  • 1. Data: 2005-05-24 13:48:46
    Temat: Powodztwo przeciwegzekucyjne
    Od: c...@g...pl (coreczka)

    Witam,
    Musze wytoczyc takie powodztwo i w zwiazku z tym mam kilka pytan:
    1. Gdzie moge znalezc "gotowiec/wzor" czegos takiego (google przerobione
    z grubsza),
    2. Jesli nie ma takich gotowcow/wzorow - jak powinien brzmiec tytul
    takiego "pisma" - pozew o.... czy jak?
    Sprawa jest pilna, wiec prosze Szanownych Grupowiczow o wszelkie
    wskazowki...
    pzdr
    A.

  • 2. Data: 2005-05-27 15:25:24
    Temat: Re: Powodztwo przeciwegzekucyjne
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "coreczka" napisał w wiadomości:

> [...]
    > przerobione
    > z grubsza),
    > 2. Jesli nie ma takich gotowcow/wzorow - jak powinien brzmiec tytul

    Tytul pisma akurat jest najmniej istotny, bo wazna jest tresc pisma, a
    nie jego nazwa.
    W zaleznosci od tego jakie powodztwo przeciwegzekucyjne chcesz
    wytoczyc, moze to byc np.:
    - Pozew o pozbawienie wykonalności tytułu wykonawczego

    - Pozew o zwolnienie od egzekucji

    - Pozew o zwolnienie od egzekucji z wnioskiem o zabezpieczenie
    powództwa

    Generalnie mozna powiedziec ze powodztwo przeciwegzekucyjne moze albo
    zmierzac do pozbawienia wykonalnosci tytulu wykonawczego albo do
    zwolnienia od egzekucji jakiegos majatku (rzeczy).

    Napisz cos wiecej o Twojej sytuacji, to dostaniesz bardziej konkretne
    informacje.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2005-05-28 14:43:44
    Od: c...@g...pl (coreczka)

    treneros napisał(a):

> [...]
    >
    > - Pozew o zwolnienie od egzekucji
    >
    > - Pozew o zwolnienie od egzekucji z wnioskiem o zabezpieczenie

    [ciach]
    > --
    > Z powazaniem
    > -=treneros=-

    Wielkie dzieki - o to dokladnie mi chodzilo - z reszta juz sobie
    poradze:)

    A odnosnie mojej sytuacji - jestem operatorem telekomunikacyjnym. Zarzad
    pewnej wspolnoty wprowadzil sad w blad (nie przedstawili pelnej
    dokumentacji, pewne informacje zataili przed Sadem, m.in.: adres
    korespondencyjny mojej firmy, a pewne informacje podali nieprawdziwe) i
    przeprowadzila proces (o ktorym nie mialam pojecia) o nakazanie
    demontazu mojej infrastukury telekomunikacyjnej i eksmisje z
    pomieszczenia, w ktorym od lat znajdowala sie czesc urzadzen. Wyrok
    wydano zaocznie, a ja o calej sprawie dowiedzialam sie z zawiadomienia
    komornika, ktore wsunieto mi pod drzwi.

    pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje:)
    A.

  • 4. Data: 2005-05-28 14:50:57
    Od: c...@g...pl (coreczka)

    treneros napisał(a):

    Jeszcze dwa pytanka:
    1. Kogo oznaczyc jako pozwanego w takim wypadku, lub
    2. Podac tylko numer sprawy, ktora zakonczyla sie takim zaocznym
    wyrokiem i tytulem egzekucyjnym??

    pzdr
    A.

  • 5. Data: 2005-05-28 14:51:56
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    coreczka napisał(a):
> [...]
    > pomieszczenia, w ktorym od lat znajdowala sie czesc urzadzen. Wyrok
    > wydano zaocznie, a ja o calej sprawie dowiedzialam sie z zawiadomienia

    no dobrze, a gdzie podstawy do powództwa przeciwegzekucyjnego?

    KG

  • 6. Data: 2005-05-28 16:09:34
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "coreczka" napisała:

    > Jeszcze dwa pytanka:
    > 1. Kogo oznaczyc jako pozwanego w takim wypadku, lub

    Powodztwo o pozbawienie wykonalnosci tytulu wykonawczego moze wytoczyc
    tylko dluznik wymieniony w tytule wykonawczym przeciwko wierzycielowi
    rowniez w nim oznaczonemu, a wiec:

    Powod: - TY
    Pozwany: - wierzyciel

    > 2. Podac tylko numer sprawy, ktora zakonczyla sie takim zaocznym
    > wyrokiem i tytulem egzekucyjnym??
    >
    > pzdr
    > A.

    Wazne jest, aby w pozwie dokladnie oznaczyc tytul wykonawczy i
    wskazac, czy chodzi o pozbawienie wykonalnosci:
    - w calosci, np. gdy dluznik twierdzi, ze cale zobowiazanie wynikajace
    z tytulu wygaslo lub nie istnieje;
    - czy też w części, gdy tylko czesc zobowiazania wygasla;
    - czy tylko o ograniczenie, np. czasowe, gdy dluznik zarzuca, ze
    wierzyciel udzielil zwloki.

    Pozew nalezy skierowac do sądu, w ktorego okregu prowadzona jest
    egzekucja.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 7. Data: 2005-05-28 18:53:58
    Od: c...@g...pl (coreczka)

    kam napisał(a):

    > no dobrze, a gdzie podstawy do powództwa przeciwegzekucyjnego?
    >
    > KG

    1. Wierzyciel nie mial zdolnosci procesowej (sadowej)
    2. Tytul egzekucyjny obejmuje przedmioty sluzace do wykonywania mojej
    dzialalnosci gospodarczej
    3. Nie zostalam powiadomiona o toczacym sie procesie, mimo ze Sad mial w
    aktach moj aktualny adres (jedyne wezwanie na rozprawe poszlo pod stary
    adres)
    4. W przypadku skutecznej egzekucji naruszone zostaja prawa osob
    trzecich (straca internet)
    5. Przecze zdarzeniom, na ktorych oparto klauzule wykonalnosci ....

    Cos jeszcze przytaczac? Bo tego jest ogolnie wiecej - cala ta sprawa
    zostala przeprowadzona z pogwalceniem kilku ustaw i kilku kodeksow - ale
    to juz inna historia i nie bede Was zanudzac - chwilami sama tego nie
    ogarniam...:)

    pzdr
    A.

  • 8. Data: 2005-05-28 21:17:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    coreczka napisał(a):
    > 1. Wierzyciel nie mial zdolnosci procesowej (sadowej)

    która to podstawa powództwa przeciwegzekucyjnego (ściśle określone w kpc)?

> [...]

    > 3. Nie zostalam powiadomiona o toczacym sie procesie, mimo ze Sad mial w
    > aktach moj aktualny adres (jedyne wezwanie na rozprawe poszlo pod stary

    która to podstawa?

    > 4. W przypadku skutecznej egzekucji naruszone zostaja prawa osob
    > trzecich (straca internet)

    która to podstawa?

    > 5. Przecze zdarzeniom, na ktorych oparto klauzule wykonalnosci ....

    Istnieje prawomocny (prawdopodobnie) tytuł egzekucyjny - wyrok.
    Powództwo przeciwegzekucyjne nie może podważać prawomocnych orzeczeń.
    Drogą do tego jest ewentualnie skarga o wznowienie postępowania, wniosek
    o przywrócenie terminu czy też podważenie prawomocności wyroku (np
    poprzez wykazanie że nie został prawidłowo doręczony).

> [...]
    > zostala przeprowadzona z pogwalceniem kilku ustaw i kilku kodeksow - ale
    > to juz inna historia i nie bede Was zanudzac - chwilami sama tego nie

    jw. obawiam się, że wybierasz zły środek obrony

    KG

  • 9. Data: 2005-05-28 23:43:36
    Od: c...@g...pl (coreczka)

    kam napisał(a):

    > jw. obawiam się, że wybierasz zły środek obrony
    >
    > KG

    A masz jakis lepszy sposob?? Bo troche malo czasu mi zostalo....
    pzdr
    A.

  • 10. Data: 2005-05-28 23:58:20
    Od: c...@g...pl (coreczka)

    kam napisał(a):

    Odpowiadam na twoje niektore pytania:

    > która to podstawa powództwa przeciwegzekucyjnego (ściśle określone w kpc)?

    art. 824 § 1 pkt 2.

    > która to podstawa powództwa?

    art. 829 pkt 4

    > która to podstawa?

    A to w zasadzie nie do powodztwa, tylko do wniosku o przywrocenie
    terminu

    > która to podstawa?

    art.791

    > Istnieje prawomocny (prawdopodobnie) tytuł egzekucyjny - wyrok.

    No owszem, istnieje - ale ja nie podwazam prawomocnego wyroku - ja
    przecze zdarzeniom, na ktorych oparto klauzule wykonalnosci - a to chyba
    co innego?? (art 840 § 1 pkt1)

    > czy też podważenie prawomocności wyroku (np
    > poprzez wykazanie że nie został prawidłowo doręczony).

    A tu mi dales kolejna rzecz do myslenia, bo rzeczywiscie - na wyroku
    jest dopisek sedziny "doreczyc pozwanej", ale wyrok nikomu nie zostal
    doreczony. Wierzyciel zrobil sobie odpis sam - kilka miesiecy pozniej.

    > jw. obawiam się, że wybierasz zły środek obrony
    >
    > KG

    No i stad bylo moje pytanie - czy masz lepszy sposob na wstrzymanie tych
    czynnosci egzekucyjnych?
    pzdr
    A.

    P.S. Czekam w takim razie nadal na jakies konstruktywne wypowiedzi.
    Dodam tylko, ze biore pod rowniez na porady samego komornika..:) Problem
    w tym, ze do sadu musze zlozyc kilka rzeczy naraz...
    pzdr
    A.