  • 1. Data: 2004-10-03 12:07:03
    Temat: Powód odroczenia dla WKU
    Od: "ja" <p...@a...pl>

    Witam,

    mam do Was następujące pytanie:
    lada chwila spodziewam się z WKU wezwania w celu uzupełnienia ewidencji.
    Niestety, mam już 23 lata (w związku z czym nie mogę już korzystać z odroczenia
    z tytułu pobierania nauki w studium policealnym) i "zawaloną" maturę z powodu
    niezaliczednia jednego przedmiotu pisemnego, co uniemożliwia uzyskanie
    odroczenia z tytułu pobierania nauki na studiach.

    Oczywiście do wojska nie uśmiecha mi się iść. W związku z tym, postanowiłem
    ubiegać się o odroczenie na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 listopada
    1967 r. o powszechnym obowiązku obrony RP:

    "Odroczenia zasadniczej służby wojskowej można udzielić również ze względu
    na ważne sprawy osobiste lub rodzinne poborowego, a w szczególności związane z
    zaistnieniem trudnej sytuacji osobistej lub rodzinnej, które nie upoważniają
    do udzielenia poborowemu odroczenia z tytułu sprawowania bezpośredniej opieki
    nad członkiem rodziny albo z powodu konieczności załatwienia spraw związanych
    z prowadzeniem przez poborowego przedsiębiorstwa, gospodarstwa rolnego albo
    innej działalności gospodarczej. Odroczenia nie udziela się, jeżeli
    spowodowałoby to nieodbycie zasadniczej służby wojskowej."

    Zalezy mi na tym by przeciągnąć jakoś powołanie do stycznia 2005, bo zamierzam
    przystąpić do matury w sesji zimowej, a następnie szybko pójść na studia
    (prywatne). Stąd kilka moich pytań:

    1. Jako ważny powód osobisty chcę podać zajście w ciążę mojej dziewczyny. Fakt
    ten - na szczęście - nie miał miejsca, ale liczę na to (za poradnikiem Gazety
    Wyborczej), że fakt ten nie będzie przez WKU weryfikowany, ani, że nie muszę
    tego specjalnie udowadniać, a zalezy mi na tym, żeby uzyskać to odroczenie, więc
    musze użyć argumentu, który mi to zapewni.

    Czy ktoś z Was ma doświadczenie w tym temacie? Czy rzeczywiście nic się nie
    stanie jesli powołam się na takie zdarzenie?

    2. W ustawie jest mowa o tym, że "Odroczenia nie udziela się, jeżeli
    spowodowałoby to nieodbycie zasadniczej służby wojskowej". Czy powołując się na
    ciążę nie otrzymam odmowy z uzasadnieniem np. takim: "skoro pana narzeczona jest
    w ciąży, to za chwilę będzie pewnie pana żoną, będzie pan jedynym zywicielem i
    nie będziemy mogli wtedy pana powołać". ?

    3. A może wystarczającym argumentem odroczenia będzie właśnie chęć nauki i
    zdania brakującego przedmiotu na maturze? Czy ktoś z Was był w takiej sytuacji?

    4. Jeśli uda mi się odroczenie, oraz zdanie brakującego przedmiotu, zapiszę się
    na drugi semestr studiów i pójdę do wku z wnioskiem o odroczenie służby
    wojskowej, czy nie spotkam się z odmową?
    Czy warunkiem odroczenia służby ze względu na studia nie jest np. rozpoczęcie
    jej w terminie, czyli od pierwszego semestru?

    Z góry dziękuję, a jeśli ktoś z Was mógłby podzielić się ze mną swoimi
    doświadczeniami, proszę na priv p...@N...pl

  • 2. Data: 2004-10-03 12:14:55
    Temat: Re: Pow=F3d odroczenia dla WKU
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > 1. Jako ważny powód osobisty chcę podać zajście w ciążę mojej dziewczyny. Fakt

    Jesli nie jest twoją zoną to nie bedzie to mialo znaczenia ...

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2004-10-03 15:28:35
    Od: "ja" <p...@a...pl>

    Fakt

    > Jesli nie jest twoją zoną to nie bedzie to mialo znaczenia ...
    >
    > --
    > Krzysiek, Krakow

    Ok, ale ustawa mówi:

[...]

    czy nie jest to właśnie trudna sytuacja osobista? Nie mam jeszcze żony, ale jest
    narzeczona w ciąży. Martwi mnie właśnie (a może powinna cieszyć?) dowolność w
    interpretacji tego zapisu, bo nie mam pewności na jaki powód się powołać (nawet
    fikcyjny, skoro nie trzeba "specjalnie udowadniać" - wg Gazety Wyborczej) aby na
    100% otrzymać odroczenie na conajmniej 6 miesięcy. A bardzo mi na tej odroczce
    zależy.

  • 4. Data: 2004-10-04 16:20:13
    Temat: Re: Powód odroczenia dla WKU
    Od: "DarkDaro" <d...@g...pl>

> [...]
    > aby na
    > 100% otrzymać odroczenie na conajmniej 6 miesięcy. A bardzo mi na tej

    Jest to trudna sytuacja osobista ale w ten sposób można uzyskać odroczenie
    dla dowolnej ilości znajomych jakiejkolwiek dziewczyny w ciąży. Ja miałem
    małe dziecko , żona bez pracy i chcieli mnie w kamasze wpakować. Co z tego,
    że żona dostałaby zasiłek jak w Warszawie starczyby na 50% opłaty za wynajem
    mieszkania. I co - pytam się - z dzieckiem pod most ? Taki cieniutki powód
    na "ciężką sytuację" to możesz najwyżej poprosić aby w tym samym mieście
    dostać koszary jeżeli są a nie odrocznie. Lepiej miej kilka asów w rękawie
    bo bilet dostaniesz na 100%. Zażądaj nowej komisji ze względu na dramatyczne
    pogorszenie się stanu zdrowia. Oczywiście nie osobiście tylko napisz do nich
    a na termin lepiej skołuj sobie zwolnienie bo jak ci przywalą za uchylanie
    się to sie z rozumem nie pozbierasz. Widzę, że nie często bywasz na WKU i
    nie gadasz z ludźmi na ten temat skoro masz takie infantylne wyobrażenie na
    ten temat.

    -------------
    PZDR
    Mroczny Daro

  • 5. Data: 2004-10-25 20:36:46
    Od: witek <w...@w...gazeta.pl.invalid>

    ja wrote:

> [...]
    > w ciąży, to za chwilę będzie pewnie pana żoną, będzie pan jedynym zywicielem i
    > nie będziemy mogli wtedy pana powołać". ?

    Nie, to nie działa w ten sposób. Gdybyś dosał takie uzasadnienie to się
    odwołuj.
    Tu chodzi o to, że nie dostaniesz odroczenia, jżeli będziesz ubiegał się
    o odroczenie na rok, a wówczas np. minąłby ci okres, w którym w ogóle na
    podstawie innych przepisów można ci wziąć do wojska. Np gdyby po
    udzieleniu rocznego odroczenia minąłby wiek, w którym do wojska biorą.