstawei art37, to dostane odpowiedz, z
    > eprzeciez jestem na urlopie, wiec te 2 dni mi nie przysluguja....

    ja to widze tak:
    pracownikowi przysługują te dni - to jest twoje uprawnienie, ale nie da się
    tego zamienić na kasę.
    urlop się da - więc należy ci się ekwiwalent
    jest takie orzeczenie SN. jutro sprawdzę w pracy sygnaturę w lexie i dam ci
    znać, ale jestem tego na 100% pewna.

    P.s. jakby co to powiedz swojemu pracodawcy, że tak jest bo Funia jest pewna
    ;)

  • 7. Data: 2004-02-17 01:34:23
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

> [...]
    > urlop się da - więc należy ci się ekwiwalent
    > jest takie orzeczenie SN. jutro sprawdzę w pracy sygnaturę w lexie i dam

    OK - w takim razie czekam z niecierpliwoscia:-) A czy bede mogl sie powolac
    na te sygnature?

    > P.s. jakby co to powiedz swojemu pracodawcy, że tak jest bo Funia jest
    pewna
    > ;)

    Niech sprobuje sie sprzeciwic:-)))

    Michal

  • 8. Data: 2004-02-18 17:13:21
    Od: "Funia" <e...@k...pl>

    > OK - w takim razie czekam z niecierpliwoscia:-) A czy bede mogl sie
    powolac
    > na te sygnature?

    w lexie nie ma
    mało miałam dziś czasu w pracy
    ale znajdę Ci na pewno

    Pozdrawiam

    Funia

    Ps. jak ci się spieszy, to może po prostu zadzwoń do PIP, może mają pod
    ręką.

  • 9. Data: 2004-02-19 13:40:13
    Od: "Michal Zurawski" <m...@a...waw.pl>

    > w lexie nie ma
    > mało miałam dziś czasu w pracy
    > ale znajdę Ci na pewno

    Wielkie podziekwania za zaangazowanie:-)

    > Ps. jak ci się spieszy, to może po prostu zadzwoń do PIP, może mają pod
    > ręką.

    Jesli to przyspieszy (a napewno) i ciebie odciazy (a napewno), to chetnie
    skrozystam, tyle ze numeru telefonu niemam, bo nigdy korzystac nie musialem.
    Bede wdzieczny za podrzucenie (jesli to ma jakies znaczenie, to jestem z
    Wawy, pracodawca z Poznania).

    Pozdrawiam
    Michal Zurawski