  • 1. Data: 2004-04-05 11:16:54
    Temat: Powierzchnia mieszkalna
    Od: "wojcio" <w...@p...onet.pl>

    Jak liczy sie powierzchnie mieszkalną w zależności od wysokości.

  • 2. Data: 2004-04-05 11:44:12
    Temat: Re: Powierzchnia mieszkalna
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    wojcio wyskrobał(a):
    > Jak liczy sie powierzchnie mieszkalną w zależności od wysokości.

    A co ma wysokość do powierzchni mieszkania?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 3. Data: 2004-04-05 12:03:39
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Użytkownik "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> napisał w wiadomości
    > wojcio wyskrobał(a):
    >
    > A co ma wysokość do powierzchni mieszkania?

    Ma, bo jak jest za nisko, to sie tego nie wlicza do metrazu. Niestety
    nie pamietam szczegolow. Ma to znaczenie w przypadku roznych takich
    ukosnych scian, co jest czasami spotykane na ostatnich pietrach.

    marekz

  • 4. Data: 2004-04-05 12:20:55
    Od: "miru6.tuMalpe.wp.pl" <m...@w...pl>

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/1496.htm

    .............3. Obmiaru powierzchni mieszkalnej, o której mowa w ust. 2,
    dokonuje się w świetle wyprawionych ścian. Powierzchnię pomieszczeń lub ich
    części o wysokości w świetle równej lub większej od 2,20 m zalicza się do
    obliczeń w 100%, o wysokości równej lub większej od 1,40 m, lecz mniejszej
    od 2,20 m - w 50%, a o wysokości mniejszej od 1,40 m pomija się całkowicie.
    Pozostałe zasady obliczania powierzchni przyjmuje się zgodnie z Polską Normą
    odpowiednią do określania i obliczania wskaźników powierzchniowych i
    kubaturowych w budownictwie...............

  • 5. Data: 2004-04-05 12:21:57
    Od: "Arqadius" <a...@w...pl>

    Witam

    [...
    > Jak liczy sie powierzchnie mieszkalną w zależności od wysokości.
    ...]

    O ile dobrze pamietam to jest to liczone w ten sposob:
    wysokosc od podlogi do sufitu 0 - 150 cm = 0% powierzchi
    wysokosc od podlogi do sufitu 150 - 220 cm = 50% powierzchni
    wysokosc od podlogi do sufitu powyzej 220 cm = 100% powierzchni

    Mam mieszkanie na poddaszu i w ten sposob naliczali mi powierzchnie
    mieszkania, przy podlodze mam 100 m2, a po obliczeniu wyszlo 72 m2
    uzytkowej.
    Czyli masz mieszkanie o wysokosci 219 cm i placisz polowe czynszu za metraz
    :)
    Jednak pisze to z pamieci wiec moge sie mylic w tych wysokosciach

    Pozdrawiam
    Arczi

  • 6. Data: 2004-04-05 12:22:34
    Od: "szulik" <e...@g...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie pamietam szczegolow. Ma to znaczenie w przypadku roznych takich
    > ukosnych scian, co jest czasami spotykane na ostatnich pietrach.

    Rzeczywiscie ma. Wyroznia sie tzw. powierzchnie rzeczywista i powierzchnie
    uzytkowa/mieszkalna.
    Decydyje wydokosc - cos mi sie bije po glowie ze ponizej 140 cm to juz nie
    wlicza sie do pow. mieszkalnej...Ale pewna na 100% nie jestem.

    Ewa